کد خبر : 1645228 | 01 آبان 1398 ساعت 18:23 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان در انتظار بازگشت ستاره سابق پرسپولیس؛

مشکل محسن مسلمان: بورسیت زانو!

مهندس سال های اخیر فوتبال ایران، این روزها در سپاهان به یک نیمکت نشین تبدیل شده و مصدومیت هم بدشانسی دیگری بود که او را از تمرینات دور کرده است.

مشکل محسن مسلمان: بورسیت زانو!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در دیدار رفت لیگ هفتم در حالی در ورزشگاه آزادی موفق به شکست ذوب آهن شد، که یک بازیکن 16 ساله با بازی درخشانش چشم‌ها را به خود خیره کرد. محسن مسلمان بازیکن فعلی سپاهان در آن دیدار موفق شد تک گل تیمش را ثبت کند و نام خودش را بر سر زبان ها بیندازد.


مسلمان پس از آن دیدار شرایط خوبش را حفظ کرد و سپس برای خدمت سربازی به ملوان رفت. او پس از پایان سربازی به صورت قرضی راهی پرسپولیس شد و با این تیم به مقام نائب قهرمانی  دست یافت.

 

پس از این دوره کوتاه مدت، مسلمان در شرایطی که حرف هایی هم در مورد انتقالش به استقلال وجود داشت، به فولاد خوزستان پیوست و در روزهایی که فولاد اسیر ماجرای کارت های پایان خدمت جعلی شد و بازیکنان زیادی را از دست داد، مسلمان یکی از ستاره های این تیم بود.

پس از این فصل بود که علیرغم میل باطنی برانکو ایوانکوویچ، مسلمان جذب پرسپولیس شد و شد یکی از بازیکنان تعیین کننده این تیم؛ آن هم در زمانی که سرخ های پایتخت هر حریفی را از دم تیغ می گذراندند تا لقب مهندس بارها و بارها در رسانه های مختلف برای هافبک طراح پرسپولیس استفاده شود. با همه این ها، اما هیچ گاه کی روش به او اعتقادی نداشت و در آن زمان علیرغم هجمه ای که برای دعوتش به تیم ملی وجود داشت، در لیست بازیکنان مورد نظر سرمربی پرتغالی قرار نگرفت.

 

روزهای خوب اما همیشگی نیستند؛ مهندس پرسپولیسی ها پس از اینکه در لیگ شانزدهم یکی از نفرات اصلی تیم بود، در لیگ هفدهم اختلافاتش با برانکو عیان شد و علیرغم اینکه بهترین پاسور لیگ شد، بسیاری از بازی ها را از روی نیمکت تماشا کرد.

جرقه جدایی مسلمان اما زمانی زده شد که مترجم برانکو، لحظه ای آتشین در این داستان را رقم زد. وقتی در جشن قهرمانی پرسپولیس محسن مسلمان برای هوادارانش ارتباط زنده اینستاگرامی برقرار کرده بود، نیک سیرت غافل از آن لفظی را استفاده کرد که حواشی بسیار زیادی را به وجود آورد. پس از رخ دادن این اتفاق مشخص بود که مسلمان دیگر در جمع سرخ ها ماندنی نخواهد بود.

 

1445689

 

شروع لیگ هجدهم برای مسلمان با پیراهن سبز تیم سابقش ذوب آهن بود؛ او البته در بازگشت اقبالی نداشت و نه در دوره نمازی خوب بود، نه در دوره منصوریان تا در نیم فصل از تیم جدا شود.

 

پس از ذوب آهن، نوبت به حضور در دیگر تیم بزرگ ایران یعنی سپاهان رسید که این بازیکن بازی در آن را انتخاب کند. در سپاهان طی نیم فصل، محسن مسلمان تنها در 5 بازی در لیگ هجدهم استفاده شد و در شرایطی که انتظار نمی رفت با توجه به خریدهایی که امیرقلعه نویی برای تقویت تیمش انجام داده، به حضورش در جمع طلایی های اصفهان ادامه بدهد، با تمایل باشگاه سپاهان و سرمربی تیم و البته خودش، در تیم ماندنی شد.

از همان روزهایی که تمرینات سپاهان در خردادماه آغاز شد، می شد حدس زد که مسلمان کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد. با این حال او با صلاحدید امیرقلعه نویی در دیدار اول برابر شاهین شهرداری بوشهر از ابتدا و در جمع 11 بازیکن اصلی وارد زمین شد ولی در دقیقه 45 جای خود را به نورافکن داد که چند روزی بیشتر از حضورش در تمرینات تیم نمی گذشت.

 

با اضافه شدن نورافکن، و با حضور کومان و کیانی، مثلث خط میانی مورد نظر امیرقلعه نویی شکل گرفت تا یکی از چالش های فصل گذشته سرمربی سپاهان برای انتخاب نفر سوم در خط میانی از بین برود و مسلمان دیگر در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

 

در کنار نیمکت نشینی خبر بد دیگری نیز برای مهندس سابق فوتبال ایران در راه بود؛ او چند هفته پیش دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شد و چند هفته ای می شود که به همین دلیل از مسابقات دور شده است.

 

مهدی صدیقی پزشک باشگاه سپاهان در رابطه با میزان مصدومیت محسن مسلمان در گفتگو با ما اینگونه شرایطش را توضیح می دهد :« مسلمان آسیبی در بورسیت های زانویش دارد. این بورسیت ها در زانو باعث التهاب می شوند. ما درمان را انجام دادیم و گفتیم دوباره بیاید تمرین کند تا شرایطش را بررسی کنیم و ببینیم دوباره فعال می شوند یا نه. پس از تمرین، مشخص شد دوباره یک مقداری فعال شده اند. پس به او گفتیم دو هفته دیگر استراحت کند تا با قدرت به میادین بازگردد.»

 

1445691

 

با این وصف، مسلمان حداقل دو هفته دیگر هم از تمرینات دور خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که رسیدن کومان به بازی با سایپا در هاله ای از ابهام قرار دارد و کیانی هم محروم است، مسلمان یکی از مسابقاتی که احتمال حضورش در ترکیب اصلی با توجه به ادامه مصدومیت نقی زاده، خیلی زیاد بود را هم از دست می دهد.

 

همه اتفاقاتی که به آنها اشاره کردیم، طی 12 سال برای مسلمان رخ داده و او حالا در حال سپری کردن 28 سالگی است. این روزها کار با حضور رقیبانی قدرتمند که ویژگی های آنها با سیستم امیرقلعه نویی همخوانی بیشتری دارد، برای مسلمان و اینکه دوباره لقب مهندسش را بازپس بگیرد سخت است ولی خود او می تواند تمام معادلات را همانطور که در سال های قبل نشان داده بود، برهم بریزد.

دیدگاه‌ها