کد خبر : 1629150 | 19 مرداد 1398 ساعت 14:20 | 181K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ رد نیمار به درخواست بارسا

نیمار در رئال؛ رخت طلای پرز بر تن آقای ناراضی

پیشنهاد نجومی رئال به نیمار و توافق قابل دسترس این باشگاه با پی اس جی، باعث شده تا همه چیز حکایت از انتقال قریب الوقوع ستاره برزیلی به مادرید داشته باشد.

نیمار در رئال؛ رخت طلای پرز بر تن آقای ناراضی

به گزارش "ورزش سه"، هر روز که سپری می شود، نیمار خود را به رئال نزدیک تر از بارسا می بیند و گزینه انتقال به پایتخت اسپانیا را محقق تر ارزیابی می کند. اگر تا یک ماه پیش پیشنهاد رئال به پی اس جی یک توهم و خیال به نظر می رسید اما حالا خود نیمار هم این خبر را دریافت کرده است که بر اساس ادعای ااس و گلوبواسپورته، سران رئال از چند روز گذشته در حال مذاکره با پی اس جی هستند.

هرچند گفته می شود فلورنتینو پرز رئیس رئال هرگز بدون هماهنگی با ناصر الخلیفی با نیمار وارد مذاکره نمی شود ولی اخبار موثق دریافتی حکایت از این دارند که گفت و گو ها با نیمار هم شروع شده اما ستاره برزیلی هنوز پاسخ روشنی نداده است.

 

 

1425318

 

 

هدف اول نیمار جدایی از پی اس جی است و هرچند تمایل دارد تا به بارسلونا برگردد اما هرگز پاسخ مثبت به پیشنهاد رئال را منتفی نمی داند. نیمار این روزها منتظر تحرکی از سوی بارسلونا است اما اختلافات شدید بین سران دو باشگاه باعث شده تا مذاکرات، شروع نشده از سوی پی اس جی بلوکه شوند و نیمار اطلاع داده است که تا ابد منتظر بارسا نخواهد ماند.

 

در چنین شرایطی اسپورت خبر می دهد که پرز به نیمار پیشنهاد قراردادی 5 ساله و دستمزد سالانه 40 میلیون یورویی داده است که سه میلیون یورو بیشتر از دستمزد دریافتی فعلی او از پی اس جی است و 16 میلیون یورو بیشتر از دستمزد پیشنهادی بارسلونا. پرز حاضر است در 5 سال 200 میلیون یورو به نیمار دستمزد بدهد و به این شکل فقدان حضور رونالدو را جبران کند.

با وجود دریافت این پیشنهاد اما نیمار هنوز قراردادی با رئال امضا نکرده و همچنان منتظر بارسلونا است. او دوست دارد یک بار دیگر با مسی و سوارز هم تیمی شود و بهترین روزهای دوران فوتبالش را تکرار کند ولی همچنین به خوبی می داند که برای نجات از دست پی اس جی می تواند علاوه بر بارسا روی رئال هم حساب کند.

 

 

1425351

 

 

روی کاغذ و در حال حاضر نیمار نزدیک تر به رئال مادرید به نظر می رسد. روابط بسیار خوب رئال و پی اس جی این اجازه را به کهکشانی ها می دهد تا دست بالاتر را نسبت به بارسا داشته باشند. رئال می تواند در پروسه جذب نیمار بازیکنانی چون کیلور ناواس، خامس، ماریانو و گرت بیل را وارد کند در حالی که پی اس جی حتی حاضر  به مبادله بازیکن با بارسلونا نیست.

بارسلونا در سوی دیگر به این امید دارد که نیمار علنا از تمایلش برای جدایی از پی اس جی و بازگشت به نوکمپ صحبت کند. حتی جرارد پیکه در نشست خبری چند روز پیش خود از نیمار خواست تا خواسته خود را صراحتا بیان کند، اتفاقی که رخ نخواهد داد و نیمار به این خواسته پاسخ منفی داده است؛ چرا که او از این بیم دارد که در نهایت مذاکرات بارسا و پی اس جی به نتیجه نرسد و در این صورت شانس پیوستن به رئال را هم از دست بدهد. نیمار هرگز دوست ندارد گزینه رئال برای او منتفی شود و اگر صراحتا از تمایلش برای پیوستن به بارسا صحبت کند، رئال قطعا از جذب او انصراف خواهد داد.

