کد خبر : 1641963 | 15 مهر 1398 ساعت 18:03 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازی با کامبوج برای پایان غم‌های بزرگ و کوچک

ستاره‌های تیم ملی علیه فضای متلاطم فوتبال

در روزهایی که لیگ پرحاشیه و پرخبر فوتبال ایران تعطیل شده این تیم ملی است که وظیفه مهم بازگرداندن شور و اشتیاق فوتبالی را به قلب جامعه بر دوش دارد.

ستاره‌های تیم ملی علیه فضای متلاطم فوتبال

به گزارش" ورزش سه" برای اینکه بدانیم تیم ملی برای روشن کردن شور و اشتیاق مردم علاقمند چه مسئولیت ویژه ای دارد بد نیست نگاهی به حوادث و اتفاقات ماه های اخیر بپردازیم.


فوتبال ایران روزهای پرتلاطمی را سپری کرده است. از همان روزهای تعطیل که آغاز مسابقات لیگ به تعویق افتاد و اولتیماتوم های فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال می رسید، در این شرایط چالش های دیگری هم برای فوتبال ایران از راه رسیده اند. آغاز لیگ برتر با بحران و مشکلات بلیت فروشی، خودسوزی و مرگ دختر آبی ، فوت عماد صفی یاری پسربچه هشت ساله در اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی، خداحافظی فغانی و... اینها تنها بخشی از چالش های فوتبالی ماه های اخیر بودند و فضای علاقمندی را متاثر و اندوهگین کردند.


بازگشایی درهای ورزشگاه به روی زنان برای بازی ایران کامبوج، فروش تمام بلیت جایگاه توسط زنان با وجود  تزریق میزان قابل توجهی انرژی مثبت، اما کماکان نتوانسته حال و احوال این جامعه غم زده و خشونت زده را کاملا بهبود بدهد.

 

 


حالا این بار بر روی دوش بازیکنان و ستاره های تیم ملی و سرمربی بلژیکی است که در یک روز خاص بتوانند فضا را تا جای ممکن تغییر بدهند. در روزی که برای اولین بار زنان به طور رسمی با خرید بلیت به ورزشگاه می آیند و احتمالا فوتبال ایران فضای متفاوتی را تجربه خواهد کرد اما همه چیز می تواند منوط به آن نود دقیقه مسابقه تیم ملی و کامبوج شود. کامبوج حریف سرسختی روی کاغذ نیست اما نمایش تیم ملی می تواند در پایان بازی کمی این فضای متاثر از اتفاقات تلخ را تغییر دهد.

 

 

این موضوع بر بار مسئولیت سنگین روی دوش بازیکنان تیم ملی می‌افزاید. آبازیکنانی که از دل جامعه می آیند و امروز شرایط به گونه ای است که ارتباط تنگاتنگی با اتفاقات و رویدادهای اجتماعی دارند و این می تواند روی روح و انرژی تیم ملی تاثیرگذار باشد. در واقع آنچه طعم تلخ ماه های گذشته فوتبال ایران می تواند با یک بازی  پرشور خانگی و در حضور متفاوت ترین جو تماشاگری فوتبال ایران در چهار دهه اخیر از یادها برود. این کاری است که از عهده ستاره های پرستاره ترین تیم فوتبال آسیا برمی آید.

دیدگاه‌ها