کد خبر : 1644850 | 29 مهر 1398 ساعت 23:56 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایران ۳ - کانادا یک

نخستین برد والیبال ایران مقابل کانادا در سیزم

دومین روز رقابت های والیبال مردان در المپیک نظامیان جهان با نخستین برد ایران در مقابل کانادا همراه شد.

نخستین برد والیبال ایران مقابل کانادا در سیزم

به گزارش "ورزش سه"، والیبال مردان در المپیک نظامیان جهان با پیروزی برای تیم ایران شروع شد.

 

بازیکنان شروع کننده ایران: فردین قلعه وند ، جابر اسماعیل پور ، علیرضا نادی ، علی یوسف پور ، رحمان رئوفی ، محمدعلی فلاح و بیژن براتی

 

1445103

 

کانادایی‌های استراحت کرده در روز اول در سالن نانجینگ هون دانشگاه ووهان در ست اول با توپی پر شروع کردند و با استفاده از خطای فردی متعدد بازیکنان ایران و حملات قوی دو‌ سر آنتن توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برنده شوند .


اما کادر فنی تیم ایران با پیدا کردن شناخت لازم از حریف در همان ست اول و انجام تغییرات لازم در ست دوم که منجر به جایگزینی حیدری و افشین فر به جای رئوفی و اسماعیل پور شد، نسخه حریف قدرتی خود را پیچیدند. به طوری که پس از باخت ۲۵ بر ۱۸ ست دوم کانادا، حریف روی تغییر شیوه تیم ایران در ست های سوم و چهارم کاملا خلع سلاح شد و راحت تر از تصور این دو ست را در امتیازهای ۱۰ و ۱۴ واگذار کرد.

 

بهبود دریافت ها و توپگیری داخل میدان و به خصوص سرویس های پرشی موجی که کانادایی ها را به ستوه آورد و تلاش قلعه وند در ارسال پاس های سالم به خصوص در کناره های آنتن برای محمد حیدری که در حملات پایپ هم مسلط نشان می داد و محمدعلی فلاح و همچنین درخشش آرمین افشین فر در حملات پشت خط و دفاع روی تور یوسف پور و نادی و بهتر ظاهر شدن بیژن براتی در قیاس با بازی کره موجب شد تا حریف خیلی زود دست ها را به علامت تسلیم بالا ببرد و بدین شکل نخستین برد ایران در روز دوم مقابل کانادا رقم خورد.

 

1445104


در دومین روز به جز تیم ایران، تیم کره جنوبی ۳ بر ۲ در جدالی سخت از سد پاکستان گذشت و برزیل و چین هم برابر حریفان خود قطر و برزیل با نتیجه مشابه سه بر صفر پیروز شدند. فردا سه شنبه را تیم ها استراحت خواهند کرد و از روز چهارشنبه بازی ها از سر گرفته خواهد شد که تیم ایران با هلند دیدار خواهد داشت.

 

گفتنی ست از ایران در این مسابقات به عنوان شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شود.

دیدگاه‌ها