کد خبر : 1646346 | 07 آبان 1398 ساعت 13:37 | 89.8K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین پیروزی آبی ها در یادگار چطور رقم خورد؟

استقلال-تراکتور؛ به یاد تصمیم جنجالی ترکی!

آخرین پیروزی استقلال برابر تراکتور سال ها پیش و به شکلی جنجالی به دست آمد.

استقلال-تراکتور؛ به یاد تصمیم جنجالی ترکی!

به گزارش ورزش سه، استقلال در شرایطی روز جمعه در حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر روبروی تراکتور قرار می گیرد که آبی ها مدتهاست در ورزشگاه یادگار امام در لیگ برتر موفق به شکست این تیم قدرتمند تبریزی نشده‌اند.

 

آخرین باری که استقلال توانست در ورزشگاه یادگار امام تراکتور را شکست دهد مربوط به لیگ یازدهم و ٧ سال و ٩ ماه پیش می‌شود جایی که آبی ها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند این تیم را با نتیجه ٢ بر صفر شکست بدهند و از آن بازی به بعد استقلال سه بار از تراکتور شکست خورده و ۴ بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


اما پیروزی استقلال برابر تراکتور در لیگ یازدهم به شکل جنجالی به دست آمد جایی که محسن ترکی در اواخر نیمه اول خطای هند جنجالی احسان حاج صفی را اعلام کرد و با دادن کارت زرد دوم او را از زمین بازی اخراج کرد. در آن بازی اغلب کارشناسان داوری اذعان داشتند که احسان حاج صفی خطای هندی انجام نداده و دستانش بسته بوده اما محسن ترکی نه تنها آن صحنه را پنالتی اعلام کرد بلکه کارت زرد دوم را به مدافع تراکتورسازی داد تا این بازیکن که در آن زمان در سنین جوانی قرار داشت به شدت از کوره در برود. پنالتی که محسن ترکی به نفع استقلال اعلام کرده بود را مجتبی جباری وارد دروازه حریف کرد و بعد از آن خودش در دقایق اضافه نیمه دوم گل دوم استقلال را زد تا این تیم یکی از جذاب ترین پیروزی‌ها برابر تراکتور را به این شکل جشن بگیرد.


در آن زمان احسان حاج صفی از ارکان اصلی خط دفاعی سپاهان بود اما برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی اش یک فصل به تراکتور رفت و بعد از آن دوباره به جمع طلایی پوشان برگشت. اما احسان حاج‌صفی حالا از بازیکنان با تجربه تیم فوتبال تراکتور است که در کنار مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از نفرات مهم و تاثیر گذار این تیم به شمار می‌آید و مطمئناً این بازیکن هرگز خاطرات تلخ بازی که ۷ سال و ۹ ماه پیش برگزار شد را از خاطر نبرده است.

 

البته استقلال در این بین یک بار در لیگ پانزدهم و زمانی که پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود هم توانست تراکتور را در جام حذفی شکست بدهد اما آبی‌ها بیش از هفت سال است که در لیگ برتر و در ورزشگاه یادگار امام موفق نشده‌اند برابر این تیم پیروز شوند.

 

با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا استقلال استراماچونی که این روزها فرم ایده‌آل ای دارد می تواند این حسرت را تمام کند و در ورزشگاه ترسناک یادگار امام ٣ امتیاز بازی را کسب کند یا نه.

 

دیدگاه‌ها