کد خبر : 1643930 | 25 مهر 1398 ساعت 13:50 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

دستگیری 6 نفر در بلغارستان برای توهین نژادپرستانه

پلیس بلغارستان شش تماشاچی دیدار تیم ملی این کشور و انگلیس در رقابتهای مقدماتی یورو2020 را به دلیل رفتار نژادپرستانه در جریان این دیدار بازداشت کرده است.

دستگیری 6 نفر در بلغارستان برای توهین نژادپرستانه

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم ملی بلغارستان و انگلیس در چارچوب رقابتهای مقدماتی یورو2020 که در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد به دلیل توهین‌های نژادپرستانه تماشاچیان بلغار حاضر در استادیوم به بازیکنان سیاهپوست انگلیسی و نشان دادن سلام هیتلری توسط این تماشاچیان به حاشیه کشیده شد و اعتراض‌های زیادی برانگیخت.

 

1443918

 

در جدیدترین تحول مربوط به این مسابقه پلیس بلغارستان اعلام کرد شش شهروند این کشور را به اتهام مشارکت در رفتارهای نژادپرستانه در جریان این مسابقه دستگیر کرده و به دنبال شناسایی خاطیان بیشتری است.

 

بعد از بازی مورد اشاره، اتحادیه فوتبال انگلیس اعتراض شدید خود را به یوفا اعلام کرده و رفتارهای تماشاچیان بلغار و به خصوص بی‌احترامی به سرود ملی انگلیس را منزجرکننده خواند و خواهان بررسی موضوع و مجازات بلغارستان شد.

 

یوفا هم اعلام کرده روند انضباطی درباره اتفاقات ورزشگاه صوفیه را آغاز کرده و به این موضوع به دقت رسیدگی خواهد کرد. سرمربی تیم ملی بلغارستان  هم که در ابتدا این اتفاق را کم‌اهمیت دانسته بود سرانجام به صورت رسمی از تیم ملی انگلیس عذرخواهی کرد.

 

دیدگاه‌ها