کد خبر : 1647180 | 11 آبان 1398 ساعت 01:55 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه‌ی مسابقات فرمول یک؛

تمرین اول و دوم گرند پری آمریکا در پیست ناهموار کوتا

تمرین اول و دوم گرند پری آمریکا در پیست پر دست‌انداز کوتا در اوستین تگزاس برگزار شد.

تمرین اول و دوم گرند پری آمریکا در پیست ناهموار کوتا

 

به گزارش "ورزش سه" تمرین اول و دوم گرند پری آمریکا در پیست پر از دست‌انداز و پستی و بلندی کوتا برگزار شد و شرایط پیست صدای اعتراض راننده‌ها را بلند کرد. پیست کوتا که یکی از معدود پیست‌های پادساعت‌گرد فرمول یک است، با طراحی نه چندان منحصر به فردش که الهام گرفته از پیست‌های مختلف جهان است، میزبان گرند پری آمریکاست و لوییس همیلتون با کسب تنها چهار امتیاز می‌تواند روز یکشنبه ششمین قهرمانی جهان خود را در این پیست جشن بگیرد.

 

 

تمرین اول

 

در تمرین اول گرند پری آمریکا مکس ورشتپن موفق شد با پیشی گرفتن از سباستین وتل و الکس آلبون سریع‌ترین تایم را ثبت کند. ورشتپن در تلاش برای فراموش کردن روز سختی که در مکزیک داشت توانست با 0.169 ثانیه اختلاف سباستین وتل را پشت سر بگذارد. هم تیمی او آلبون هم که اولین حضورش در پیست کوتا را تجربه می‌کند با 0.3 ثانیه اختلاف در رده‌ی سوم قرار گرفت.

 

 

1448180

 

 

در یک روز سرد ولی آفتابی در پیست کوتا راننده‌ها این فرصت را داشتند که لاستیک‌های جدید پیرلی برای فصل 2020 را امتحان کنند و اغلب با لاستیک‌های تست پا به میدان گذاشتند. دست‌اندازهای زیاد و شرایط نه چندان مساعد پیست باعث شد که شکایات بسیاری در این زمینه بشنویم از جمله رادیوی لوییس همیلتون که با گله از دست‌اندازهای پیست می‌گفت فکر می‌کند که پیست اصلا امن نیست. همیلتون با دوری نه چندان سریع و با 1.382 ثانیه فاصله با ورشتپن در رده‌ی هشتم قرار گرفت. والتری بوتاس دیگر راننده‌ی مرسدس هم تایم هفدهم را زد و البته مشخص است که این قدرت واقعی مرسدس در پیست کوتا نیست و باید منتظر تمرین‌های بعدی و تایم‌گیری بمانیم.

 

 

1448181

 

 

عدم قدرت‌نمایی مرسدس و مشکلات ماشین لکلرک به تیم‌های میانه‌ی جدول اجازه داد تا از نمایش خود در تمرین اول حسابی لذت ببرند. پیر گسلی از توروروسو در رده‌ی چهارم قرار گرفت. دنیل ریکاردو از رنو تایم پنج را زد و رومن گروجان راننده‌ی هاس در رده‌ی ششم تمرین اول را به پایان برد. چارلز لکلرک که در پی نقص فنی خیلی زود به گاراژ برگشته بود، از نیمه‌های تمرین دوباره به پیست آمد و بار دیگر مجبور شد پیست را ترک کرده و تنها به رده‌ی هفتم بسنده کند.

 

 

1448187

 

 

نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی کانادایی آکادمی ویلیامز هم بار دیگر در تمرین اول به جای جورج راسل رانندگی کرد که تنها پس از هفت دور با مشکل گیربکس در ماشین مجبور به ترک پیست شد.

 

 

1448182

 

 

تمرین دوم

 

در تمرین دوم گرند پری آمریکا لوییس همیلتون موفق شد سریع‌ترین زمان پیست را ثبت کند. چارلز لکلرک و مکس ورشتپن نیز دوم و سوم شدند. لوییس همیلتون که در دو سال گذشته موفق به کسب پل‌پوزیشن در پیست کوتا شده است امیدوار است که جشن ششمین قهرمانی جهان خود را با پیروزی در این پیست در روز یکشنبه، برگزار کند. هر چند همیلتون نه به پیروزی در این پیست که تنها به کسب چهار امتیاز برای قهرمانی جهان در فصل 2019 نیاز دارد.

 

 

1448183

 

 

در تمرین دوم با برخورد رومن گروجان راننده‌ی هاس به دیواره‌ها برای دقایقی شاهد پرچم قرمز بودیم و پس از آن ماشین‌ها اغلب با لاستیک سافت برای شبیه‌سازی تایم‌گیری به پیست آمدند. همیلتون که در تمرین اول هشتم شده بود توانست با بیش از 0.3 ثانیه فاصله از لکلرک، این بار رده‌ی اول را کسب کند.

 

 

1448184

 

 

پس از همیلتون، لکلرک و ورشتپن، سباستین وتل قرار گرفت که بر خلاف تمرین اول نتوانست دور سریعی را ثبت کند و با 0.658 ثانیه اختلاف با همیلتون چهارم شد. وتل در تلاش برای ثبت زمانی سریع‌تر یک بار هم در پیچ 15 اسپین شد.

 

 

1448185

 

 

والتری بوتاس تایم پنج را زد و الکس آلبون که دور سریعش به دلیل رد شدن از مرز پیست حذف شده بود، در رده‌ی ششم ایستاد. پیر گسلی که پس از تبعیدش از ردبول به توروروسو انگیزه‌ی زیادی برای اثبات تواناییش دارد، توانست با ثبت یک زمان بسیار سریع با تنها 0.075 ثانیه اختلاف با آلبون در رده‌ی هفتم قرار بگیرد. کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن نیز هشتم شد.

با توجه به حضور یک مرسدس، یک فراری و یک ردبول در سه رده‌ی نخست تمرین دوم به نظر می‌رسد که فردا باید منتظر نبرد جانانه‌ی دیگری بر سر کسب پل‌پوزیشن بین سه تیم برتر فرمول یک باشیم.

 

 

1448188

 

 

تمرین سوم گرند پری آمریکا فردا شب از ساعت 21:30 تا 22:30 و تایم‌گیری از ساعت 00:30 تا 01:30 بامداد یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها