کد خبر : 1648196 | 15 آبان 1398 ساعت 13:45 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

سانتیاگو، فینال کوپا لیبرتادورس را از دست داد

کانمبول، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی گفت به دلیل ناآرامی‌ها در شیلی، محل برگزاری فینال کوپا لیبرتادورس را به شهر لیما، پایتخت پرو تغییر داده است.

سانتیاگو، فینال کوپا لیبرتادورس را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه قرار بود امسال فینال کوپا لیبرتادورس، برای اولین بار به صورت تک‌بازی و در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی برگزار شود، کانمبول، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد به دلیل ناآرامی‌ها در شیلی و در شهر سانتیاگو که حدود دو هفته است ادامه دارد و نشانه‌ای از پایان آن در آینده کوتاه‌مدت دیده نمی‌شود، محل برگزاری فینال را به شهر لیما، پایتخت پرو تغییر داده است.

 

1449531

 

فینال رقابتها که طبق برنامه قرار است در روز 23 نوامبر بین ریورپلاته آرژانتین و فلامنگوی برزیل برگزار شود حالا به جای شهر سانتیاگو در لیما برگزار خواهد شد.

 

سانتیاگو پایتخت شیلی در دو هفته گذشته شاهد تظاهرات گسترده ضددولتی بوده که واکنش خشن نیروهای امنیتی این کشور را به دنبال داشته. گفته می‌شود تعداد کشته‌های این ناآرامی‌ها در سراسر شیلی تا کنون بیشتر از ده‌ها نفر بوده است.

 

کانمبول پیش از این اعلام کرده بود که با وجود ناآرامی‌ها قصد دارد فینال را در شیلی برگزار کند. اما ادامه تنش‌ها باعث شده بود مسابقات فوتبال در شیلی به حالت تعلیق درآید. افکار عمومی در آمریکای جنوبی با برگزاری فینال در سانتیاگو در بحبوحه شرایط پرتنش مخالف بود. کاربه جایی رسید که هولیگان‌های سه باشگاه بزرگ شیلی، یونیورسیداد دو شیلی، کولو کولو و یونیورسیداد کاتولیکا دست به دست هم دادند و متحد شدند تا در روز برگزاری فینال مانع از برگزاری این بازی شوند.

 

1449533

 

به همین دلیل بود که کانمبول یک جلسه اضطراری با حضور نمایندگان هر دو تیم فینالیست تشکیل داد و دیشب اعلام کرد که در این جلسه مقرر شده که فینال کوپا لیبرتادورس در شهر لیما پایتخت پرو برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها