کد خبر : 1639051 | 03 مهر 1398 ساعت 11:35 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

روایت آزمون از ملاقات با رییس فیفا در میلان

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان و کتایون خسرویار سرمربی تیم زیر 19 سال با سفر به میلان علاوه بر حضور در کنفرانس آنالیز جام جهانی زنان در مراسم بهترین‌های جهان از نگاه فیفا شرکت کردند.

به گزارش "ورزش سه"، مریم آزمون در گفتگویی که با فارس داشت ابتدا از حضور در کنفرانس آنالیز جام جهانی فوتبال زنان گفت:« این کنفرانس بعد از جام جهانی فرانسه تشکیل شده و تمام مربیان سطح اول و مدرسان فیفا در این کنفرانس شرکت داشتند. در این کنفرانس اتفاقات رخ داده در جام جهانی 2019 آنالیز شد. این آنالیزها برای مربیان ارائه شد به این صورت که به طور مثال گل‌ها به چه صورت زده شده، تاثیرگذارترین بازیکنان کدام بودند؟ و مسائل مختلف. در واقع تمام جزئیات آنالیز و به همه دنیا ارائه شده است. کنفرانس بسیار خوبی بود. از سرمربی تیم ملی آمریکا که قهرمان جام جهانی 2019 فرانسه شدند تا کشورهای آفریقایی که نخستین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کردند، همه در این کنفرانس حضور داشتند. کولینا در خصوص VAR و همین طور کلاس‌های داوری برگزار شده صحبت کرد. کلاس جالبی بود دیدیم اگر داور خانم در فینال اروپا سوت زده همه برنامه‌ریزی شده است و در واقع با دیدن تمرینات دیدیم هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست. مسائل فنی، داوری، دروازه‌بانی و آنالیز از کل مسابقات ارائه شد. سرمربی آمریکا نیز در این کنفرانس دقایقی صحبت و برنامه‌هایی را که برای جام جهانی داشت ارائه کرد مبنی بر اینکه این تیم برای حضور در جام جهانی چه تغییراتی داشته و با چه مشکلاتی روبه‌رو بوده که آمریکا در نهایت قهرمان شده است. یک ساعت هم فرصت برای سوال و جواب بود.»

 

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان به نکته جالب دیگری هم اشاره کرد:« مسئله دیگر اینکه قبلا از همه سرمربیان تیم‌های ملی دنیا از جمله من برای بهترین بازیکن، دروازه‌بان و مربی رای‌گیری شد. ما هم به این مراسم دعوت شدیم. اینجا در کنار این کنفرانس فرصت شد ما با تمام مربیان جهان آشنا شویم. با اینفانتینو هم صحبتی داشتیم درباره فوتبال ایران که فوتبال ایران پیشرفت کرده و ما باید تلاش کنیم تا در جام جهانی حضور داشته باشیم. در کنفرانس فیفا مشکلاتی که خانواده فوتبال ممکن است داشته باشند به اشتراک گذاشته شد ما مسائل را ریز یادداشت کردیم و در اختیار فدراسیون قرار می‌دهیم تا مربیان دیگر هم بتوانند استفاده کنند.»

 

1437410

دیدگاه‌ها