کد خبر : 1642246 | 17 مهر 1398 ساعت 10:03 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از رقابت بین طارمی، سردار و کریم؛

کفش طلای 2019 تیم ملی برای کدام مهاجم؟

در سال 2019 مهدی طارمی بیش از همه برای تیم ملی گل زده و کریم انصاری فرد و سردار آزمون پس از او دوم هستند.

کفش طلای 2019 تیم ملی برای کدام مهاجم؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران فردا در دومین بازی مقدماتی جام جهانی به مصاف کامبوج خواهد رفت. باتوجه به این که تیم حریف از قدرت بالایی برخوردار نیست، همه انتظار دارند شاگردان ویلموتس با گل های پرتعداد حریف را شکست دهند تا در یکی از خاص‌ترین روزهای فوتبال ایران، بردی دلچسب نیز به دست آید. در سال میلادی جاری، تیم ایران با هدایت مارک ویلموتس و پیش از او، کارلوس کی‌روش در مقابل رقبا قرار گرفت و تنها یک شکست آن هم برابر ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا را تجربه کرد.

 

* دهمین بازی ایران در 2019

 

تقابل با کامبوج دهمین دیدار تیم ملی ایران در سال 2019 خواهد بود. ایران در سالی که ماه های آخر آن را سپری می‌کنیم، موفق شد 6 برد کسب کند، 2 بار مقابل حریفان متوقف شود و همانطور که گفته شد، یک شکست را نیز در کارنامه به ثبت برساند. تیم ویلموتس و کی‌روش، امسال مقابل تیم های یمن، ویتنام، عراق، عمان، چین، ژاپن، سوریه، کره جنوبی و هنگ کنگ قرار گرفت و در واقع تنها با تیم های آسیایی دیدار کرد.

 

 

* طارمی صدرنشین گلزنان 2019

 

مهدی طارمی در سال جاری میلادی موفق شد 6 گل ملی بزند و بالاتر از سردار آزمون و کریم انصاری فرد آقای گل تیم ملی باشد. او در بازی دوستانه با سوریه هت تریک کرد، مقابل یمن دو گل زد و یک بار هم دروازه ویتنام را گشود تا بهترین سال خود در فوتبال ملی را تجربه کند. مهاجم تیم ریوه آوه اکنون با 19 گل کنار همایون بهزادی و غلامحسین مظلومی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده و فرصت این را دارد تا با گلزنی مقابل کامبوج و بحرین به پنجمین گلزن ملی فوتبال ایران لقب گیرد.

 

 

* رقابت کریم و آزمون برای گلزنی

 

صدرنشینی طارمی در حالی رقم خورده که دو مهاجم دیگر تیم ملی یعنی کریم انصاری فرد و سردار آزمون روی هم شش گل زده اند. سردار دو گل به ویتنام زد، یک بار دروازه چین را باز کرد و در مقابل هنگ کنگ نیز گلی زیبا به ثمر رساند تا 29 گله شود. کریم انصاری فرد هم که حالا به السیلیه آمده، در مقابل چین و هنگ کنگ گلزنی کردند. کریم و آزمون اگرچه در سال 2019 پایین تر از طارمی هستند اما در مجموع با 20 و 29 گل از مهاجم بوشهری بالاتر قرار دارند.

 

 

* گل 21 را چه کسی‌ می‌زند؟

 

تیم ایران در شرایطی به مصاف کامبوج می‌رود که در 9 بازی امسال بازیکنان تیم ملی 20 گل به ثمر رساندند و با ثبت میانگین 2.2 گل در هر بازی، آمار قابل قبول را ثبت کردند. نکته جالب درباره رکورد تیم ملی این است که یمن و سوریه با دریافت 5 گل، نقش پررنگی در ثبت این میانگین داشتند. همچنین عراق و ژاپن تنها تیم هایی بودند که موفق به کلین شیت برابر ایران شدند. دیدار با کامبوج چهارمین بازی ایران تحت هدایت مارک ویلموتس بلژیکی نیز هست.

 

* هشت گلزن تیم ملی را بشناسید

 

تیم ایران در سال 2019 هشت گلزن داشت: «مهدی طارمی، اشکان دژاگه، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، اللهیار صیادمنش و مدافع کره جنوبی!» نکته جالب این است که فارغ از گل به خودی کیم یونگ گوون، تمام گلزنان تیم ایران در پست های خط حمله، وینگر و هافبک هجومی ایفای نقش می‌کنند. نکته جالب تر این که به جز اشکان دژاگه، تمام گلزن های تیم ملی در خارج از کشور بازی می‌کنند.

 

 

* چند بازی دیگر در 2019؟

 

تیم ایران سه بازی رسمی تا پایان سال 2019 خواهد داشت. یکی برابر کامبوج، دیگری در تقابل با بحرین و آخری هم مقابل عراق. بازی با عراق در ورزشگاه زیبای بصره برگزار می‌شود و همه انتظار دارند که ایران با پیروزی مقابل شاگردان کاتانچ، در صدر جدول رده بندی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قرار بگیرد.

 

فهرست بازی های ایران در سال 2019:

 

1) ایران 5 یمن 0 (طارمی2، دژاگه، آزمون و قدوس)
2) ایران 2 ویتنام 0 (آزمون2)
3) ایران 0 عراق 0
4) ایران 2 عمان 0 (دژاگه و جهانبخش)
5) ایران 3 چین 0 (طارمی، آزمون، انصاری فرد)
6) ایران 0 ژاپن 3
7) ایران 5 سوریه 0 (طارمی3، صیادمنش، جهانبخش)
8) ایران 1 کره جنوبی 1 (بازیکن حریف)
9) ایران 2 هنگ کنگ 0 (آزمون، انصاری فرد)

 

دیدگاه‌ها