کد خبر : 1638622 | 01 مهر 1398 ساعت 11:30 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض رییس فدراسیون کشتی به نناد لالوویچ

محاسبات عجیب؛ آمریکا چرا بالاتر از ایران سوم شد؟!

تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی با یک امتیاز کمتر نسبت به آمریکا در جایگاه چهارم ایستاد که این موضوع با اعتراض مسئولان فدراسیون به اتحادیه جهانی همراه شد.

محاسبات عجیب؛ آمریکا چرا بالاتر از ایران سوم شد؟!

به گزارش "ورزش سه"، دیروز وقتی برنز بهنام احسان پور با پیروزی در دیدار رده بندی به دست آمد و کشتی گیر آمریکایی در همین وزن نتوانست به مدال برنز برسد، خیلی ها با توجه به قطعی بودن طلای حسن یزدانی، از تثبیت جایگاه سومی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و رفتن روی سکو بعد از ۴ سال خبر دادند.


به نظر می‌رسید طبق محاسبات آمریکا نتواند بیش از ایران امتیاز کسب کند؛ حتی اگر کایل داک یک طلا می‌گرفت و کایل اسنایدر هم برنزی می‌شد که این اتفاقات هم رخ داد.


وقتی مسابقات به پایان رسید، اما نتیجه دیگری از سوی مسئولان برگزاری اعلام شد که همه ایرانیها را شگفت زده کرد! آمریکا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در رده سوم جهان قرار گرفت و توانست جام برنزی را از آن خود کند و شاگردان غلامرضا محمدی هم با ۹۳ امتیاز پشت سکو متوقف شدند.


اتفاق عجیب در وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورده بود؛ جایی که پت داونی کشتی‌گیر آمریکایی در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست سنگین برابر رقیب آلمانی خود از دور مسابقات حذف شده بود چون رقیب او هم در دور بعد شکست خورد. در پایان رقابت ها اما برخلاف تصور همگان به این کشتی گیر آمریکایی هم ۴ امتیاز تعلق گرفت!


معمولا به کشتی گیران که تا یک چهارم نهایی می رسند، امتیاز تعلق می گیرد، همانطور که یدالله محبی با صعود به این مرحله توانست ۶ امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد.


حتی علی شعبانی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم ایران دقیقا شرایطی شبیه پت داونی کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوی آمریکا داشت و فقط ۲ امتیاز به او تعلق گرفت. حتی می توان گفت شرایط شعبانی بهتر بود چون رقیبش به عنوان پنجمی مسابقات رسید، اما رقیب کشتی گیر آمریکایی حذف شد.


بعد از این محاسبات عجیب از سوی اتحادیه جهانی که به نظر می‌رسد با شیطنت همراه بوده و ایران را از رسیدن روی سکوی جهانی محروم کرده، علیرضا دبیر و حمید سوریان نزد نناد لالوویچ رفته و به او معترض شدند. مسئولان برگزاری مسابقات و اتحادیه جهانی هم با توضیح‌های عجیب و گفتن این نکته که امتیاز فنی بیشتر کشتی‌گیر آمریکایی باعث شده امتیاز بیشتری بگیرد، سعی کردند اقدام خود را توجیه کنند.


به نظر می‌رسد کشتی ایران نیاز مبرمی به یک کرسی در هیات رییسه اتحادیه جهانی دارد؛ موضوعی که در دستور کار علیرضا دبیر قرار گرفته تا در انتخابات سال آینده هیات رییسه بتواند یک نماینده از ایران را به عنوان عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی معرفی کند.

دیدگاه‌ها