کد خبر : 1635798 | 20 شهریور 1398 ساعت 12:27 | 64.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگاه نزدیک به آمار تعقیب کننده دایی؛

93 گل ملی رونالدو در مقابل کدام تیم ها؟

کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال بیشتر گل های ملی اش را به تیم های ضعیف اروپایی زده و برتری خاصی نسبت به علی دایی ندارد.

93 گل ملی رونالدو در مقابل کدام تیم ها؟

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی شب گذشته 4 گل ملی دیگر نیز به ثمر رساند تا به رکورد علی دایی نزدیک و نزدیک تر شود. اگرچه سطح فنی او با علی دایی و هر فوتبالیست آسیایی دیگری قابل مقایسه نیست، اما در محافل فوتبالی به اشتباه جا افتاده که گل های ملی او در تقابل با تیم های قدرتمند جهان بوده اما علی دایی فقط به مالدیو، هنگ کنگ و دیگر تیم های ناشناخته آسیا گلزنی کرده است.

 

این در حالی است که کریستیانو رونالدو فقط به سه تیم مدعی جهان توانسته گلزنی کند؛ هلند، آرژانتین و دیگری اسپانیا. او 7 گل ملی اش را به این دو تیم زده و باقی گل در مقابل تیم هایی چون ارمنستان، لتونی و... به ثمر رسیده است.

 

رونالدو بیشترین تعداد گل خود را به ارمنستان، لتونی، آندورا و سوئد زده است؛ کشورهایی که فوتبال خیلی قدرتمندی ندارند و سه تیم دیگر به جز سوئد، جزو تیم های درجه 3-4 اروپا محسوب می شوند.

 

همچنین در کارنامه این فوق ستاره زدن گل به تیم هایی چون استونی، مجارستان، جزایر فارو، لیتوانی، لوکزامبورگ، ایرلند شمالی، آذربایجان، قزاقستان، قبرس فنلاند، پاناما و... دیده می شود. این تیم ها نیز در زمره تیم های درجه 3-4 جهان هستند.

 

1433338

 

اما برداشت اشتباهی که درباره 109 گل علی دایی می‌شود، این است که دایی به تیم های قدرتمند آسیا گلی نزده اما این در حالی است که شهریار فوتبال ایران 40 گل خود را به تیم های رنگینگ یک تا 10 آسیا زده و همچنین گلزنی به تیم هایی چون بوسنی، مکزیک، کاستاریکا، اوکراین، اکوادور، مصر، پاراگوئه و... نیز در کارنامه اش دیده می شود.

 

همچنین نباید از این نکته غافل شد که دایی در 149 بازی 109 گل به ثمر رساند اما رونالدو 93 گل فعلی خود را در 160 بازی زده و میانگین گل کمتری را دارد.

 

البته رکورد فوق العاده کریستیانو رونالدو در مقایسه با دیگر فوق ستاره های جهان نظیر مسی، پوشکاش، پله، مارادونا و... بی نظیر است و به هیچ عنوان نمی شود آن را زیر سوال برد اما این گزاره در خصوص آمار علی دایی هم وجود دارد و در خصوص رکورد او نیز باید با دقت بیشتری اظهار نظر کرد.

دیدگاه‌ها