کد خبر : 1640926 | 11 مهر 1398 ساعت 14:16 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

مجیدی لیست نداد؛ تصمیم جدید در راه است؟

17 تا 23 مهر زمان برپایی اردوی جدید تیم امید است و در چنین شرایطی انتظار می رفت لیست تیم امید برای حضور در این اردو اعلام شود.

مجیدی لیست نداد؛ تصمیم جدید در راه است؟

به گزارش "ورزش سه"، هر چند تا شروع اردوی جدید تیم امید چند روزی وقت است و اعلام اسامی در روزهای آتی هم خللی در روند آماده سازی تیم امید ایجاد نمی کند اما همواره لیست تیم امید  7 تا 8 روز پیش از شروع تمرینات اعلام می شد تا بازیکنان برای حضور در اردو برنامه ریزی کنند. شاید این بار تاخیر در اعلام لیست جدید تیم امید بدین معنی باشد که اتفاق تازه ای در راه است. مثلا جدایی فرهاد مجیدی از اردوی تیم امید یا خداحافظی حمید استیلی با تیم امید.

 

مصاحبه های مهدی تاج اما نشان می دهد او تمایلی زیادی به این جابجایی ندارد. او به دنبال ایجاد تعامل بین فرهاد مجیدی و حمید استیلی است اما سرمربی فصل گذشته تیم استقلال نشان داد به دنبال استقلال در کار است و خیلی به آقا بالا سر اعتقادی ندارد. او بعد از بازی با ازبک ها که با دو باخت برای تیم امید همراه بود به صراحت گفت از این به بعد اوست که برای تیم امید بازیکن انتخاب می کند و به کسی هم اجازه دخالت در کارش نمی دهد. این مصاحبه بدین معنی بود که حمید استیلی پیش از این در انتخاب بازیکن برای تیم امید دخالت می کرد که این شاید به کمک تعبیر شود. البته نمی شود به حمید استیلی خرده گرفت به این خاطر که او خود را در برابر اتفاقات تیم امید مسئول می داند و به عنوان مدیر فنی در تیم امید مشغول بکار شده است. از آنجایی که حمید پیش از این مربی بوده طبیعی است در تیم امید خود را محق به تصمیمات فنی بداند.

 

باخت در برابر ازبک شرایط تیم امید را بحرانی کرد. در حالی که باخت در بازی های دوستانه نه تنها فاجعه نیست می تواند دستاوردهای مثبتی را هم به همراه داشته باشد. این دو بازی نشان داد تیم امید برای صعود باید قوی تر تمرین کند تا قوی تر بازی کند. حضور حسین کلانی، مرتضی محصص، میرشاد ماجدی و... که جز باتجربه های فوتبال بحساب می آیند در کمیته فنی بدین معنی است که حتما تصمیمات این کمیته قابل دفاع است و همیشه نمی شود به این تصمیمات خرده گرفت. به طور مثال دو سه سال پیش کمیته فنی به یکباره تصمیم گرفت آنهم بعد از صعود تیم ملی نوجوانان به جام ملت ها عباس چمنیان را جایگزین حمید علیدوستی کند. این تصمیم با اعتراض برخی رسانه ها و حتی کارشناسان فوتبال همراه شد شاید به این دلیل که عباس چمنیان اسم کوچک تری نسبت به حمید علیدوستی بود اما در ادامه تیم ملی نوجوانان نایب قهرمان شد و در جام جهانی هم تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و به تیمی چون آلمان 5 گل زد.

 

فرهاد مجیدی اگر چه در اردوهای اخیر تیم امید بدون دستیار بود و شاید که نتوانست تمرینات مدنظر را در این تیم به خوبی پیاده کند اما هم چنان امیدوار به هدایت تیم امید به المپیک است تا جایی که به همین بهانه در هفته های اخیر بازی های متعددی را از نزدیک دید. اما او این هفته تلاشی برای تماشای بازی های لیگ برتر انجام نداده است. او می خواهد اردوی تیم امید را ترک کند؟ آیا فدراسیون فوتبال به دنبال گزینه جدیدی برای تیم امید است؟ فاصله بازی ها نزدیک است و هر تصمیمی که قرار است گرفته شود باید به سرعت اجرایی شود تا تیم امید بیش از این ضربه نبیند. اگر به فرهاد مجیدی اعتماد لازم وجود دارد باید به طور جدی از او حمایت شود و اگر کمیته فنی نسبت به او دلسرد شده است باید تصمیم خود را به طور صریح اعلام کند و هراس تبعات تصمیمش را نداشته باشد. مصلحت در فوتبال حرفه ای جایگاهی ندارد. از سویی این تیم برای همه ایرانی هاست و نام ایران نباید قربانی رفاقت ها و مصلحت ها شود.

دیدگاه‌ها