کد خبر : 1636556 | 24 شهریور 1398 ساعت 13:10 | 124.5K بازدید | 1 دیدگاه

در انتظار برنز عبدولی و دلخانی از ۴ وزن اول

پای ساروی و طاهری لغزید؛ خبری از طلا نیست!

در ٣ وزن دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ساروی و طاهری قبل از نیمه نهایی در نبردهایی نزدیک شکست خوردند.

پای ساروی و طاهری لغزید؛ خبری از طلا نیست!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مسابقات جهانی کشتی فرنگی از روز گذشته با برگزاری رقابت های ۴ وزن غیرالمپیکی در نورسلطان قزاقستان آغاز شد، امروز هم ۳ فرنگی کار دیگر ایرانی در اوزان المپیکی روی تشک می روند.


البته از ۴ وزنی که دیروز برگزار شد، شاگردان بنا شانس کسب ۲ مدال برنز دارند. سعید عبدولی که با شکست در دیدار نیمه نهایی به رده بندی رفته و باید با حریف گرجستانی خود دیدار کند.


میثم دلخانی هم در گروه شانس مجدد قرار دارد و در صورت شکست حریف کره ای، باید در رده بندی با کشتی گیر ارمنستانی مصاف دهد.


در ۳ وزن جدید هم حامد تاب در ۶۷ کیلوگرم، رامین طاهری در ۸۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم روی تشک می روند. اهمیت این ۳ وزن از آنجایی است که هر ۳ المپیکی محسوب می شوند و نفرات اول تا پنجم هر وزن می توانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.


در ادامه نتایج لحظه به لحظه فرنگی کاران ایرانی در روز دوم می آید:


* میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم که دیروز با شکست برابر حریف روسی خود در دور دوم از صعود به مراحل پایانی بازمانده بود، با صعود این حریف به فینال به شانس مجدد رفت. او امروز در گروه شانس مجدد برابر حریف کره ای قرار گرفت و در یک کشتی تماشایی توانست ۵ بر ۳ به برتری دست پیدا کند. دلخانی در حالی که در فاصله یک دقیقه به پایان بازنده بود، حملات جانانه ای کرد و توانست ۲ امتیاز از حریفش بگیرد تا به رده بندی صعود کند. او عصر امروز با کشتی گیر ارمنستانی برای کسب مدال برنز مبارزه می کند.

 


* در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد. این جوان خوزستانی حتی ۲ دقیقه هم برابر حریف قدرتمند خود دوام نیاورد و با اجرای فنون مختلف از سوی کشتی گیر کوبایی شکست خورد و حتی درخواست بازبینی بنا هم فایده ای نداشت.

 

* بوررو مولینا، کشتی گیر کوبایی در دور دوم وزن ۶۷ کیلوگرم توانست حریف رومانیایی خود را شکست دهد تا حامد تاب فعلا در جدول بماند و امیدوار به صعود مولینا به فینال باشد تا به شانس مجدد برود.


* در کشتی حساس وزن ۶۷ کیلوگرم بین استابلر از آلمان، دارنده ۳ مدال طلای جهان و اسماعیل بوررو مولینا از کوبا یک نتیجه غافلگیر کننده به دست آمد. با اینکه تصور این بود شاهد یک کشتی نزدیک باشیم، فرنگی کار کوبایی توانست خیلی زود و با نتیجه ۱۱ بر صفر رقیب آلمانی خود را شکست دهد. این فینال زودهنگام با برتری مطلق مولینا به پایان رسید تا حامد تاب که در دور اول به این کشتی گیر باخته بود، همچنان به صعود به گروه شانس مجدد امیدوار باشد.

 

 


*  در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با پیتر اوهلر از آلمان مبارزه کرد.۳ دقیقه اول در حالی به پایان رسید که فرنگی کار ایرانی از داوران یک اخطار گرفت و یک امتیاز را از دست داد. البته کشتی گیر آلمانی در خاک نتوانست کاری از پیش ببرد. در ۳ دقیقه دوم، ساروی نمایش خوبی داشت. بعد از اینکه داوران یک اخطار به پیتر اوهلر و یک امتیاز به ساروی دادند، این فرنگی کار ایرانی توانست ۲ بار حریفش را با زیرکی خاک کند و در نهایت ۵ بر یک برنده این مبارزه شود. وی در دور بعد به مصاف  کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان می رود.


