کد خبر : 1641300 | 12 مهر 1398 ساعت 23:10 | 125.8K بازدید | 0 دیدگاه

158 دقیقه تا ثبت رکورد جدید کلین شیت

نیازمند نزدیک‌تر از رگ گردن به رکورد حسینی

نیازمند در دربی اصفهان هم موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و حالا فقط 157 دقیقه تا رکورد تاریخی حسینی فاصله دارد.

نیازمند نزدیک‌تر از رگ گردن به رکورد حسینی

به گزارش "ورزش سه"، در نیم فصل دوم لیگ هفدهم بود که حسین حسینی در روزهایی که استقلال همه حریفان را یکی پس از دیگر شکست می‌داد، توانست پس از شکستن رکورد بیرانوند که 788 دقیقه گل نخورده بود، رکورد چندین دروازه‌بان صاحب‌نام تاریخ فوتبال یعنی عابدزاده، ناصر حجازی و بهرام مودت را در یک دیدار یعنی دیدار برابر سایپا به یک‌باره جابه‌جا کند و خودش با 873 دقیقه رکورددار شود. حسینی پس از شکستن رکورد، دقایقی بعد در همان دیدار برابر سایپا دروازه‌اش سرانجام باز شد ولی او رکورد را زده بود و تاریخ را به نام خودش کرده بود.

 

این جمله کلیشه‌ای اما در واقعیت همیشه مصداق‌هایی داشته: "رکوردها برای شکسته شدن ساخته می‌شوند".

 

کمتر از دو سال از رکوردی که در لیگ هفدهم توسط حسین حسینی گلر آبی‌های تهرانی شکسته شد، سپری شده ولی حالا و در لیگ نوزدهم دو رقیب سرسخت با دو تیم گردن کلفت و مقتدر، بازی به بازی در حال نزدیک شدن و چنگ انداختن به رکورد او هستند.

 

البته همین حالا و در پایان بازی‌های هفته ششم لیگ نوزدهم، رکورد حسینی شکسته شده بود، فقط و فقط اگر رشید مظاهری در دیدار معوقه لیگ هجدهم مقابل ساپیا بازی نمی‌کرد؛ دیداری که سبزپوشان اصفهانی در آن با نتیجه 2 بر صفر بازنده شدند. مظاهری که این روزها در تراکتور آقایی می‌کند، در حالی که تیم سابقش در حسرت یک دروازه‌بان در سطح او می‌سوزد، موفق شده بود سه دیدار پایانی لیگ هجدهم را با کلین شیت به پایان برساند، ولی حضور برابر سایپا در دیداری معوقه و خوردن 2 گل مقابل این تیم که یکی از آنها در دقیقه 91 رقم خورد، سبب شده تا آن سه مسابقه به 6 دیدار لیگ نوزدهم اضافه نشود و رکورد رشید مظاهری حالا و در پایان هفته ششم، 540 دقیقه گل نخوردن و 6 کلین شیت است.

 

1440276

 

با این حال یک رقیب خیلی جدی‌تر، در آستانه رسیدن به رکورد تاریخی حسینی است و آن هم کسی نیست جز پیام نیازمند که در هفته ششم مقابل رقیب همشهری برای ششمین مرتبه طی لیگ نوزدهم و در مجموع برای هفتمین مسابقه پیاپی، دروازه‌اش بسته ماند. اما آمار دقایق نیازمند از این هم بیشتر است.


در واقع آخرین باری که پیام نیازمند توپ را از داخل دروازه‌اش بیرون کشید، به دقیقه 5 دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل شهرخودرو (پدیده سابق) بازمی‌گردد که او مغلوب ضربه پنالتی امین قاسمی‌نژاد شد.

 

پس از این گل، نیازمند در آن مسابقه بارها و بارها با واکنش‌های مختلف، مانع از فروپاشی دروازه‌‌اش شد و در آخرین دیدار فصل نیز مقابل استقلال خوزستان 90 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

 

سپاهان فصل گذشته را با نایب قهرمانی تمام کرد ولی در این فصل امیر قلعه‌نویی با بازیکنانی که به خدمت گرفته، قصد دارد نتیجه‌ای بهتر کسب کند و به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهد و تا پایان هفته ششم هم این موضوع را نشان داده است.

 

طلایی‌پوشان برای کسب قهرمانی لیگ نوزدهم، شروع خوبی در رقابت‌ها داشته‌اند و با کسب 14 امتیاز از 6 مسابقه، با تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور که این تیم هم با مصطفی دنیزلی شرایط خوبی دارد، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. سپاهان در این 6 مسابقه به ترتیب با شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و ذوب آهن بازی کرده و مقابل تمامی این تیم‌ها پیام نیازمند که به نظر می‌رسد این‌بار دیگر از لیست ویلموتس جا نخواهد ماند، در ترکیب اصلی تیمش حاضر بوده است.

 

1440274

 

نیازمند حالا در 7 مسابقه پیاپی گلی نخورده؛ اگر دقایق گل نخوردن نیازمند، که از زمان پیوستن به سپاهان بی‌نقص عمل کرده را، در دیدار برابر شهر خودرو به کلین شیت‌هایش اضافه کنیم، او حالا 715 دقیقه است که گلی نخورده و فقط دو بازی دیگر تا شکستن رکورد حسین حسینی فاصله دارد.

 

با این وصف نیازمند و بازیکنان سپاهان که 6 هفته بسیار خوب را سپری کرده‌اند، اگر بتوانند در دیدار هفته هفتم برابر گل گهر سیرجان که در استان کرمان برگزار می‌شود، دروازه‌شان را بسته نگه دارند، این زمینه را فراهم می‌کنند تا نیازمند با بسته ماندن دروازه‌اش تا 158 دقیقه دیگر از رکورد دروازه‌بان فعلی این روزهای استقلال که هنوز نتوانسته در لیگ نوزدهم کلین شیتی داشته باشد، گذر کند.

 

حالا باید منتظر شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر باشیم که به دلیل بازی‌های ملی، تعطیلاتی دو هفته‌ای خواهد داشت و پس از آن بار دیگر به رقابت‌های باشگاهی بازمی‌گردیم تا ببینیم چه اتفاقاتی در انتظار رکورد دقایق گل نخوردن در لیگ فوتبال ایران است. اینکه پیام نیازمند می‌تواند به رکورد حسینی چنگ بزند و او را پشت سر بگذارد یا مظاهری که البته 175 دقیقه از سنگربان مطمئن این روزهای سپاهان عقب تر است...

احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها