کد خبر : 1638281 | 30 شهریور 1398 ساعت 21:06 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

در حال آماده سازی دفاعیه ای قوی برای جودو هستیم؛

صالحی امیری: والیبال با فوتبال رقابت می کند اگر ..

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک می گوید کمیته ای ویژه برای بررسی تعلیق جودوی ایران شکل گرفته و در حال بررسی دقیق موضوع است.

صالحی امیری: والیبال با فوتبال رقابت می کند اگر ..

به گزارش "ورزش سه"، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا توسط بلندقامتان ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: این پیروزی را به فدراسیون والیبال و تمام کسانی که در مسیر قهرمانی زحمت کشیدند، تبریک می گویم. ملت بداند که تا 2020 خبرهای خوشی در راه است و فرزندان این سرزمین کامشان را شیرین خواهند کرد.


او ادامه داد: ما تا امروز بیش از 22 سهمیه در المپیک گرفتیم و پیش بینی می شود، هر هفته و هر ماه سهمیه های ما بیشتر شود. والیبال بخشی از هویت ورزش قهرمانی ما است. امروز والیبال در کنار فوتبال رقابت می کند و فکر می کنم اگر ما روی والیبال سرمایه گذاری داشته باشیم، می تواند رقیب جدی فوتبال باشد. به لحاظ جامعه شناسی، جامعه ایران علاقمند به تیمی است که قهرمانی می آورد. سه دوره پیاپی 2011، 2015 و حالا 2019. این قهرمانی نشان می دهد، ما شایستگی رسیدن به سکوهای بلند را در جهان داریم.


رئیس کمیته ملی المپیک افزود: من در اینجا به همه قهرمانان تبریک می گویم به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و به شما اصحاب رسانه و امیدوارم در روزها و ماه های آتی اخبار بسیار بسیار شیرینی را بشنوید. ملت در این برهه که با چالش اقتصادی مواجه است، وقتی خبری خوشی از این جنس را می شنود خوشحال می شود و به دنبال شیرینی ملت کام ما هم شیرین می شود.

 


از صالحی امیری در رابطه با تحریم جودو پرسیده شد. او گفت: ببینید مسئله جودو نیاز به بررسی همه جانبه دارد. ما کمیته ای ویژه تشکیل دادیم متشکل از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو. در حال بررسی حقوقی ابعاد قضیه هستیم و مکاتباتی با فدراسیون جهانی جودو و کمیته بین المللی المپیک انجام دادیم. الان ما تعلیق نشدیم بلکه تعلیق موقت هست و باید دفاع خوبی داشته باشیم. ما با مشورت هایی که با حقوقدان های بین المللی ورزشی داریم، در حال تنظیم یک دفاعیه قوی هستیم و تا 5 اکتبر (یعنی 2 هفته دیگر) مهلت داریم که این دفاعیه را بفرستیم. فعلا در حال بررسی دقیق حقوقی و کارشناسی مسئله هستیم. آن چیزی که من فکر می کنم مهم است، ورزش ایران در المپیک خواهد درخشید و این مسئله هم حل خواهد شد.
صالحی امیری درباره عدم استقبال ویژه از بسکتبال بعد از کسب سهمیه المپیک گفت: ببینید تکریم ما از قهرمانان را در مقایسه با استقبالی که داشتیم قرار ندهید. من در ایام عاشورا و تاسوعا در تهران نبودم و وزیر محترم هم درگیر کارهای مهم‌تری بودند به همین خاطر ما با قهرمانان و فدراسیون برخورد گرم داشتیم. همه بازیکنان را تشویق و تکریم کردیم. در قضیه کشتی شخصا در قزاقستان با آن‌ها دیدار کردم. اما یک روزی وقت نکردیم و به فرودگاه نرفتیم، این اصلا بی حرمتی نیست.


وی در خصوص اعطای پاداش به بسکتبال، والیبال و کشتی گفت: این را هم همیشه تاکید می‌کنم که ما همیشه از قهرمانان حمایت می‌کنیم و این فقط مادی نیست. بلکه تکریم از جنس مادی و معنوی است. کشتی و بسکتبال تکریم شده اند و برای والیبال هم چنین چیزی وجود دارد. اما رسانه ها نباید این مسئله را نباید به مسئله دائمی و حتمی کنند که ما وعده ای را بدهیم که قابل اجرا نیست. وظیفه ما و وزارت ورزش دفاع از ورزش  قهرمانی است. حدود 70درصد از بودجه فدراسیون از جمله والیبال را داده‌ایم. هفته آینده هم کمک دیگری به والیبال، بسکتبال و کشتی انجام می‌دهیم. هر چند که تمام خواسته ها را برآورده نمی‌کند اما باید به ظرفیت کشور نیز توجه کرد.

دیدگاه‌ها