کد خبر : 1649215 | 20 آبان 1398 ساعت 12:05 | 245.2K بازدید | 0 دیدگاه

نه هند و نه پنالتی؛ حق با سیتی نیست

بررسی دو صحنه جنجالی با علیرضا فغانی

مایکل الیور داور 34 ساله انگلیسی شب گذشته و در بازی تیم های لیورپورل-من سیتی روی دو صحنه مشکوک از سوی پپ گواردیولا و هواداران سیتی مورد انتقاد قرار گرفت.

بررسی دو صحنه جنجالی با علیرضا فغانی

به گزارش" ورزش سه" بازی تیم های لیورپول و من سیتی همانطور که انتظار می رفت یک بازی جذاب و پرحادثه از آب در آمد. لیورپول این بازی بسیار حساس را با نتیجه سه بر یک برد اما پپ گواردیولا و بازیکنان سیتی معتقد بودند که مایک الیور داور این مسابقه در نتیجه به دست آمده به ضرر آبی ها نقش داشته است.


در دقیقه 6 بازی برناردو سیلوا هافبک پرتغالی من سیتی وارد محوطه جریمه شد و توپ ارسالی او به دست ترنت الکساندر آرنولد مدافع لیورپول برخورد کرد. این توپ به لیورپول رسید و در برگشت تبدیل به گل اول این تیم شد. بازیکنان سیتی معتقد بودند که این صحنه پنالتی است اما داور مسابقه به این موضوع اعتقاد نداشت و جالب تر اینکه از var هم کمکی گرفته نشد. علیرضا فغانی داور مطرح و ایرانی فوتبال جهان در این ارتباط گفت:" در این صحنه ابتدا توپ به دست بازیکن منچستر سیتی (برناردو سیلوا) می خورد و بعد به دست مدافع برخورد می کند."

 

1450990


اما این تنها صحنه جنجالی بازی نبود. در دقیقه 82 بازی این بار رحیم استرلینگ وارد محوطه جریمه شد و پاس در عرضش بار دیگر به دست آرنولد مدافع لیورپول خورد. فغانی درباره این صحنه هم می گویند:"دست مدافع لیورپول در حالت طبیعی است و خطای پنالتی نیست."

 

1450989


او درباره اینکه چرا برای این صحنه VAR  اعلام نشد هم می گوید:" var چک می کند و طبق روال می گویند هند مدافع درست است و صحنه قبلی را هم چک می کنند یعنی تیم مهاجم خطایی نکرده باشد که خب در این صحنه  قبل از آن خطای هند مهاجم شده است. اگر بازی قطع شده باشد باید به داور بگویند که هند مهاجم را اعلام کند اگر ادامه پیدا کرده باشد که هیچ؛ همان ادامه بازی."

 

دیدگاه‌ها