کد خبر : 1649750 | 23 آبان 1398 ساعت 12:04 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش تحلیلی : کاتانچ و یازده مرد بغداد

دیدار تیم ملی ایران در برابر عراق از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، با توجه به شکست تیم ایران در دیدار قبل مقابل بحرین از حساسیت بالایی برخوردار است.

گزارش تحلیلی : کاتانچ و یازده مرد بغداد

به گزارش ورزش سه ، تیم ملی عراق به سرمربیگری کاتانچ در سه دیدار گذشته خود، دو پیروزی برابر هنگ کنگ و کامبوج و یک تساوی برابر بحرین کسب کرده  و با 7گل زده و یک گل خورده با تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین در صدر جدول این گروه قرار گرفته است. او در این دیدار نیز به دنبال متوقف کردن ایران و حفظ فاصله یک امتیازی و با امید  روند شکست ناپذیری پا به میدان امان خواهد  گذاشت.


کاتانج در دیدار ابتدایی خود برابر بحرین، با آرایش1_3_2_4 تیم خود را روانه میدان کرد، ولی در دو دیدار بعد برابر هنگ کنگ و کامبوج سیستم های دیگری را نیز مورد ارزیابی قرار داد، ولی در این دیدار با همان سیستم دیدار ابتدایی مقابل بحرین تیمش را روانه میدان خواهد کرد.

*عراق تا به اینجای کار در سری رقابت های مقدماتی جام جهانی از محمد حمید در درون دروازه بهره میگرفت، او روی شوت ها عملکرد مناسبی نشان نمیداد و برای  مهار توپ، در دو ضرب عمل میکرد و روی خروج ها نا مطمئن به نظر میرسید، تک گل دریافتی عراق در این رقابت ها روی اشتباه این دروازه بان در مقابل بحرین به ثمر رسید.جلال  حسن دروازه بان با تجربه و کاپیتان اول عراقی ها در دیدار های قبلی به دلیل  مصدومیت  این تیم را همراهی نمیکرد، اما با بهبود او، بعید نیست که کاتانچ به دروازه بان با تجربه خود برای این دیدار مهم میدان دهد.

 

 

*در خط دفاع،این تیم به احتمال زیاد با همان نفرات دیدار های گذشته پا به میدان خواهد گذاشت. در دیدار های قبل خط دفاع این تیم از میانه میدان مشغول بازی سازی میشدند و حریفان نیز هیچ فشاری به روی خط دفاع این تیم نمی آوردند، ولی تیم ما با فشار گذاشتن روی خط دفاع این تیم نباید اجازه بازیسازی را به آنها بدهد، بلکه با توپ گیری در  یک سوم دفاعی حریف میتواند به این تیم ضربه بزند.

 

*این تیم خط هافبک جوان  و پر توانی در اختیار دارد، صفا هادی، امجد عطوان، بشار رسن، طارق همام و ابراهیم بایش نسل جدیدی از فوتبالیست های این کشور هستند که خط میانی این تیم را تشکیل میدهند که میانگین سنی پایین نیز دارند.

 

*چشم های مردم عراق به ساق های مهند علی مهاجم جوان این تیم دوخته شده است، او در سه دیدار گذشته، سه گل برای این تیم به ثمر رسانده و یک پنالتی نیز کسب کرده است. او از قدرت سر زنی خوبی نیز بهره میبرد و بیشتر توپ ها چه روی زمین و چه روی هوا به او ختم میشود.

 

 

*برنامه اصلی این تیم برای به گل رسیدن ارسال از جناحین به روی دروازه برای استفاده مهند علی، استفاده از توپ های دوم، و ارسال در تیر دوم برای هافبک های  هجومی کناری است. چهار گل از هفت گل این تیم روی ارسال از جناحین به ثمر رسیده است.به دلیل سبک بازی این تیم مدافعین کناری نیز در حملات اضافه میشوند، علی عدنان مدافع چپ با تجربه این تیم دو پاس گل و یک گل به ثمر رسانده است. اضافه شدن مدافعین کناری عراق در حملات، فضای خالی مناسبی در اختیار بازیکنان ما برای بهره بردن از کانال های کناری در ضد حملات میدهد. در فاصله بین مدافع میانی راست و علا مهاوی دفاع راست این تیم نیز میتوان رخنه ای برای نفوذ پیدا کرد.

 

*این تیم از سرعت انتقال و سرعت تیمی پایینی بهره میبرد، و در زمانی که به گل احتیاج داشته باشند، توانایی سرعت دادن به بازی را ندارند. در فاز دفاعی همه ی بازیکنان این تیم در زمین خود جمع و مشغول بستن فضا ها به حریف میشوند.

دیدگاه‌ها