کد خبر : 1629953 | 23 مرداد 1398 ساعت 11:03 | 37.5K بازدید | 0 دیدگاه

برهم خوردن توازن قدرت در ACL 2019

ایران و کره جنوبی بدون سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا

برای اولین بار طی چند فصل گذشته توازن قدرت باشگاهی در قاره کهن میان غول هیا فوتبال این قاره به هم خورد تا ایران و کره جنوبی غایبان بزرگ در یک چهارم نهایی معرفی شوند.

به گزارش "ورزش سه"، شکل متفاوت برگزاری مهم ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی قاره آسیا همچنان بر قوت خود باقی است تا باشگاه های در دو قسمت غرب و شرق تا نیمه نهایی به رقابت پرداخته تنها در فینال روبروی هم بایستند. صعود یک تیم از هر منطقه به فینال باعث می شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون مشکل از حیث تقویم و تایم زمانی بتواند فصل فوتبالی این قاره را به پایان برساند.


در شرایطی که این شکل از برگزاری بازی ها با انتقادات زیادی از سوی باشگاه ها و کشورهای غرب قاره روبرو است اما با این وجود همه کشورها سعی می کنند تا در مراحل نهایی نماینده ای داشته باشند به خصوص کشورهای صاحب سبک و غول های قاره. این بار اما برخلاف تمام پیش بینی ها توازن میان کشورها به هم خورد تا جایی که هم در غرب هم در شرق کشورهای صاحب سبک با ناکامی بزرگی از سوی نماینده های خود روبرو شدند.


در غرب قاره از بین نماینده های ایران تنها یک تیم به یک هشتم رسید که مقابل الاتحاد عربستان از گردونه بازی ها کنار رفت تا به این ترتیب هیچ نماینده ای در یک چهارم نهایی برخلاف فصول گذشته نداشته باشد. این ناکامی زمانی تلخ تر شد که عربستان یکی از رقبای جدی ایران از بین چهار سهمیه، سه سهمیه را به خود اختصاص داد تا در کنار تنها نماینده قطر یعنی السد حاکم مطلق بازی های یک چهارم نهایی لقب بگیرد.


در آن سوی قاره یعنی در شرق نیز کره جنوبی به همان سرنوشت ایران دچار شد تا نماینده هایش یکی پس از دیگری در مراحل گروهی و یک هشتم نهایی از گردونه مسابقات کنار بروند تا همچنان گوی و میدان در دستان نماینده های چین و ژاپن قرار داشته باشد. دو نماینده سرشناس سامورایی ها در کنار دو باشگاه متمول چینی با آن همه ستاره گران قیمت خارجی حالا به مصاف هم می روند تا یکی از آنها به فینال 2019 برسد از جمله کاشیما آنتلرز مدافع عنوان قهرمانی که فصل گذشته جام را از دست پرسپولیس ربود.

 

1426404

دیدگاه‌ها