کد خبر : 1644418 | 28 مهر 1398 ساعت 13:06 | 40.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان مدنظر من ژانویه آزاد می شوند؛

استراماچونی: ارزش فنی به کنار، غیرحرفه ای ها را کنار می‌گذارم

سرمربی ایتالیایی تیم استقلال ضمن اظهار ناراحتی از در دسترس نبودن همه بازیکنانش در بازی های پیاپی، بر فلسفه خود یعنی ارجحیت رفتار حرفه ای بر مسائل فنی تاکید کرد.

استراماچونی: ارزش فنی به کنار، غیرحرفه ای ها را کنار می‌گذارم

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فردا مهمان تیم سایپا خواهد بود. آبی ها بعد از برد ارزشمند مقابل فجر سپاسی در جام حذفی، دوباره به لیگ بازمی گردند و برای دیدار مهم مقابل سایپا آماده می شوند. استقلال در هفته ششم، نخستین پیروزی خود در لیگ برتر را مقابل گل گهر کسب کرد و از آنجا به ادامه یک روند خوب در مسابقات این فصل امیدوار شد.

 

امروز آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا حاضر شد و با خبرنگاران صحبت کرد. حرف های امروز استرا، پیام هایی داشت که شبیه به ماه های اخیر یا حتی واضح تر، چارچوب های کاری او را نمایان می کرد. البته نه فقط استراماچونی، که اکثر مربیان اروپایی این چند ساله با حضور در ایران چنین سبکی از خود نشان داده اند.

 

سرمربی استقلال صحبت های امروزش را با توصیف دشوار بودن دیدار برابر سایپا آغاز کرد. عمده دلایلی که استراماچونی مطرح کرد، حکایت از فشارهای وارد شده به تیم استقلال داشت. خستگی ناشی از دیدار 120 دقیقه ای جام حذفی و در دسترس نبودن بازیکنان مختلف برای بازی های متوالی در کنار استراحت بیشتر سایپا، مسائلی است که به زعم استراماچونی برای استقلال خطرساز می شود.

 

اما بخش دیگری از حرف های این مربی، بیان کننده نوع تفکر و سیاستی است که او می خواهد در استقلال جا بیندازد. فضایی که اگر در باشگاه حاکم شود، قطعا به آرامش فکری این مربی ایتالیایی هم کمک خواهد کرد و تمرکزش را تنها بر مسائل فنی نگه خواهد داشت.


استراماچونی درباره کنار گذاشتن علی دشتی – که مهم ترین حاشیه ای پیرامون استقلال در روزهای اخیر بوده – خیلی صریح پاسخ داد و بر اصول حرفه ای و اساسی کارش تاکید کرد. او بار دیگر به ابتدای حرف هایش گریز زد و این بار گفت که اگرچه نداشتن بازیکنان به تعداد کافی اتفاق خوشایندی نیست، اما معیار او برای نگه داشتن بازیکنان در استقلال، چیزی فراتر از ارزش فنی است. ملاکی به نام رفتار حرفه ای.

 

ماجرای خرید مهاجم خارجی هم دیگر سوژه صحبت های مربی استقلال بود. او در این مورد هم به نوعی سختگیری هایش را نشان داد. ضوابطی که اگر وجود نداشتند، شاید زودتر از اینها استقلال با یک مهاجم خارجی قرارداد بسته بود. استرا گفت که او و باشگاه گزینه هایی را برای این موضوع پیشنهاد داده اند اما هنوز اتفاقی نهایی نشده است. همچنین اظهار داشت که بازیکنان مدنظر خودش، هم اکنون آزاد نیستند و برای جذب آنها نیاز به صبر تا پنجره ژانویه هست. این یعنی مربی استقلال تمایلی به جذب بازیکنانی که از ابتدای فصل بدون تیم مانده باشند، ندارد.

 

با وجود اعلام مجدد نیاز به جذب مهاجم خارجی، اما استراماچونی از عملکرد بازیکنان تیمش در بازی های اخیر در فاز تهاجمی تمجید کرد. سرمربی استقلال از خلق بیش از 10 موقعیت در هر بازی ابراز رضایت کرد و تنها حلقه مفقوده در این زمینه را حضور نداشتن یک گلزن تمام عیار و البته عدم گلزنی در نیمه اول بازی ها اعلام کرد.

دیدگاه‌ها