کد خبر : 1635422 | 17 شهریور 1398 ساعت 15:47 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایران - هنگ کنگ؛ تقابل 50 ساله

ایران و هنگ کنگ در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که اولین بازی دو تیم به 51 سال قبل برمی‌گردد.

ایران - هنگ کنگ؛ تقابل 50 ساله

به گزارش "ورزش سه"، هنگ کنگ جزیره ای است در جنوب چین که شاید خیلی ها اطلاعات زیادی از آن نداشته باشند اما در ماه های اخیر اخبار آن را دنبال کرده اند؛ از کیت جذاب تیم های لیگ برتر هنگ کنگ تا افتتاح آسمان خراش های 200 متری پرتعداد در نقاط مختلف آن و البته تیم ملی فوتبال این کشور که حالا رقیب ایران در راه صعود به جام جهانی تلقی می شود.

 

هنگ کنگ اگرچه فوتبال قدرتمندی ندارد اما از سال های دور حریف ایران بوده و در زمان های مختلف مقابل ایرانی ها قرار گرفته است. اولین بار در اردیبهشت ماه 47 تیم محمود بیاتی در برابر این تیم قرار گرفت و موفق شد در جام ملت های تهران هنگ کنگی ها را شکست دهد و در نهایت به جام قهرمانی نیز برسد.

 

9 سال بعد این دو تیم در هنگ کنگ مقابل هم قرارگرفتند. این بار شاگردان حشمت مهاجرانی بودند که توانستند از سد این تیم بگذرند و راه خود برای صعود به جام جهانی را هموار کنند. حسین کازرانی و غفور جهانی زننده دو گل ایران بودند.

 

در بازی برگشت دوباره غفور جهانی و حسین کازرانی گلزنی کردند و ایران دوباره کلین شیت کرد تا تیم ضعیف شرق آسیا همچنان بازنده محض باشد.

 

در خرداد 67 ایران و هنگ کنگ در نپال به مصاف هم رفتند و این بار شاگردان پرویز دهداری توانستند با گل های زنده یاد قایقران و مرفاوی پیروز بازی باشند.

 

ایران در دهه 70 و 80 برای انجام بازی های چهارجانبه به این جزیره جنوبی چین سفر کرد اما هیچ بازی با این تیم برگزار نکرد و حالا پس از 31 سال بار دیگر ایرانی ها به هنگ کنگ می روند تا احتمالا با کسب یک برد دیگر، روند صددرصد پیروزی را حفظ کنند.

دیدگاه‌ها