کد خبر : 1642989 | 20 مهر 1398 ساعت 19:11 | 42.6K بازدید | 0 دیدگاه

یوفا و برخورد با شادی جنجالی بازیکنان ترکیه

یوفا با رفتار حاشیه ساز اخیر بازیکنان تیم ملی ترکیه برخورد خواهد کرد.

یوفا و برخورد با شادی جنجالی بازیکنان ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر خاورمیانه دوباره دچار تنش های نظامی شده و درگیری میان ترکیه و سوریه شدت گرفته است. اما حالا این ماجرا به دنیای فوتبال نیز کشیده شده و پس از اینکه بازیکنان این تیم جشن گل خود را با سلام و احترام نظامی برگزار کردند و به حمایت جنجال برانگیز از اقدام نظامی ترکیه در سوریه پرداختند؛ ترکیه با برخورد یوفا مواجه خواهد شد.

 

1442484

 

دیشب بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از کسب پیروزی برابر آلبانی با درود به سبک نظامی حاشیه ساز شده اند و به نظر می رسد این اقدام آنها به نوعی حمایت از حملات نظامی اخیر ترکیه بوده که اگر محرز شود، قطعا یوفا با این کشور برخورد خواهد کرد. اگر یوفا حرکت تاسون، گلزن تیم ملی ترکیه و دیگر هم تیمی های وی را به عنوان یک رفتار سیاسی تلقی کند، می تواند مجازات سنگینی برای این کشور به همراه داشته باشد.

 

در اوایل این فصل، یوفا کشور اسلواکی را به دلیل نشان دادن "پیام های سیاسی تحریک آمیز" 13 هزار و 300 پوند جریمه کرد. سال گذشته نیز فیفا بازیکنان تیم ملی سوئیس مانند گرانیت ژاکا، استفان لیختشتاینر و ژردان شقیری را برای استفاده از نماد عقاب آلبانی در جام جهانی با جریمه مواجه کرد. صربستان خواستار محرومیت سوئیس به مدت دو مسابقه برای این حرکت شد، اما فیفا موافقت نکرد و فقط به یک مجازات مالی بسنده کرد.

 

گرچه هنوز حکم یوفا برای رفتار دیشب بازیکنان تیم ملی ترکیه و سلام نظامی آنها نامعلوم است، اما به نظر می رسد حداقل جریمه مالی در انتظار آنها باشد.

دیدگاه‌ها