کد خبر : 1642128 | 16 مهر 1398 ساعت 14:24 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

قطع سیستم VAR، حاشیه جدید فوتبال عربستان!

در چند دیدار از رقابت های لیگ فوتبال عربستان سیستم VAR قطع شده که این اتفاق باعث ایجاد حاشیه هایی شد.

قطع سیستم VAR، حاشیه جدید فوتبال عربستان!

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار تیم های الفتح و النصر از چارچوب لیگ عربستان، اتفاق مهمی افتاد و سیستم کمک داور ویدئویی از کار افتاد. روزنامه های عربستانی دلیل این اتفاق را موضوع عجیبی عنوان کرده اند. این‌طور گفته شده که یکی از کارمندان ورزشگاه که کار کابل کشی مخصوص این فناوری را انجام می داد، برکنار شده است.

 

روزنامه الریاضیه عربستان صحبتی درباره نام و منصب دقیق این فرد نکرده و فقط گفته او کابل های مخصوص فناوری VAR را به شکل غیر عامدانه جدا کرده است و باعث شده شارژ تلفن هایی که به آن وصل می شد، از کار بیفتد.

 

فرناندو تریساکو، رئیس جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال عربستان گفته این فناوری ها دچار مشکلاتی هست. از همان دوربین هایی که پخش زنده تلویزیونی صورت می گیرد، استفاده می شود و دوربین های مخصوص ندارد. این فناوری مثل هر سیستم دیگری در دنیا دچار مشکل می شود. اما این توجیه ما نیست و می خواهیم هر روز فناوری را بهتر کنیم. در 4 بازی این سیستم دچار مشکل شد که یکی از آنها بازی الفتح و النصر بود.

 

او همچنین درباره بازگشت داوران عربستانی به مسابقات لیگ اظهار داشت: ما دوره های آموزشی برای آنها می گذاریم و کم کم کار با فناوری VAR را یاد می دهیم تا به مسابقات برسند. بعد از برگزاری هر هفته از مسابقات لیگ، یک کنفرانس خبری با حضور کارشناسان رسانه ها برگزار می شود و در مورد داوری ها صحبت می شود.

دیدگاه‌ها