کد خبر : 1629868 | 22 مرداد 1398 ساعت 19:42 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

از کشف استعدادها تا تمرین پهلوانی در لیگ پرشین

در آستانه آغاز رقابتهای پنجمین دوره لیگ پرشین که توسط جمعیت امام علی (ع) برگزار می شود، نشستی با حضور تیم اجرایی و اعضای جمعیت در ساختمان روزنامه ایران ورزشی برگزار شد.

از کشف استعدادها تا تمرین پهلوانی در لیگ پرشین

به گزارش ورزش سه، در این نشست رضا شفاخواه به شرح فعالیت های جمعیت امام علی (ع) در حوزه کودکان حاشیه نشین و اهمیت ورزش در مناطق آسیب دیده و معضل خیز پرداخت. شفاخواه در خصوص چرایی برگزاری لیگ پرشین گفت: «جمعیت امام علی (ع) برنامه‌ جامعی با هدف ساماندهی این محله‌ها در ابعاد آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و … ترتیب داده است که به صورت اقدامات گوناگونی در این منطقه به اجرا در آمده است، تا با بالا بردن سطح سواد و فرهنگ کودکان و خانواده های آنان، وضعیت این مناطق را بهبود بخشد. در این میان با توجه به اهمیت ورزش به خصوص در محلات حاشیه که معضلات مختلفی از جمله اعتیاد، فقر، بزه و … گریبان گیر کودکان و نوجوانان است، تیم‌های ورزشی با عنوان «پرشین»  در محلات حاشیه سراسر کشور تشکیل شده است. این تیمها با هدف ایجاد انگیزه میان کودکان و دادن هویت به کودکان از طریق توجهی که به آن‌ها در فوتبال حرفه‌ای می‌شود و معرفی الگوهای سالم به جای الگوهای مخرب در اینگونه محله ‌ها تشکیل شده اند.»

 

شفاخواه در ادامه رشد خلاقیت، یادگیری حسن رفتار اجتماعی، عزت نفس و افزایش قدرت یادگیری را از مزایای ورزش بر شمرد و فقر حرکتی را عامل مشکلاتی همچون: کاهش اعتماد به نفس، ناتوانایی در مواجهه با مشکلات در زندگی؛ افسردگی و اضطراب، دانست و گفت: « کاهش سلامت جسمانی باعث بروز مشکلات فراوان در ذهن جوانان می‌‏شود و احتمال بروز رفتارهای ناهنجار اجتماعی را افزایش ‏می‌‏دهد. از این رو بسیاری از معضلات جوانان از جمله خمودگی و افسردگی که عوامل اصلی گرایش به اعتیاد و نزاع های خیابانی ‏هستند، از طریق ورزش و فعالیت جسمانی قابل پیشگیری و درمان است. و همین موضوع ما را بر آن داشته تا در جهت گسترش علاقه و فرهنگ ورزش در این محلات تلاش کنیم.»

 

جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) از سال ۱۳۸۵ با تشکیل نخستین تیم فوتبال در محله فرحزاد تهران باشگاه پرشین را ایجاد کرد. این باشگاه اکنون در سراسر ایران و در تمام مناطقی که جمعیت امام علی نمایندگی دارد فعال است. باشگاه فرهنگی – ورزشی پرشین جمعیت امام علی (ع)  تا پایان اسفند ماه 1397 رشته های ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، راگبی، هاکی، دارت، شطرنج، شنا، دومیدانی و … را برای دختران و پسران در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان ایجاد کرده است. این تیم ها در مسابقات رسمی شرکت کرده و بارها موفق به کسب مقام در مسابقات مختلف شده اند.

 

1426278

 

میثم واحدی دبیر اجرایی لیگ پرشین در ادامه این نشست در خصوص شیوه اجرای این لیگ گفت: «امسال پنجمین دوره لیگ پرشین با 40 تیم در مرحله ی مقدماتی برگزار خواهد شد. مسابقات در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان در بازه سنی 12 تا 19سال برگزار می شود. مرحله نهایی مسابقات از روز 30 مرداد تا 8 شهریور در زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. در مرحله نهایی در هر رده 8 تیم حضور دارند که در دو گروه 4 تیمی به رقابت می پردازند. در مرحله نیمه نهایی تیم های اول و دوم هر گروه با هم به صورت ضربدری مسابقه خواهند داشت، بازنده ها مشترکا مقام سوم را کسب خواهند کرد و در بازی مرحله نهایی در روز اختتامیه (8 شهریور) قهرمان لیگ و تیم دوم مشخص خواهند شد.»

 

دبیر اجرایی لیگ پرشین اعلام کرد افتتاحیه لیگ پرشین روز اول شهریور برگزار خواهد شد. واحدی همچنین در مورد ترکسیب تیمها گفت: «تیمها در ۵ منطقه در سراسر کشور تقسیم بندی  شدند: تهران و حومه (شامل تیمهای پاکدشت، شهر ری، حسن آباد فشافویه، دروازه غار، لب خط، ملک آباد کرج، مولوی، شهریار و فرحزاد هستند. منطقه شمال که تیمهای آمل و مشهد را شامل می شود. در منطقه جنوب شرق تیمهای سرباز و قصر قند را داریم. در منطقه مرکز و جنوب هم تیمهای سرباز، کرمان، قم، یزد و اهواز تشکیل شده اند. و در منطقه غرب و شمال غرب تیمهای پرشین سقز، تبریز، جوانرود و کرمانشاه فعال هستند.»

 

به گفته واحدی جدول تیمهای راه یافته به پنجمین دوره مسابقات کشوری لیگ پرشین به شرح زیر است که شامل 24 تیم از سراسر کشور در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان است. از تیمها ۱۰ تیم از استان تهران و البرز و ۱۴ تیم از شهرستان ها حضور دارند. تعداد بازی ها در دور نهایی:  ۴۵ مسابقه خواهد بود که در هر رده دو گروه و مجموعا ۶ گروه حضور خواهند داشت.

 

1426279

دیدگاه‌ها