کد خبر : 1638494 | 31 شهریور 1398 ساعت 18:58 | 105K بازدید | 0 دیدگاه

مظفری‌زاده: کریمی می‌توانست مستقیما اخراج شود؛

اشتباه داوری در پنالتی، تکرار و اخطار ندادن به بیرانوند

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است قاضی دربی ۹۰ اشتباهات تاثیرگذاری داشته است.

اشتباه داوری در پنالتی، تکرار و اخطار ندادن به بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، سعید مظفری‌زاده کارشناسی داوری دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به شرح زیر انجام داد:

 

* دقیقه ۲۶ مرتضی تبریزی که با شجاع خلیل‌زاده شانه به شانه در محوطه جریمه حرکت می‌کرد، تعادل خود را از دست داد و داور در حالی این برخورد را پنالتی اعلام کرد که ما در تصاویر تلویزیونی، خطایی از مدافع پرسپولیس در این صحنه ندیدیم.


* در ادامه بیرانوند در حالی پنالتی را مهار کرد که طبق قوانین جدید فیفا باید حتما یک پای او روی خط دروازه قرار می‌گرفت ولی دیدیم دروازه‌بان پرسپولیس به جلو رفت و به همین دلیل باید پنالتی تکرار می‌شد و داور مسابقه به بیرانوند اخطار می‌داد.


* داور در دقیقه ۳۰ به درستی خطای علی کریمی روی مهدی ترابی در بیرون از محوطه را اعلام کرد و به او بخاطر قطع حمله موثر کارت زرد داد.


* داور در دقیقه ۳۹ کنعانی‌زادگان را به دلیل رفتار غیرورزشی که موجب تحریک تماشاگران شده بود و همچنین مرتضی تبریزی را بخاطر واکنش به رفتاری که مدافع پرسپولیس داشت، به درستی با کارت زرد جریمه کرد.


* در دقیقه ۵۸ شجاع خلیل‌زاده بیرون از محوطه جریمه خطای هند کرد که این صحنه از چشم داور مسابقه دور ماند.


* داور در دقیقه ۷۵ به درستی داریوش شجاعیان را بخاطر خطایی که مرتکب شده بود، با کارت زرد جریمه کرد.


* در دقیقه ۷۸ فرشاد احمدزاده با دست به صورت بازیکن استقلال در کنار خط زد که این صحنه از چشم داور دور ماند و باید خطای بازیکن پرسپولیس را اعلام و او را با کارت زرد جریمه می‌کرد.


* در دقیقه ۸۹ علی کریمی در حالی با کارت زرد دوم از زمین اخراج شد که داور می‌توانست او را حتی بخاطر خطای شدیدی که مرتکب شده بود، با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کند.


* دخالت بی‌موقع فرشاد احمدزاده در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده موجب ایجاد درگیری و حاشیه شد که بنیادی‌فر و تیم داوری با همکاری یکدیگر، به درستی بازیکنان خاطی را در این صحنه با کارت زرد جریمه کردند.

دیدگاه‌ها