کد خبر : 1634124 | 10 شهریور 1398 ساعت 20:11 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

سری آ و بازگشت به روزهای درخشان دهه ۹۰

به نظر می رسد سری آ دوباره در حال تبدیل شدن به یکی از مهیج ترین رقابت های اروپایی است.

سری آ و بازگشت به روزهای درخشان دهه ۹۰

به گزارش "ورزش سه"، در دهه 90 میلادی و اوایل هزاره جدید، بی تردید سری آ پربیننده ترین و حساس ترین لیگ اروپا بود و هر هفته هواداران زیادی این لیگ پر از مدعی و پرستاره را دنبال می کردند. کمتر ستاره ای در آن مقطع فوتبال بود که تجربه بازی کردن در سری آ را در کارنامه نداشته باشد و نمایندگان ایتالیا نیز در لیگ قهرمانان آقایی می کردند.

 

1431323

 

اما با رخ دادن فاجعه کالچوپولی و سقوط یوونتوس به دست پایین تر، بسیاری از ستاره های بزرگ از سری آ کوچ کردند و جذابیت این رقابت ها به طرز چشمگیری کاهش یافت. تا بازگشت یوونتوس به اوج، این اینتر بود که تبدیل به حکمران جدید سری آ شده بود و در هشت فصل اخیر بیانکونری به قدری قوی تر از رقبا کار می کرد که دیگر تقریبا از نیم فصل تکلیف قهرمانی این تیم مشخص و قطعی شده بود.

 

عدم تمایل ستاره های بزرگ به انتقال به سری آ و افت بازیکنان ایتالیایی و به تبع آن کیفیت تیم ملی ایتالیا، باعث شده بود سری آ جذابیت خود را از دست بدهد، اما در یک سال اخیر به نظر می رسد این روند در حال تغییر بوده و می توان پیش بینی کرد در سالهای آتی لیگ ایتالیا دوباره تبدیل به محبوب ترین لیگ قاره سبز شود.

 

1429014

 

کلید این تغییرات با انتقال کریستیانو رونالدو، ستاره جذاب پرتغالی به یوونتوس رقم خورد. کمتر کسی انتظار داشت رونالدو بعد از 9 فصل درخشان از رئال مادرید جدا شده و در ادامه به جای بازگشت به لیگ برتر راهی یوونتوس شود.

 

با انتقال یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به سری آ، شرایط برای حضور ستاره های دیگر نیز هموار شد. در تابستان امسال بیانکونری موفق شد یکی از پرهوادارترین بازیکنان اروپا را بالاتر از تیم هایی چون بارسلونا، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد جذب کرده و ماتیاس دی لیخت را از آژاکس به خدمت بگیرد.

 

همچنین ستاره هایی چون آرون رمزی و آدرین رابیو دیگر خریدهای موفق یوونتوس در تابستان امسال بودند. اما اینتر نیز با به خدمت گرفتن آنتونیو کونته، موفق به جذب چند بازیکن طراز اول از جمله روملو لوکاکو و الکسیس سانچس شد و زمزمه انتقال بازیکنانی چون گرت بیل، خامس و نیمار نیز به سری آ شنیده می شد.

 

1431126

 

هفته اول سری آ با دیدار پرگل و فوق العاده تماشایی ناپولی مقابل فیورنتینا آغاز شد و شاگردان کارلتو موفق شدند  3-4 وایولا را مغلوب کنند. این نتیجه پرگل دیشب و در دیدار یوونتوس مقابل ناپولی این بار به ضرر آنچلوتی و تیمش تکرار شد تا طی این دو هفته، دو تا از زیباترین بازی های هفته های اخیر اروپا در سری آ رقم بخورد.

 

به نظر می رسد جنگ قهرمانی بین تیم هایی چون یوونتوس، ناپولی و اینتر خواهد بود و در لیگ قهرمانان نیز تیم مائوریتسیو ساری بی شک یکی از مدعیان اصلی است. فوتبالدوستان ایتالیایی امیدوارند بعد از یک دهه و تیم رویایی ژوزه مورینیو، یک نماینده دیگر ایتالیا در لیگ قهرمانان به قهرمانی رسیده و طلسم ناکامی آتزوری در سطح قاره شکسته شود.

دیدگاه‌ها