 

 

1425317

 

 

در حال حاضر و طبق ادعای موندودپورتیوو، برای او چهار گزینه موجود است.

ابتدا اینکه در پی اس جی بماند و یک سال دیگر برای جدایی صبر کند. توماس توخل سرمربی پی اس جی هرگز در نشست های خبری خود از جدایی نیمار صحبت نکرده است. او نیمار را همچنان بازیکن خود می داند و روی او حساب می کند اما ستاره برزیلی که در یک سال گذشته شاهد پیشرفت فوق العاده امباپه بوده، خطر از دست دادن جایگاه شماره یک خود را بیش از همیشه حس می کند. نیمار اگر بماند، باید فصل پیش رو برای حفظ جایگاهش بجنگد و رقابتی سخت با امباپه خواهد داشت. اینکه او در تیمی که علاقه ای به بازی در آن ندارد بتواند همه توانایی هایش را نشان دهد، یکی از تردیدهای موجود است.

 

گزینه دوم برای نیمار، پیوستن به بارسلونا است و همه می دانیم که این بازگشت چه دشواری هایی دارد. پی اس جی علاقه ای برای مذاکره به بارسا ندارد و بارسا هم برای جذب نیمار تنها به جا به جایی بازیکن فکر می کند. باشگاه کاتالان حاضر نیست رقمی بیشتر از 170 میلیون یورو را پرداخت کند و در صورت معاوضه بازیکن، نمی خواهد رقم نهایی از 170 فراتر برود. استراتژی ای که پی اس جی با آن مخالف است و تمام راه را به روی بارسلونا بسته است.

بارسلونا از نیمار خواسته بود که تمایلش برای جدایی را به صورت علنی اعلام کند اما پاسخ ستاره برزیلی به این درخواست منفی بود و بسیار بعید است که او این خواسته را اجابت کند تا امیدهای بارسلونا کمرنگ تر شود.

 

 

1425349

 

 

گزینه سوم رئال مادرید است. رئالی ها که تا به اینجا برای جذب 5 بازیکن 303 میلیون یورو هزینه کرده اند، پس از شکست در جذب پل پوگبا حالا به یک خرید کهکشانی بزرگتر یعنی نیمار فکر می کنند. این البته منافاتی با جذب یک هافبک دیگر نخواهد داشت و فان دبیک و اریکسن همچنان شانس پیوستن به رئال را دارند. رئال از سال 2013 به دنبال نیمار است و حالا بهترین فرصت را برای جذب ستاره برزیلی می بیند.

باید توجه داشت که انتقال نیمار به رئال، آینده وینیسیوس را با ابهام مواجه خواهد کرد. همچنین مشخص نیست که پست ادن هازارد که فعلا بال چپ است، دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. رئال با جذب نیمار، به طور قطع ضرب شست نقل و انتقالاتی بزرگی را نشان خواهد داد. حتی در بارسلونا هم احتمال پیوستن نیمار به رئال را کاملا واقعی می دانند.

 

 

1425149

 

 

دیگر گزینه نیمار، پیوستن به یوونتوس است. با بسته شدن پنجره جذب بازیکن در انگلیس و پس از اینکه بایرن از ارائه پیشنهاد به نیمار خودداری کرد و اگر بارسا و رئال را هم کنار بگذاریم، یوونتوس تنها تیمی در ایتالیا به نظر می رسد که توانایی جذب نیمار را دارد؛ به خصوص که با تغییرات در قوانین مالیاتی، حالا سری آ به بهشت مالیاتی فوتبالیست ها تبدیل شده است. آنها تنها برای 30 درصد از حق پخش تصویری و درآمدهای فوتبالی خود مالیات پرداخت می کنند. این یکی از مهمترین دلایل پیوستن رونالدو و دلیخت به یوونتوس بود. به یاد داشته باشیم که اخیرا اداره مالیات اسپانیا از نیمار تقاضای 35 میلیون یورو کرده است و پرونده ای در همین زمینه باز شده است. با این حال نیمار دوست دارد به فوتبال اسپانیا، جایی که در آن خوشحال بود برگردد.

 

با ارزیابی همه گزینه ها فعلا اینگونه به نظر  می رسد که شانس پیوستن نیمار به رئال بیشتر است؛ هرچند که او تا آخرین لحظات منتظر بارسلونا خواهد ماند.

 

 

 

دیدگاه‌ها