کد خبر : 1645096 | 01 آبان 1398 ساعت 09:27 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

جدول با حضور 12+1 تیم؛ هر نیم فصل با یک برنامه متفاوت!

اتفاقات باورنکردنی در لیگ برتر فوتسال بانوان

در حالی‌ لیگ برتر فوتسال بانوان با جذابیت و کیفیت ویژه‌ای و خوبی در جریان است که اتفاقات و تصمیمات مدیریتی و پیرامونی آن کاملا لیگ را تحت الشعاع خود قرار داده است.

اتفاقات باورنکردنی در لیگ برتر فوتسال بانوان

به گزارش "ورزش سه" در طول پانزده دوره برگزاری این رقابت‌ها شاید به جرأت بتوان گفت که دو فصل است رقابت‌ها به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و با تقسیم ملی‌پوشان و ستارگان در تیم‌های مختلف رقابت حداقل میان چهار تیم جریان دارد و مانند سابق نتایج محیرالعقول کم‌تر به چشم می‌خورد. با اعلام آمادگی چهارده تیم برای شرکت در پانزدهمین دوره لیگ برتر، شرایط حاکی از آن بود که گویا قرار است برای نخستین بار هم رقابت‌ها حرفه‌ای دنبال شود و هم براساس قانون با حضور همه تیم‌ها چرا که انصراف تیم‌ها در لیگ برتر فوتسال بانوان امری طبیعی است و اسپانسرها به دلایل موجه از جمله نبود شرایط پخش زنده مسابقات و جلوگیری از هدر رفت هزینه‌های خود تصمیم به کناره گیری می‌گیرند.

 

در فاصله یک روز مانده تا دمیده شدن سوت آغاز لیگ، به یکباره شهرداری رشت با صدور بیانیه‌ای از ورزش قهرمانی کنار کشید و تیم فوتسال بانوان آن‌هم ملغی شد تا خیلی زود به رسم هر سال، از جمع تعداد تیم های لیگ کاسته شود؛ تیم های پارس آرا شیراز و ستارگان دشت ورامین هم به دلیل مهیا نبودن شرایط و نبودن حمایت لازم، در آستانه نابودی قرار داشتند که از این امر منصرف شدند تا لیگ با حضور سیزده تیم آغاز شود. کیفیت برگزاری مسابقات فوق العاده بالا بود به طوری که بیشتر سالن های محل برگزاری مسابقات، مملو از جمعیت می‌شد و بسیاری به دلیل عدم وجود بستر لازم برای پخش زنده مسابقات، لذت تماشای مصاف های دیدنی را از دست دادند. رقابت تنها میان تیم‌ها نبود و بسیاری از بازیکنان نامدار همچون فرشته کریمی و سارا شیربیگی در کنار جوانان جویای نامی که در لیگ امسال نمایش های خیلی خوبی را از خود به جای گذاشتند، کوران رقابت برای رسیدن به کفش طلا و عنوان بهترین پاسور لیگ را هم داغ کرده بود؛ در کنار این‌ها حضور مربیان نام آشنایی چون نیلوفر اردلان و فاطمه شریف روی نیمکت تیم‌ها خود مزید بر علت شده بود تا سطح فنی مسابقات بالا برود.

 

اما در آستانه رسیدن به نیم فصل مسابقات و در جریان برگزاری هفته دهم، تیم ستارگان ورامین که از ابتدای لیگ هم مشکلاتی را داشت اعلام انصراف کرد تا آینده لیگ پر از ابهام شود؛ چرا که پیش از آن اعلام شده بود در صورت انصراف تیم دیگری جز شهرداری رشت و رسیدن به حد نصاب 12 تیم مسابقات دوباره قرعه کشی می‌شود و در آستانه برگزاری رقابت های هفته یازدهم قطعا برگزاری قرعه کشی دوباره امکان پذیر نیست!

 

حالا گویا بر طبق قوانین سازمان لیگ، مسئولان درصدد آن هستند تا نتایج ستارگان ورامین را با توجه به آنکه در نیمی از مسابقات نیم فصل نخست حضور داشته است را حذف نکنند؛ موضوعی که به طور مثال تیم سایپا صدرنشین از آن متضرر می‌شود و در مقابل تیم دوم جدولی مس رفسنجان از آن بهره می‌برد چرا که سایپا برابر ستارگان متوقف شد و رفسنجانی‌ها با ده گل آنها را درهم کوبیدند هر چند که در تقابل با مس رفسنجان، ستارگان نیمی از ترکیب اصلی خود را به دلیل اعتصاب نداشت.

 

این موضوع حتی چالش هایی را برای بهترین گلزنان و پاسورهای لیگ ایجاد می‌کند چرا که به طور مثال لغو بازی هفته گذشته ستارگان ورامین برابر تیم خراسان رضوی باعث شد تا نتیجه بازی سه بر صفر به سود مشهدی‌ها اعلام شود اما سارا شیربیگی خانم گل فعلی مسابقات دست خالی از میدان بیرون برود در حالی‌که سایر رقبای خود، پیشتر برابر ورامین موفق به گلزنی و حتی هت تریک شده بودند.

 

اتفاقات باورنکردنی در جریان برگزاری لیگ برتر فوتسال بانوان به اینجا ختم نمی‌شود چرا که قرار است با توجه به انصراف شهرداری رشت و ستارگان دشت ورامین قرعه کشی دوباره مسابقات برای نیم فصل دوم برگزار و اعمال شود؛ یعنی برگزاری مسابقات لیگ با دو برنامه متمایز و نیم فصل‌هایی متفاوت .

 

همه رخدادها در حالی است که تیم ملی فوتسال بانوان ایران دو دوره متوالی موفق شد با شکست ژاپن بر بام فوتسال آسیا بایستد و در تیرماه 99 باید در کویت، برای سومین بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؛ جالب اینجاست که از انتصاب شهناز یاری به عنوان سرمربی و فاطمه شریف به عنوان مربی تیم ملی یک ماه هم نمی‌گذرد و همه فعل و انفعالات در حالی قرار است رخ دهد که تیم ملی برای آماده سازی خود تنها کمتر از 8 ماه فرصت دارد .

 

براساس برنامه ریزی های انجام شده مسابقات مرحله گروهی ابتدای اسفندماه به پایان می‌رسد و مرحله پلی آف برای تعیین چهار تیم برتر با انجام مسابقات مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری (تیم اول با تیم سوم و تیم دوم با تیم چهارم) و مراحل رده بندی و فینال اواخر اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

بدون تردید عدم توجه رسانه‌ ها و به ویژه عدم همکاری فدراسیون فوتبال در راستای پخش زنده مسابقات سبب آن شده است تا همگان از جذابیت لیگ برتر فوتسال بانوان در کنار حواشی منحصربفرد آن غافل بمانند و باید دید در آینده و با توجه به مسابقات پیش روی، استراتژی فدراسیون فوتبال به ویژه کمیته بانوان و مسئولان برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان با توجه به شرایط موجود چه خواهد بود و آیا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و معضلات متعدد تیمداری، بازهم شاهد انصراف تیم های دیگری خواهیم بود تا برنامه مسابقات بار دیگر دستخوش تغییرات شود یا خیر؟

 

سبحان جهان پناه

دیدگاه‌ها