کد خبر : 1640062 | 07 مهر 1398 ساعت 20:25 | 78.6K بازدید | 0 دیدگاه

استراحت به ستاره‌ها؛ قمار روی نیمکت پرستاره

تجربه قشقایی و یک بازی خاص برای کالدرون

سرمربی آرژانتینی قصد دارد در جدال جام حذفی برابر ماشین سازی به برخی نفرات اصلی تیمش استراحت بدهد.

تجربه قشقایی و یک بازی خاص برای کالدرون

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که فصل گذشته را با قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند، در اولین گام این رقابت‌ها در فصل جدید برابر تیم لیگ برتری ماشین سازی قرار خواهد گرفت. پرسپولیس طی پنج بازی ابتدایی فصل با دو شکست برابر سپاهان و تراکتور، اکنون نمی‌خواهد شانس خود در دستیابی به این جام را به سادگی از دست دهد.

 

گابریل کالدرون در این بازی سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا را به دلیل مصدومیت با خود به تبریز نبرده، امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده را نیز در اختیار ندارد تا با چهار غایب برابر ماشین سازی قرار گیرد.
با این حال گمانه‌زنی از اردوی پرسپولیس در خصوص ترکیب این تیم برای جدال با ماشین سازی خبر از احتمال چند تغییر در پست‌های مختلف این تیم می‌دهد.


احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور چهار بازیکنی هستند که گفته می‌شود احتمالا در این بازی از روی نیمکت کار را آغاز خواهند کرد تا شرایط استراحت آنها در دیدارهای فشرده آتی و خصوصا دیدار حساس برابر شهرخودرو مهیا شود.


این که در دیدارهای جام حذفی مربیان معمولا ترجیح می‌دهند از بازیکنانی که کمتر فرصت حضور در ترکیب اصلی را به دست آورده‌اند، سود ببرند امری طبیعی و رایج محسوب می‌شود اما شاید این اقدام در شرایطی که سرخپوشان هفته گذشته برابر سپاهان شکست خوردند و یک اتفاق عجیب در دیدار برابر ماشین سازی می‌تواند شرایط را برای سرمربی آرژانتینی سخت‌تر کند.

 

برانکو و تصمیمی به قیمت یک حذف جنجالی


برانکو ایوانکوویچ تا روز پایانی حضورش در فوتبال ایران، علیرغم موفقیت‌های بزرگی که داشت در رسیدن به قهرمانی جام حذفی ناکام مانده بود و تلخ‌ترین شکست او نیز مربوط به دیداری در این رقابت‌ها و برابر قشقایی شیراز بود. برانکو ایوانکوویچ پیش از این دیدار و علیرغم اینکه ملی پوشان تیمش در اردوی کارلوس کی‌روش حضور داشتند و می‌توانست درخواست تغییر زمان بازی را بدهد، برابر این حریف دسته دومی حاضر شد و در دیداری غافلگیرکننده در نهایت بازی را با حذف زودهنگام به پایان رساند.


پرسپولیسی‌ها بعد از آن علاوه بر شکل گرفتن کری‌های مرسوم از سوی رقیب، همواره با یک ترس نشات گرفته از آن حذف در جام حذفی شرکت کرده‌اند. بدیهی است که بعد از شایعه تغییر در ترکیب نیز بار دیگر این نگرانی در اردوی پرسپولیس و هواداران شکل گیرد که آنها روی اتفاقات بار دیگر حذفی زودهنگام را تجربه کنند و شانس دستیابی دوباره به این جام را از دست بدهند.


کالدرون می‌تواند با توجه به شرایط حساس تیمش که یک اتفاق ویژه دیگر همانند شکست برابر سپاهان، به منزله افزایش فشارها و هجمه‌ها همراه شود، تصمیمی بدون اینکه تیم را با ضرر بزرگی مواجه کند، اتخاذ کند.

 

ستاره‌ها استراحت می‌کنند؟


در لیست تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادو شوویچ، مهدی شیری، محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، احمد نورالهی، وحید امیری، بشار رسن، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور، جونیور براندائو، مهدی عبدی و امیر روستایی برای دیدار با ماشین سازی قرار گرفتند.


از این لیست علیرضا بیرانوند، محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور و جونیور براندائو در جدال با سپاهان این تیم را همراهی کردند.


محسن ربیع خواه، مهدی شیری، بشار رسن و امیر روستایی نفراتی هستند که احتمال حضورشان در ترکیب این تیم برابر ماشین سازی افزایش یافته است.


چهار تغییری که شاید همگی آنها به طور همزمان و در ترکیب اصلی نه، اما در جریان بازی دور از انتظار هم نباشد. مهدی شیری که طی چند وقت اخیر باثبات‌ترین بازیکن این تیم بوده، در جدال قبلی برابر سپاهان نیمکت نشین شد و بازگشت دوباره او به ترکیب اصلی نمی‌تواند چندان غافلگیرکننده تلقی شود. حتی حضور احتمالی بشار رسن در ترکیب اصلی به جای هر کدام از سه بازیکن این پست (وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و یا محمد نادری در بازی برابر سپاهان) هم نمی‌تواند تیم را در شرایط کیفی پایین‌تری قرار دهد. وضعیت علی علیپور و جونیور براندائو با توجه به هجمه‌هایی که طی این مدت متحمل شده‌اند و فشاری که برای گلزنی آنها وجود دارد نیز شاید باعث شود در این بازی با احتمال نیمکت نشینی و حضور امیر روستایی و حتی مهدی عبدی همراه شود.  محسن ربیع خواه نیز با خصوصیات دفاعی بیشتر و قابلیت جنگندگی در خط میانی شاید یک گزینه ویژه برای جدال برابر ماشین سازی محسوب شود.

 

کالدرون و دوری از دومین شکست


برای پرسپولیسی که طی این سال‌ها به شکست و ناکامی‌های پیاپی عادت ندارد، هیچ چیز بدتر از ناکامی در جام حذفی بعد از شکست مقابل سپاهان نخواهد بود. کالدرون نیز به خوبی از این مساله آگاه است که تیمش برای اینکه در کورس قرار داشته باشد و حمایت هواداران و مدیران جدید تیم را نزدیک به خود ببیند، باید در جام حذفی قدرتمندانه حضور یابد. او علیرغم اینکه 4 ستاره تیمش را در اختیار ندارد (سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا) امیدواری بزرگی به موفقیت در بنیان دیزل و کامیابی در اولین گام از جام حذفی دارد و باید دید در پایان جلسه فنی پیش از دیدار برابر ماشین سازی او و خواکین چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

دیدگاه‌ها