کد خبر : 1648733 | 18 آبان 1398 ساعت 12:03 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

جدال انتقامی در ملک عبدا.. ریاض

گزارش؛ همه چیز از فینال ACL2019

بازی رفت فینال ACL2019 امشب در حالی به میزبان ورزشگاه زیبای ملک عبدا.. ریاض برگزار می شود که این جدال تکرار فینال دو فصل قبل آسیا نیز هست.

گزارش؛ همه چیز از فینال ACL2019

به گزارش "ورزش سه"، طرفداران الهلال در سومین فینال لیگ قهرمانان آسیا امیدوار به شکستن طلسمی هستند که مانع رسیدن آنها به سومین قهرمانی تاریخ این باشگاه در آسیا شده است. امشب در ورزشگاه تازه تاسیس 25 هزار نفری ملک عبدا.. ریاض آبی های شهر ریاض در جدالی تکراری که خاطرات تلخ دو فصل پیش لیگ قهرمانان را برای آنها تداعی می کنند نبردی انتقامی با حریف ژاپنی پیش رو خواهند داشت.


الهلال – اوراواردز در فینال ACL2017 نیز مقابل هم قرار گرفتند که در آن بازی این سامورایی های سرخپوش بودند که در ماراتن 180 دقیقه ای فینال موفق شدند با گل دقیقه 88 رافائل سیلوا برزیلی در بازی برگشت برنده این فینال لقب گرفته و جام را به شرق ببرند. در بازی رفت شاگردان رامون دیاز آرژانتینی به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت با اخراج عجیب سالم الدوساری ستاره ملی پوش تیم 10 نفره الهلال در دقیقه 88 مقاومتش شکست تا با گل دیدنی مهاجم برزیلی بار دیگر در فینال از رسیدن به جام ناکام بماند.


امشب اما قصه برای تیم اول این روزهای سعودی ها متفاوت از همیشه است. زوران لوچسکیو رومانیایی با کلکسیونی از ستاره های گران قیمت خارجی و داخلی باید شاگردانش را مقابل حریف ژاپنی هدایت کند. الهلال که با خوش شانسی در نیمه نهایی از سد السد گذشت تا به فینال برسد این روزها تمامی تدابیر لازم برای شکستن طلسم ناکامی ها را اندیشیده است از جمله شارژ روحی ستاره هایی که هر یک دستمزدهای میلیون دلاری دریافت می کنند و باید برای رسیدن به جاودانگی جام قهرمانی آسیا را برای طرفداران و مالکان متمول و تشنه قهرمانی به ارمغان بیاورند.

 

1450274


در آن سوی میدان اما رقیب ژاپنی برای تکرار قهرمانی دو فصل پیش و نگه داشتن جامی که سال هاست در سرزمین آفتاب جاخوش کرده مسافر ریاض شده است تا گام محکمی تا قبل از میزبانی در جهنم سایتاما بردارد. ورزشگاهی معروف با خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیاد برای سامورایی ها که هر رقیبی در آن به مشکل برمی خورد درست مثل گوانگ ژو چین و مربی مشهوری همچون کاناوارو که نتوانستند جلوی سیل اوراوا در راه رسیدن به فینال را بگیرند. تشویوکی اوتسوکی سرمربی مشهور ژاپنی ها با تیمی ویرانگر گام به ریاض گذاشته و قطعا نبرد او با مربی رومانیایی جذابیت های زیادی خواهد داشت.


فینال ACL2019 امشب در حالی برگزار می شود که الهلالی ها امیدوار به شکستن طلسم ناکامی نماینده های غرب قاره کهن در تقابل با رقبای شرقی هستند چون به جز السد که در سال 2011 این جام را به خاورمیانه آورد سایر جام های قهرمانی از سال 2005 به این سو سر از شرق قاره در آورده است. آبی های شهر ریاض با دراختیار داشتن موتور گلزنی به نام بافتیمی گومیس با 10 گل زده امیدوار به برتری در بازی رفت و برداشتن گام نخست هستند تا خاطره تلخ دو فصل گذشته برای آنها تکرار نشود.


گومیس فرانسوی که با هزینه ای بالغ بر 16 میلیون دلار سر از الهلال در آورد در آستانه فینال به سایت ای اف سی گفت:« من می دانم باشگاه در دو فینال قبلی شکست های تلخی را تجربه کرد از همین رو باید در سومین فینال طی پنج سال گذشته بتوانیم رویای طرفداران را واقعیت ببخشیم. کار آسانی نیست اما الهلال هم تیم کوچکی نیست و می بینید که با اقتدار به فینال رسیده و امشب حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. امیدوارم بتوانم گلزنی هایم را ادامه داده و گل قهرمانی به نام من ثبت شود».
نکته جالب تر در خصوص اوراواردز به عنوان یکی از تیم های فینالیست ACL2019 به وضعیت اسفناک این تیم در جدول رده بندی جی لیگ برمی گردد که تنها 5 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و همین امر نگرانی های زیادی برای طرفداران این باشگاه رقم زده است. قهرمان آسیا در سال 2017 این روزها برای تکرار قهرمانی که آنها را در زمره پرافتخارترین نماینده های ژاپن در آسیا قرار می دهد ممکن است بعد از این فینال طعم تلخ سقوط را بچشند چون با سه حریف مدعی در بالای جدول جی لیگ رقابت خواهند داشت.

 

1450273

عبدا.. معیوف دروازه بان ملی پوش الهلال در کنار کازوگی ناکاساوا ستاره چپ پای اوراواردز، بازمانده هایی از فینال دو فصل قبل که می توانند مردان تعیین کننده بازی امشب باشند.

 

1450275

بافتیمبی گومیس با 10 گل زده در حال حاضر بهترین گلزن ACL محسوب می شود که زوج او با مورچه اتمی ایتالیایی سباستین جووینکو واقعا نمایشی ویرانگر از خود نشان داده اند.

 

1450277

این تیم در حالی دومین فینال آسیا طی سه سال گذشته را مقابل الهلال تجربه می کند که در جی لیگ تنها پنج امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و هیچ بعید نیست به خاطر قهرمانی در آسیا با فاجعه تلخی روبرو شود.

دیدگاه‌ها