کد خبر : 1635848 | 20 شهریور 1398 ساعت 16:25 | 29.5K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ رونمایی از مجسمه غول پیکر زلاتان مشخص شد

هشت اکتبر در مالمو سوئد رسما از مجسمه برنزی زلاتان ابراهیموویچ بزرگترین ورزشکار تاریخ سوئد رونمایی خواهد شد.

تاریخ رونمایی از مجسمه غول پیکر زلاتان مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، مجسمه غول پیکر زلاتان 2.7 متر است و نیم تن وزن دارد و امروز اعلام شد که در تاریخ هشت اکتبر(16 مهر) در مالمو از آن رونمایی خواهد شد.

این مجسمه قرار است در میدانی بین ورزشگاه قدیمی و جدید شهر مالمو نصب شود جایی که زلاتان فوتبالش را از سال 1999 در آن شروع کرد و به عبارتی دوران حرفه ای پر افتخارش از همین جا آغاز شد.

زلاتان 37 ساله که مدتی است برای تیم لوس انجلس گلکسی آمریکا توپ می زند، از این قضیه بسیار خوشحال است:« از اینکه مجسمه ام در شهر مالمو نصب خواهد شد، خیلی خوشحالم. این شهر برای من اهمیتی ویژه دارد. مالمو جایگاهی بسیار خاصی در قلب من دارد و در واقع همه چیز از همین شهر آغاز شد.»

پروژه ساخت مجسمه توسط اتحادیه فوتبال سوئد در سال 2015 شروع شد و پیتر لینده مجسمه ساز مشهور، کار ساخت آن را بر عهده داشته است.

مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال سوئد نیز در این رابطه گفت:« این مجسمه برای همیشه نشان سپاس ما از بزرگترین فوتبالیست همه دوران های سوئد خواهد بود.»

 

زلاتان کار خود را سال 1999 از مالمو شروع کرد و با پیراهن باشگاه هایی مثل آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسا، میلان، پی اس جی، منچستریونایتد و گلکسی موفق به زدن بیش از 400 گل شده است. او 62 گل ملی در 116 بازی برای سوئد نیز به ثمر رسانده است.

 

 

1433473

 

 

 

دیدگاه‌ها