کد خبر : 1645868 | 04 آبان 1398 ساعت 17:28 | 230.3K بازدید | 0 دیدگاه

داور ایرانی محبوب قلب استرالیایی ها

فغانی مرد اول دربی جنجالی سیدنی

داور مطرح فوتبال ایران و آسیا در سومین هفته از رقابت های لیگ استرالیا دربی حساس شهر سیدنی را سوت زد.

فغانی مرد اول دربی جنجالی سیدنی

به گزارش" ورزش سه"، علیرضا فغانی شروع فوق العاده ای در رقابت های لیگ برتر فوتبال استرالیا داشته است. داور مطرح فوتبال ایران بعد از قضاوت در دو بازی لیگ برتر فوتبال ایران تصمیم به مهاجرت گرفت و به کشور استرالیا رفت و خیلی زود مشخص شد که در لیگ این کشور قضاوت می کند.


فغانی در سومین هفته از رقابت های ای- لیگ، دربی حساس شهر سیدنی را بین تیم های اول و دوم جدول رده بندی سوت زد. حساسیت این بازی از این نظر بود که دو تیم از دو بازی قبلی خود شش امتیاز کسب کرده و به نوعی این بازی شش امتیازی بود اما در نهایت این تیم وسترن سیدنی بود که توانست با نتیجه یک بر صفر برابر اف سی سیدنی به برتری برسد.


دربی سیدنی یک بازی سنگین از نظر قضاوت بود به طوری که فغانی در این بازی هفت کارت زرد به بازیکنان دو تیم داد و یک بار هم از کمک داور ویدئویی (var) استفاده کرد. در حالی که تیم وسترن سیدنی در دقیقه هجده بازی به گل رسید تیم اف سی سیدنی فشار زیادی را برای جبران گل خورده روی دروازه حریف آورد و همین موضوع باعث شد تا درگیری ها و خطاهای درون زمین بالا باشد.


اما یکی از کلیدی ترین صحنه های این بازی در دقیقه 52 رقم خورد که فغانی ضربه بازیکنان اف سی سیدنی را ادامه بازی تشخیص داد و باعث شد تا استیو کوریکا سرمربی و بازیکنان تیم آبی پوش بشدت نسبت به تصمیم داور اعتراض کنند. بازیکنان اف سی سیدنی معتقد بودند که ضربه سر بازیکن این تیم بعد از برخورد به تیر از خط دروازه عبور کرده است اما در نهایت کمک داور ویدئویی هم تصمیم فغانی را تایید کرد.

 

 

1446505

 

1446507

 

1446508

 

1446506


این بازی درگیرانه هر چه به پایان نزدیکتر می شد اعتراض های روی نیمکت و خطاهای بازیکنان نیز افزایش پیدا می کرد و در ادامه همین اعتراض ها بود که داور ایرانی در دقیقه 82 همزمان به دو بازیکن اف سی سیدنی کارت زرد نشان داد. او در این مسابقه 4 کارت زرد به بازیکنان اف سی سیدنی و 3 کارت زرد به بازیکنان وسترن سیدنی نشان داد.


بعد از این مسابقه اما افراد متفاوتی در توئیتر نسبت به عملکرد علیرضا فغانی اظهار نظر کردند. استفن کاریون در این رابطه نوشت:" ما خیلی خوش شانس هستیم که فغانی را داریم و این باعث خوشحالی است که او در استرالیا سوت می زند."


کاربر دیگری با انتقاد از عملکرد فغانی نوشت:" چطور انتظار داشتید که او داور خوبی باشد. او دربی سیدنی را کشت." کاربری با اسم "ولید" در این رابطه توئیت کرد:" فغانی را تماشا کنید. اگر او نبود این بازی حتما از دست داور استرالیایی خارج می شد."


یک صفحه توئیتری در این رابطه نوشته است که فغانی بهترین داوری بوده که این دربی تا به حال به خود دیده است. اما یکی از جالب ترین اظهارنظرها مربوط به راب کانترویت خبرنگار فاکس اسپورت آسیا است که توئیت کرده است:" من عاشق فغانی هستم. او از دید بازیکنان داور کاملی است. حضور فغانی در استرالیا انتقال طلایی فصل است."

 

1446510


با وجود اظهار نظرهای بعضا مثبت اما علیرضا فغانی داور مطرح فوتبال ایران و جهان عملکردی سطح بالا در این مسابقه داشت. او به دلیل قدرت بدنی ، سرعت و هوش بالا و بازیخوانی اش در تمامی صحنه های مهم بازی حضور داشت و با دقت بالایی سوت زد. تصمیم او در نپذیرفتن صحنه مشکوک تیم اف سی سیدنی نشان از قدرت دید او دارد. او از پس این بازی پر از درگیری سربلند بیرون آمد تا حضورش درسومین مسابقه از لیگ استرالیا با موفقیت همراه باشد.

 

1446511

 

دیدگاه‌ها