کد خبر : 1649720 | 23 آبان 1398 ساعت 09:40 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

خروج شیلیایی‌ها از تیم ملی به خاطر ناآرامی‌ها

بازیکنان تیم ملی شیلی اعلام کردند به دلیل تظاهرات و ناآرامی‌های اجتماعی شدید در این کشور، در بازی دوستانه هفته آینده تیم ملی کشورشان مقابل پرو به میدان نخواهند رفت.

خروج شیلیایی‌ها از تیم ملی به خاطر ناآرامی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند هفته تظاهرات و ناآرامی‌های شدید در شیلی، بازیکنان تیم ملی این  کشور اعلام کردند که اردوی تیم ملی را ترک کرده و در بازی دوستانه هفته آینده مقابل پرو به میدان نخواهند رفت. فدراسیون فوتبال شیلی با انتشار یک بیانیه کوتاه این خبر را تایید کرده و نوشت:" بازیکنان فراخوانده شده به تیم ملی شیلی تصمیم گرفته‌اند که در بازی دوستانه هفته آینده که قرار بود روز سه‌شنبه 19 نوامبر در لیما، پایتخت پرو برگزار شود به میدان نخواهند رفت. این تصمیم توسط تیم ملی و بعد از جلسه‌ای که امروز صبح برگزار شده، گرفته شده است".

 

1451626

 

فدراسیون فوتبال شیلی در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی این کشور حالا آزاد هستند و می‌توانند به باشگاه‌های خود برگردند.

 

در بیانیه فدراسیون فوتبال شیلی به این اشاره نشده که چرا بازیکنان ملی‌پوش این کشور تصمیم به عدم شرکت در بازی مورد بحث گرفته‌اند ولی پیش از بیانیه فدراسیون، رسانه‌ها صحبتهای هافبک شیلی، کارلس آرانگوئیز را پوشش گسترده دادند که گفته بود بازی دوستانه با پرو به دلیل ناآرامی‌ها و تظاهرات گسترده در شیلی نباید برگزار شود.

 

تظاهراتی که ماه گذشته به دلیل افزایش بهای بلیط مترو در شیلی آغاز شد به شدت گسترش یافته و به بزرگترین موج تظاهرات ضددولتی در این کشور از زمان بازگشت به دموکراسی در دهه 90 میلادی تبدیل شده است. این ناآرامی‌ها تا کنون به کشته شدن 23 نفر و زخمی شدن 2هزار نفر انجامیده است.

 

 

دیدگاه‌ها