کد خبر : 1646311 | 07 آبان 1398 ساعت 10:20 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس سابق باشگاه کاتالان:

بارسلونا مسئول به تعویق افتادن ال‌کلاسیکو است

خوان لاپورتا، رئیس سابق باشگاه بارسلونا می‌گوید بارسا اشتباه کرده که اجازه داده ال‌‌کلاسیکو با تاخیر برگزار شود و از این بابت مقصر است.

بارسلونا مسئول به تعویق افتادن ال‌کلاسیکو است

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا، رئیس سابق باشگاه بارسلونا با انتقاد از مدیریت فعلی این باشگاه می‌گوید بارسا اشتباه کرده که اجازه داده اولین ال‌کلاسیکوی فصل با تاخیر برگزار شود و بابت این تصمیم خود مسئول است.

 

اولین دیدار فصل دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و بارسلونا، طبق برنامه قرار بود روز شنبه 26 اکتبر برگزار شود ولی فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت به دلیل ناآرامی‌های مدنی در ایالت کاتالونیا این دیدار را با تاخیر برگزار کند. بعد از آنکه 9 فعال جدایی‌طلب کاتالونیا به دلیل نقشی که در برگزاری رفراندوم استقلال این ایالت داشتند به زندانهای طولانی مدت محکوم شدند خیابانهای این ایالت شاهد تظاهرات و ناآرامی‌ها بود و فدراسیون فوتبال اسپانیا این شرایط را علت تصمیم خود اعلام کرد.

 

1447088

 

هر دو باشگاه بعد از آن توافق کردند که ال‌کلاسیکو روز 18 دسامبر برگزار شود ولی لالیگا اعلام کرد که از این تصمیم ناراضی است و علیه آن اقدام حقوقی خواهد کرد. لاپورتا که بین سالهای 2003 تا 2014 رئیس باشگاه بارسلونا بوده می‌گوید باشگاه بارسا مسئول به تعویق افتادن بازی بوده و از این بابت دچار اشتباه شده است.

 

لاپورتا در این باره گفت:" بله من اگر بودم بازی را طبق برنامه انجام می‌دادم چون اگر رئال مادرید حاضر به بازی کردن بوده دیگر چه مشکلی وجود داشته ؟ بعضی قدرتها هستند که به دلایل سیاسی می‌خواهند اتفاق‌هایی که افتاده بود را بزرگنمایی کنند. بارسلونا در این قضیه اشتباه کرد چون آنها به یک جنبش خصلت مجرمانه دادند و سیاست را به ورزش مقدم دانستند. درحالی که این بازی همیشه خصلت سیاسی داشته و وضعیت همیشه همینطور بوده".

 

رئیس سابق بارسا در ادامه گفت:" آنها با قدرتهای حاکم بر فوتبال همکاری کردند تا مردم بارسلونا را بد جلوه بدهند. لالیگا برای بزرگمنایی این موضوع دلایل سیاسی دارد. بارسلونا به خاطر وضعیتی که پیش آمده مقصر است".

 

دیدگاه‌ها