کد خبر : 1638822 | 02 مهر 1398 ساعت 11:32 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

کیسوکه هوندا تئوریسین کامبوجی‌ها مقابل ویلموتس

رقیب ایران با یک سامورایی سرشناس در تهران

دومین رقیب ایران در دور اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با چهره‌ای نام آشنا تمرینات خود را استارت زد تا برای سفر به تهران آماده شود.

رقیب ایران با یک سامورایی سرشناس در تهران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برتری 2-0 مقابل هنگ کنگ تیم ملی ایران باید در دومین بازی خود در دور اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در تهران میزبان تیمی ناشناخته و درجه سوم از جنوب شرق آسیا به نام کامبوج باشد. بعد از یک شکست برابر بحرین و یک تساوی برابر هنگ‌کنگ در هفته اول رقابت‌های مقدماتی قاره آسیا، کامبوجی‌ها در حالی استارت آماده‌سازی خود برای بازی با ایران را زدند که حضور یک چهره نام آشنای ژاپنی در اردوی این تیم تمام توجهات را به خود معطوف کرد.


کیسوکه هوندا در حالی به عنوان General Manager(مدیر تیم فوتبال) زمام امور فنی و اجرایی کامبوج را در دست گرفت که هدایت این تیم بر عهده یک مربی جوان آرژانتینی به نام فیلیکس دالماس قرار دارد که با 31 سال سن جوان‌ترین مربی ملی حال حاضر دنیا قلمداد می‌شود. هوندا ژاپنی به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس نسل طلایی سامورایی‌‌ها به تازگی کفش‌های خود را بعد از 20 بازی برای ملبورن ویکتوری در استرالیا آویخت تا رسما وارد عرصه مربیگری شود.

 

1437185


این سامورایی سرشناس در حالی سر از تیم ملی کامبوج در آورد که گفته می شود تمام هزینه‌های او را فدراسیون فوتبال ژاپن بر عهده گرفته تا کیسوکه هوندا آزمون و خطاهای خود در ورود به عرصه مربیگری را در تیمی مثل کامبوج پشت سر گذاشته با پختگی و کسب تجربه لازم به عنوان یکی از سرمایه‌های مربیگری این کشور پیشرفته شرق قاره کهن به ژاپن بازگردد. هوندا که دوران فوتبال پرافتخاری را سپری کرده و با پوشیدن پیراهن تیم‌هایی مثل زسکا مسکو، میلان ایتالیا و پاچوکا مکزیک در تیم ملی ژاپن به تمامی افتخارات ممکن رسیده، حالا برای عرض اندام در دوران مربیگری کارش را با کامبوج آغاز کرده تا در اولین روزهای ورود به مربیگری خود سفر دوباره‌ای به تهران داشته باشد.


توافقی که فدراسیون فوتبال کامبوج با همتای خود در ژاپن دارد به کیسوکه هوندا اجازه می‌دهد تا به مدت سه سال به عنوان مدیر تیم فوتبال این کشور در کنار سرمربی آرژانتینی زمام امور را در دست داشته باشد تا هم در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی و جام ملت‌ها هم در رقابت‌های قهرمانی جنوب شرق آسیا (آ سه آن) با کامبوج به مصاف رقبا برود. سرمایه‌گذاری ارزشمند از سوی فدراسیون فوتبال ژاپن برای چهره‌های نامدار سابق فوتبال ملی این کشور که می‌تواند انقلابی بزرگ در ساخت مربیان باتجربه و نوگرا برای فوتبال در حال پیشرفت این کشور به ارمغان بیاورد.

 

1437186


اردوی آماده‌سازی کامبوج برای بازی با ایران در حالی با کیسوکه هوندا و سرمربی آرژانتینی در کمپ تیم‌های ملی در شهر پنوم پن استارت خورده است که ستاره سامورایی در آخرین سفر به تهران با تیم ملی ژاپن در بازی دوستانه سال 2017 به تساوی 1-1 رسید. جدالی که در آن هدایت ژاپنی‌ها را وحید هلیل هوزیچ بر عهده داشت و هوندا به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت تا روز 19 مهرماه بازگشت او به آزادی این بار با چهره‌ای متفاوت‌تر رقم بخورد.

دیدگاه‌ها