کد خبر : 1626631 | 06 مرداد 1398 ساعت 10:25 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

در مسابقات جهانی شنا

جانشین مایکل فلپس در کره پیدا شد!

درخشش کیلب درسل شناگر 22ساله آمریکایی در رقابتهای جهانی کره جنوبی باعث شده او با مایکل فلپس اسطوره آمریکایی شنا مقایسه شود.

جانشین مایکل فلپس در کره پیدا شد!

به گزارش "ورزش سه"، کیلب درسل، شناگر 22ساله آمریکایی در رقابتهای جهانی شنا که در کره جنوبی برگزار می‌شود تا اینجا آنچنان درخشان ظاهر شده که از همین حالا مقایسه او با مایکل فلپس اسطوره آمریکایی شنا آغاز شده است. درسل دیروز شنبه در رقابتهای جهانی در سه ماده دیگر به مدال طلا دست یافت تا نام خود را به عنوان پدیده جدید دنیای شنا مطرح کند.

 

درسل به این ترتیب تعداد کل مدالهای طلای خود در این رقابتها را به عدد شش رساند و امروز یکشنبه فرصت این را دارد تا مدالهای طلایش را هفت تایی کند. در این صورت، او به رکورد خود در رقابتهای جهانی 2017 دست خواهد یافت.

 

1422314

 

درسل در ماده 50 متر آزاد خیلی زود از سایر رقبا پیش افتاد و با ثبت زمان 21.04 ثانیه موفق شد رکورد آمریکا و رکورد رقابتهای جهانی را بشکند.

 

درسل سی دقیقه بعد برای شرکت در رقابتها 100متر پروانه به استخر بازگشت. او در این ماده با ثبت زمان 49.66 ثانیه دومین زمان سریع تاریخ این ماده را ثبت کرد تا تلاش او در این ماده به یکی از درخشان‌ترین عملکردهایش در این دوره از رقابتهای جهانی تبدیل شود.

 

درسل بعد از آن به خبرنگاران گفت:" من هر وقت در یک مسابقه شرکت می‌کنم به بدترین شکل ممکن فکر می‌کنم. روش کاری من این است. در 50 متر آزاد شروع خیلی بدی داشتم و امیدوار بودم بتوانم برگردم و از اول شروع کنم. چون استارتم می‌توانست خیلی بهتر باشد. من معتقدم می‌توانستم رکوردی بهتر از 21 ثانیه داشته باشم. ولی خب بهترین زمان خودم را ثبت کردم و بنابراین نمی‌توانم از این بابت شکایتی داشته باشم".

 

درسل اما از عملکرد خود در ماده 100متر پروانه رضایت داشت و معتقد بود در این ماده استارت خوبی داشته هر چند از مرحله پایانی شنای خود چندان راضی نبود.

 

پدیده رقابتهای جهانی شنا در کره جنوبی در این باره گفت:" در دور دوم دیوار خیلی لیز بود و نتوانستم آنطور که می‌خواستم کار را تمام کنم. هنوز برای پیشرفت خیلی جا دارم".

 

1422353

 

درسل شب درخشان خود را با شنا در دور اول ماده‌ی 4 در 100 متر امدادی تکمیل کرد. او به همراه تیم آمریکا در این ماده توانست زمان 3 دقیقه و 19.40 ثانیه را ثبت کرده و رکورد جهانی را ارتقا دهد.

 

درسل با بیان اینکه شرکت در این تعداد ماده در یک روز برای او کار دشواری بوده گفت:" اینکه در یک روز در این تعداد ماده رقابت کنم نه سال گذشته ساده بود و نه امسال. البته نمی‌خواهم کار برایم ساده باشد. واقعا نمی‌خواهم. این همه موفقیت تصادفی بدست نمی‌آید. نه تنها رقابتهای امروز بلکه هر رقابتی که در آن شرکت می‌کنم تمرکز خیلی بالایی می‌خواهد. امشب دیگر دلم نمی‌خواهد در هیچ رقابت دیگری شنا کنم ولی فردا برای رقابت در مواد دیگر و هر چه سریعتر شنا کردن کاملا آماده‌ام".

 

 

دیدگاه‌ها