کد خبر : 1634515 | 12 شهریور 1398 ساعت 15:45 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

در حضور وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک صورت گرفت

بررسی شانس المپیکی شدن والیبال و شمشیربازی

در ستادعالی بازی‌های المپیک وضعیت رشته های شمشیربازی و والیبال برای کسب سهمیه حضور در توکیو 2020 بررسی شد.

بررسی شانس المپیکی شدن والیبال و شمشیربازی

به گزارش "ورزش سه"، نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته‌ملی‌المپیک و دیگر اعضا با بحث و بررسی پیرامون وضعیت  سه فدراسیون ناشنوایان، شمشیربازی و والیبال برگزار شد .


 سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو  بعد از این نشست  اظهار داشت: در یکی از دستورات جلسه مسئولان  فدراسیون ناشنوایان گزارشی از روند آمادگی کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های آسیایی 2019 ناشنوایان در هنک کنگ ارائه دادند که قرار است در هشت رشته ورزشی در این رویداد حضوریابند .


وی با اشاره به ارائه گزارش مسئولان فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: در این گزارش، روند حضور شمشیربازان ایرانی در مسابقات گزینشی بازی های المپیک ارائه شد که خوشبختانه موقعیت خوبی داریم ،بطوریکه  امیدواریم بتوانند کسب سهمیه المپیک را محقق کنند چرا که با توجه به موقعیتی که در اسلحه سابر در رنکینگ جهانی دارند و در جایگاه ششم قرار گرفتند و در این رشته هشت تیم در المپیک حضور خواهند داشت، در ادامه نیز با توجه به سه مسابقه آینده موقعیت آنها در رنکینگ بهبود می یابد و می توانند برای بازی های المپیک انتخاب شوند .


سخنگوی ستاد عالی بازی های المپیک به گزارش مسئولان فدراسیون والیبال در نشست ستاد عالی هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست گزارشی از مرحله اول بازی های مرحله مقدماتی المپیک که در روسیه به انجام رسید، ارائه شد و بر اساس این گزارش، روند فعالیت های تیم ملی ایران روی مسابقات مقدماتی المپیک متمرکز خواهد شد تا این تیم بتواند سهمیه حضور در بازی های المپیک را بدست آورد .


 سجادی ادامه داد: از 22 شهریورماه هم مسابقات جام ملت‌های آسیا در تهران برگزار می شود که این دیدارها می تواند به منزله آمادگی حضور در  مسابقات کسب سهمیه المپیک که ابتدای سال 2020 میلادی در چین برگزار می شود،تلقی شود .


سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2020  جام ملت‌های آسیا را فرصت مناسب برای آمادگی بیشتر والیبال ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه عنوان و ابراز امیدواری کرد که با تلاش ورزشکاران و مربیان تیم ملی به المپیک 2020 راه یابد .

دیدگاه‌ها