کد خبر : 1628662 | 16 مرداد 1398 ساعت 17:26 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

از رئال و بارسا تا سیتی

حسرتی که کره و ژاپن به ما تحمیل می کنند

لی گئوم مین فوتبالیست زن اهل کره ی جنوبی به منچستر سیتی پیوست تا یک بازیکن دیگر به نماینده های شرق آسیا در فوتبال اروپا اضافه شود.

حسرتی که کره و ژاپن به ما تحمیل می کنند

امروزه با پیشرفت فوتبال، کشور های شرق آسیا و در صدر آن ها کره و ژاپن، اروپا را مقصدی مطمئن و ایده ال برای پیشرفت بازیکنان خود یافته اند؛ همچنین تیم های اروپایی نیز استقبال ویژه ای از این موضوع می کنند و هر روز بیشتر از قبل استعداد های این منطقه از آسیا را کنکاش ودر نهایت جذب و مورد پرورش برای ستاره شدن قرار می دهند.
در این گزارش قصد داریم به بررسی مهم ترین لژیونر های شرق آسیایی(مهم تر از همه کره و ژاپن) بپردازیم.

 


۱-کوبو؛ رئال مادرید
این بازیکن ژاپنی در سال ۲۰۰۱ متولد شده و تنها هجده سال سن دارد. کوبوی جوان را میتوان یک صید بزرگ برای رئال مادرید، آن هم از رقیب سنتی یعنی بارسلونا در تابستان ۲۰۱۹ تلقی کرد.این بازیکن به مسی ژاپنی نیز شهرت دارد.

 

1424048


۲-یوشیوری موتو؛نیوکاسل
این مهاجم ۲۷ ساله ی ژاپنی هم اکنون در عضویت باشگاه نیوکاسل انگلیس قرار دارد و اگر چه نتوانست سال گذشته عملکرد درخشانی از خود نشان دهد اما هواداران نیوکاسل بسیار امیدوار به درخشش وی در فصل جدید هستند؛ موتو پیش از این در بوندسلیگا و در عضویت تیم ماینتس بود.

 


۳-گاکو شیباساکی؛دپورتیوو لاکرونیا
این هافبک ۲۷ ژاپنی که امسال به عضویت لاکرونیا در آمد فصل قبل را در ختافه سپری کرد و پیش از نیز در عضویت تنریف بود؛ شیباساکی یک هافبک توپ نگه دار محسوب می شود و یکی از امید های لاکرونیا برای فصل پیش روست.

 


۴-هیروکی ساکای؛مارسی
این بازیکن ۲۹ ساله ی ژاپنی که در جام ملتها نیز در برابر ایران حاضر بود هم اکنون در عضویت مارسی فرانسه قرار دارد؛ ساکای در خط دفاع مارسی یکی از مدافعان ثابت این تیم در فصل جدید لوشامپیونه خواهد بود.

 


۵-مایا یوشیدا؛ساوتهمتون
یوشیدای ژاپنی که با ۳۰ سال سن یک بازیکن با تجربه محسوب می شود فصل گذشته در ترکیب ساوتهمتون عملکردی درخشان از خود به جای گذاشت و با افت و خیز کم همواره یکی از بهترین بازیکنان تیمش در لیگ برتر بود.

 

1376185


۶-یویا اوساکو؛ وردربرمن
این بازیکن ۲۹ ساله ی ژاپنی وردربرمن آلمان ۲۹ سال سن دارد و در پست مهاجم فعالیت می کند؛ اوساکو که سرعت بالا و خیره کننده ای دارد از امید های گلزنی برمن در فصل آینده خواهد بود.

 


۷- هیروکی آبه- بارسلونا
اما دیگر بازیکن ژاپنی که در این لیست به آن می پردازیم هیروکی آبه نام دارد؛ آبه که امسال تنها با ۲۰ سال سن از کاشیما آنتلرز به بارسلونا منتقل شد یکی از امید های نسل جدید ژاپن و مدعی برای ستاره شدن با آبی اناری ها در سطح اول اروپا خواهد بود.

 


۸-تاکهیرو توماسیو؛ بولونیا
این مدافع ۲۰ ساله ی ژاپنی که خواهان زیادی در این تابستان داشت در نهایت با مبلغ ۷ میلیون یورو از سن تروخن بلژیک راهی سری آ و بولونیا شد؛ توماسیو هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین پدیده های فوتبال آسیا محسوب می شود.

 


۹-سون هیون مین- تاتنهام
این ستاره ی کره ای که در واقع نیازی به تعریف ندارد فصل قبل یکی از مهم ترین ستاره های پوچتینو و تیمش در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود. سون ۲۷ ساله امیدوار است این فصل هم درخشش ادامه دار باشد؛ضمنا این بازیکن را میتوان بهترین بازیکن حال قاره آسیا بر شمرد.

 

1405952


۱۰-جی دونگ وونگ؛آگزبورگ
این مهاجم ۲۸ ساله ی کره ای که فصل قبل توانست ۸ بازی در ترکیب آگزبورگ به میدان برود و تنها یک گل را به ثمر برساند امیدوار به دریافت فرصتی بیشتر برای اثبات توانایی های خود در فصل پیش روست.
وونگ پیش از این عضو تیم ساندرلند بوده است.

 


۱۱-کی سانگ یئونگ؛نیوکاسل
این بازیکن ۳۰ ساله که سابقه بازی در سلتیک، سوانزی و ساندرلند را دارد هم اکنون در عضویت باشگاه نیوکاسل قرار دارد و به همراه موتوی ژاپنی دو لژیونر آسیای شرقی این تیم محسوب می شوند.

 


۱۲-لی گئوم مین- منچستر سیتی
لقب جدید ترین لژیونر فوتبال شرق آسیا و خاصه کره ی جنوبی را در تعجب همگان یک فوتبالیست زن به خود اختصاص داده است؛ مین که یک پدیده در فوتبال زنان محسوب می شود بسیار امیدوار به درخشش با تیم سیتی و در لیگ برتر انگلستان است تا بتواند نامی برای خود دست و پا کند.

 

 

همه ی این موارد نام برده تنها بخش کوچک و مهمی از خیل عظیم استعداد ها و بازیکنان ژاپنی و کره ای شاغل در اروپا محسوب می شوندو قطعا اگر بخواهیم از همه شان نام ببریم در یک و دو گزارش نمی گنجد و همه ی این ها می تواند یک زنگ خطر یا به نوعی حسرت برای فوتبال پر استعداد ما محسوب شودکه با آن همه توانایی تنها صاحب دو لژیونر(علیرضا جهانبخش و سامان قدوس)در سطح پنج لیگ معتبر اروپایی هستیم؛ در نهایت اینکه تنها می توانیم امیدوار باشیم با یک برنامه ریزی دقیق واصولی ازهرز رفتن استعداد های بزرگ ایران جلوگیری کرده و همچون گذشته با تعداد بیشتری نماینده در سطح اول لیگ های اروپایی ظاهرشویم.

دیدگاه‌ها