کد خبر : 1636293 | 23 شهریور 1398 ساعت 13:03 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش تند بلغارستان به اظهارات گرت ساوت‌گیت

فدراسیون فوتبال بلغارستان به ادعاهای گرت ساوت‌گیت درباره نژادپرستی در این کشور واکنش نشان داد و اظهارات او را بی‌مدرک، نامناسب و نالازم خواند.

واکنش تند بلغارستان به اظهارات گرت ساوت‌گیت

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس اعلام کرد تیمش برای دیدار با بلغارستان در  ماه اکتبر که در پایتخت این کشور صوفیه برگزار خواهد شد باید خود را آماده شعارهای نژادپرستانه کند، فدراسیون فوتبال بلغارستان به این اظهارات واکنش تندی نشان داد.

 

انگلیس روز شنبه گذشته در مقدماتی یورو2020 در استادیوم ومبلی به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه 4-0 به پیروزی رسید. بازی برگشت دو تیم روز 14 اکتبر در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار خواهد شد. اما در این بازی بخشی از استادیوم واسیل لوسکی به دلیل رفتار بخشی از هواداران بلغارستان در ماه ژوئن خالی از تماشاچی خواهد بود.

 

1434009

 

ساوت‌گیت گفته بود بعضی از بازیکنان انگلیس از جمله رحیم استرلینگ و دنی رز در مقدماتی یورو2020 با آزارهای نژادپرستانه مواجه شده‌اند و او و تیمش پیش از دیدار با بلغارستان در صوفیه باید برای رفتارهای نژادپرستانه آماده باشند.

 

فدراسیون فوتبال  بلغارستان در پاسخ به صحبت‌های ساوت‌گیت واکنش تندی نشان داد و با صدور یک بیانیه رسمی اعلام کرد:" بوریس میخائیلوف رئیس فدراسیون بلغارستان با ارسال نامه‌ای رسمی به دبیرکل یوفا و رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس مراتب تاسف و ناراحتی  خود را بابت صحبتهای رسمی گرت ساوت‌گیت مطرح کرده. سرمربی تیم ملی انگلیس ادعا کرده بود که بازیکنان انگلیس در بازی روز 14 اکتبر مقدماتی یورو2020 در بلغارستان با آزار و اذیت نژادپرستانه مواجه خواهند شد".

 

در ادامه این بیانیه چنین آمده:" فدراسیون فوتبال بلغارستان چنین رفتاری در آستانه یک مسابقه فوتبال مهم و هیجان‌انگیز که هواداران فوتبال بلغارستان از سال گذشته منتظر برگزاری‌اش هستند را بی‌مدرک، نامناسب و نالازم می‌داند".

 

دیدگاه‌ها