* در ادامه رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در یک شانزدهم نهایی مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان قرار گرفت. با اینکه فرنگی کار ایرانی در ۳ دقیقه اول یک اخطار گرفت و یک بارانداز هم خورد، اما بازهم مثل کشتی اول در یکی، ۲ دقیقه پایانی دیدنی عمل کرد. ساروی نه تنها ۳ امتیاز از دست رفته را جبران کرد، بلکه با اجرای ۳ بارانداز متوالی امتیازاتش را به عدد ۷ رساند. ساروی ۷ بر ۳ پیروز این مبارزه شد تا به یک هشتم نهایی صعود کند. وی در این مرحله برابر گابریل روسیلو کایند از کوبا قرار خواهد گرفت.


* در ادامه رقابت های وزن ۹۷ کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی محمدهادی ساروی در سومین کشتی خود، برابر گابریل روسیلو کایند از کوبا قرار گرفت. در حالی که کشتی گیر کوبایی با ۲ بار خاک کردن ساروی ۴ بر صفر در فاصله یک دقیقه مانده به پایان کشتی، جلو بود، مقهور آمادگی بدنی بالای کشتی گیر ایرانی شد. ساروی مثل ۲ مبارزه قبلی خود توانست در یک دقیقه آخر طوفان به پا کند. او ۵ امتیاز متوالی را با توجه به از نفس افتادن حریف گرفت و در نهایت ۵ بر ۴ برنده شد و به یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله باید با برنده کشتی گیران ارمنستان و ترکیه کشتی بگیرد.


* در مرحله یک چهارم نهایی وزن ٩٧ کیلوگرم محمدهادی ساروی برابر آرتور الکسانیان، قهرمان پرآوازه ارمنستانی قرار گرفت. ساروی که امروز نمایش تحسین برانگیزی داشت، بعد از گرفتن یک امتیاز از الکسانیان با اخطار داوران، ٣ امتیاز را به خاطر بیرون رفتن از تشک و خاک شدن از دست داد. در ادامه یک اخطار داوران نتیجه را ۴-١ کرد و کسب ٢ امتیاز از ساروی در ثانیه های آخر هم سودی نداشت. بدین ترتیب ساروی ۴-٣ کشتی را واگذار کرد و حالا باید منتظر فینالیست شدن الکسانیان باشد تا به شانس مجدد برود.

 

 


* در وزن 87 کیلوگرم که 39 کشتی گیر شرکت کرده اند، رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف زاخاری برگ از سوئد رفت. با اینکه در ابتدای مبارزه به نظر می رسید طاهری به راحتی این حریف را شکست دهد، اما بعد از اخطار به حریف و یک امتیاز برای او، در خاک کاری از پیش نبرد. فرنگی کار ایرانی یک امتیاز دیگر با بیرون رفتن حریف از تشک گرفت، اما در ۳ دقیقه دوم کاری از پیش نبرد. ۲ امتیاز به او توسط داوران، بعد از اعتراض سرمربی سوئد و بازبینی صحنه پاک شد. یک امتیاز در دقایق پایانی به حریف سوئدی کشتی را حساس کرد، اما در نهایت طاهری بود که ۲ بر یک پیروز این نبرد نزدیک و حساس شد. وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان می رود.


* در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم، رامین طاهری برابر اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان قرار گرفت. طاهری که در وقت اول یک امتیاز با توجه به اخطار حریف گرفت، در ابتدای ۳ دقیقه دوم، حریف را به پل زد و ۴ امتیاز گرفت. اعتراض سرمربی آذربایجان هم فقط باعث شد تا یک امتیاز دیگر به فرنگی کار ایرانی برسد. در ادامه هم طاهری کشتی را کنترل کرد و ۶ بر صفر برنده شد تا به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.


* در مرحله یک چهارم نهایی وزن ٨٧ کیلوگرم رامین طاهری برابر حریف آلمانی قرار گرفت. در وقت اول داوران یک اخطار به حریف و یک امتیاز به طاهری دادند، اما او در خاک کاری از پیش نبرد. در ادامه این اتفاق برعکس رخ داد تا کشتی یک بر یک شود. در حالی که حریف آلمانی به خاطر داشتن امتیاز آخر برنده کشتی بود، از ناحیه صورت خونریزی داشت و باعث توقف چندین باره کشتی شد. طاهری نتوانست امتیازی بگیرد و یک بر یک شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند. او حالا باید منتظر صعود کشتی گیر آلمانی به فینال باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

 

 

دیدگاه‌ها