کد خبر : 1649464 | 21 آبان 1398 ساعت 17:11 | 87.2K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از کتاب صوتی با صدای عادل؛

عصر جمعه؛ فردوسی پور با صدای فوتبال علیه دشمن

از نسخه‌ی فیزیکی کتاب «فوتبال علیه دشمن» 24 آبان ماه با حضور عادل فروسی پور که کتابخوان و مترجم این اثر است، در نشرچشمه‌ پریس رونمایی می‌شود.

عصر جمعه؛ فردوسی پور با صدای فوتبال علیه دشمن

به گزارش "ورزش سه"، از کتاب فوتبال علیه دشمن که نوشته سایمون کوپر است و عادل فردوسی پور آن را به فارسی ترجمه کرده، اخیرا نسخه ای صوتی هم با صدای خود فردوسی پور ساخته شده است. حالا مراسمی برای رونمایی از این کتاب صوتی ترتیب داده شده است. این کتاب توسط رادیوگوشه، واحد صوتی نشرچشمه تهیه و تولید شده است.

 

عادل فردوسی پور از اوایل دهه 70 در دنیای رسانه کار خود را آغاز کرد و با شیبی تند به یک ستاره در رسانه تصویری ایران تبدیل شد. سال ها کار به عنوان مجری و گزارشگر در تلویزیون از او یک چهره محبوب ساخت. جدا از هنرمندی و توانایی رسانه ای، تسلط بر زبان انگلیسی هم یکی از ویژگی های متمایز کننده فردوسی پور بوده است. او سالهاست که در دانشگاه صنعتی شریف، درس زبان تخصصی را برای دانشجویان رشته مهندسی صنایع تدریس می کند و البته مقالاتی را هم به زبان انگلیسی برای نشریات خارجی از جمله ورلد ساکر نوشته است. دیگر بهره ای که عادل از این تسلط برده، فاز جدیدی است که از حدود 10 سال پیش به آن ورود کرده؛ یعنی ترجمه.

 

فردوسی پور تا کنون 4 کتاب ترجمه کرده و به یکی از مترجمان مورد توجه اهالی کتاب و کتابخوانی تبدیل شده است. او سال 88 برای ترجمه کتاب فوتبال علیه دشمن قرارداد امضا کرد و این کتاب در نمایشگاه کتاب سال 89 عرضه شد و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.

 

1451317

 

شاید فوتبال علیه دشمن را بتوان خاص ترین کتاب موجود در رزومه فعلی فردوسی پور دانست. دیگر کتاب های ترجمه شده او، کتاب جامع فوتبال، هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن هستند که دوتای آخر کاملا غیر فوتبالی هستند و به همراه دو مترجم دیگر ترجمه شده اند.

 

هرچند کتاب جامع فوتبال هم کاملا مرتبط با فیلد کاری و حرفه ای عادل است، اما تلفیق فوتبال با سیاست و مسائل جامعه شناسانه، همان چیزی است که در برنامه های تلویزیونی فردوسی پور هم در قالب آیتم های جذاب با نریشن های شنیدنی، به بخشی محبوب برای مردم تبدیل شده بود.


حالا شنیدن داستان های جالب کتاب فوتبال علیه دشمن با صدای خود فردوسی پور، حسی خوشایند به گروه های مختلفی از مردم خواهد داد. نه فقط مردم کتابخوان، بلکه احتمالا اکثریت قریب به اتفاق فوتبالی ها که هم به محتوای کتاب علاقه دارند و هم به مترجم و حالا خواننده اش.

 

1451318

 

این یک فاز جدید از زندگی هنری و حرفه ای عادل فردوسی پور است که کلید خورده و گمان می رود در آینده هم کارهایی از این دست، توسط او تولید و منتشر شود. این اقدام عادل ممکن است دیگر گزارشگران یا مجریان تلویزیون را هم به چنین جهتی سوق بدهد و مانند برخی کارهای او در گذشته، راهی مشابه را برای دیگران باز کند.

 

مراسم رونمایی از کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن، جمعه هفته جاری برگزار می شود. علاقه‌مندان می‌توانند جمعه 24 آبان‌ماه از ساعت 17 تا 20 به نشرچشمه‌ی پریس واقع در پاسداران نبش گلستان یکم مراجعه و کتاب صوتی فوق را با امضای عادل فردوسی‌پور تهیه کنند.

دیدگاه‌ها