کد خبر : 1641965 | 15 مهر 1398 ساعت 18:07 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با تیم، تنها نکته خوش بینانه برای استیلی؛

بررسی آخرین شرایط امیدهای ایران

تیم فوتبال امید این روزها به شدت تحت تاثیر تصمیماتی قرار گرفته که از سوی فدراسیون فوتبال هدایت می شود و شرایط در این تیم علیرغم بازیکنانی که آن حضور دارند، خوب نیست.

بررسی آخرین شرایط امیدهای ایران

 

به گزارش "ورزش سه"، امیدها تا پیش از شروع سال 1398 و پس از انتخاب کرانچار، شرایط خوبی در برگزاری اردوها داشتند ولی به یکباره پس از کنار گذاشتن سرمربی کروات تیم ملی به دلیل اینکه نتوانسته بود به عنوان تیم اول، امیدها را راهی دور بعدی کند، از کار کنار گذاشته شد؛ تصمیمی که در همان برهه ابهاماتی را به ذهن متبادر می کرد، چرا که فدراسیون پیش از برکناری کرانچار، گزینه ای برای جایگزینی او در نظر نگرفته بود.


در نهایت حالا پس از ماه ها حمید استیلی گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای هدایت امیدها و شکستن طلسم 44 ساله راهیابی به المپیک شده است و این مربی تا 23 دی ماه که مسابقات آغاز می شود، زمان دارد تا تیم مورد نظرش را آماده رقابت ها کند.


پس از کنار گذاشتن کرانچار، لیست دعوت شده ها به تیم تحت شعاع قرار گرفت و بازیکنان جدیدی توسط فرهاد مجیدی به تیم امید دعوت شدند.


در کشمکش برای انتخاب مربی که درنهایت به نام فرهاد مجیدی رسید، یک اردوی تیم امید که قرار بود در خردادماه برگزار شود، از دست رفت و در ادامه مجیدی در سه اردو بازیکنان مورد نظر خودش را به تیم دعوت کرد. دوران حضور ستاره سابق آبی ها اما خیلی زود به پایان رسید و او پس از دو شکست مقابل ازبکستان و به دلیل بالا گرفتن اختلافاتش با حمید استیلی از سمت خود استعفا داد.
تمام ماجراهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم و انرژی مسئولان فدراسیون فوتبال، تیم امید و حتی کمیته ملی المپیک را به خودش مشغول کرد، زمان تیم امید را برای آماده سازی بهتر گرفت؛ در شرایطی که این انرژی می توانست صرف تطبیق سیستم تیم و بازیکنانی شود که رفته رفته در فوتبال باشگاهی ایران و حتی لیگ های خارج از کشور، در حال تبدیل شدن به بازیکنانی کلیدی هستند.

 

امید ایران خالی از ستاره نیست
شاید در این دوره تیم امید از حضور ستاره هایی نظیر علی کریمی، مهدی ترابی، مهدوی کیا، کاویان پور، مهدی رحمتی و ادموند بزیک و بسیاری نام های دیگر بی نصیب باشد ولی بازیکنانی در اختیار دارد که بی شک در سال های آینده خیلی بیشتر از آنها خواهیم شنید و در واقع این سرمایه انسانی و پتانسیل بالقوه آنها که می توانست به حالت بالفعل تبدیل شود، طی ماه های اخیر زیر سایه سوء مدیریت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت.

تیم امید ایران بازیکنان برجسته ای در پست های مختلف در اختیار دارد؛ بازیکنانی که هر کدامشان همین حالا در تیم های باشگاهی‌اشان مهره هایی تاثیرگذار به شمار می روند. از امید نورافکن، ابوالفضل جلالی، طاها شریعتی، حسین ساکی و علیرضا آرتا در خط دفاعی گرفته که هر کدامشان روز به روز در حال تبدیل شدن به مهره های ثابت تیمشان هستند تا سینا زامهران، محمد مهدی خانی، خدابنده لو، محمد شریفی و امیرحسین حسین زاده، علی شجاعی و ... در خط میانی. در خط هجومی هم تیم امید شرایط بسیار خوبی دارد که می توان به نام هایی نظیر یونس دلفی، اللهیار صیادمنش، مهدی قائدی، محمدرضا آزادی، وحید نامداری، رضا شکاری و ... اشاره کرد که داشتن هر کدامشان آرزوی هر تیمی در ایران است.

 

 

تیم امید و چالش در دو پست
قلب خط دفاعی و خط دروازه را می توان تنها دو پستی به شمار آورد که سرمربی تیم امید برای انتخاب بازیکن با مشکل مواجه است. کرانچار برای حل این مشکل در مرحله اول مقدماتی المپیک 2020 توکیو، امید نورافکن را از پست تخصصی اش جدا کرد و از او در پست دفاع وسط استفاده کرد و معراج اسماعیلی دروازه بان سوم ذوب آهن را به گلرهای دیگرش که آنها هم در لیگ فرصتی برای بازی نداشتند، ترجیح داد.
استیلی برای حل این دو مشکل عارف غلامی را برخلاف کرانچار به اردو فراخوانده و حبیب فرعباسی دروازه بان تیم نفت مسجد سلیمان که با حضور سوشا مکانی به نیمکت منتقل شد نیز در میان دعوت شده ها قرار گرفته تا شرایط را در این دو پست بهبود دهد.

عارف آقاسی که در پنج بازی ابتدایی فولاد حضور داشت و سه بار تیم قرمزپوش اهوازی کلین شیت کرد، پس از یک اردو غیبت، حال دوباره در اردو حاضر است و به نظر می رسد او گزینه اصلی استیلی در قلب خط دفاع تیم ملی باشد.

 

 

5 ماه بی هدف سپری شد !
از کنار گذاشتن کرانچار تا کنار رفتن فرهاد مجیدی 5 ماه سپری شد و حالا سرمربیگری تیم به حمید استیلی سپرده شده که در دوران کرانچار نیز مانند دوران حضور مجیدی، مدیر فنی تیم بود. ادامه حضور کرانچار در تیم امید، به مراتب می توانست شرایط بهتری به این تیم در فاصله کمتر از سه ماه مانده تا مسابقات مقدماتی المپیک بدهد ولی حالا نفر اول تیم حمید استیلی است.

 

 

مسئولیت سنگینی که استیلی پذیرفته
 نکته خوش بینانه در مورد استیلی اینکه او از ابتدا در کنار تیم امید بوده و با خصوصیات فنی و اخلاقی بازیکنان به خوبی آشنا است. در واقع آشنایی کامل استیلی با بازیکنان تیم که در میان آنها مهره های برجسته ای نیز حضور دارند، می تواند تنها نکته مثبت تیم امید در این برهه باشد و حالا این حمید استیلی است که باید این بازیکنان را در قالب یک تیم در بیاورد و به صورت اثربخش از آنها استفاده کند.

دیدگاه‌ها