کد خبر : 1649827 | 23 آبان 1398 ساعت 19:49 | 133.7K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط گروه ایران بعد از شکست مقابل عراق

چهار بازی تا کامیابی؛ هشتگ باید ببری!

تیم ملی ایران دومین باخت خود در مسیر حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را مقابل عراق متحمل شد تا اکنون شرایط برای صعود سخت شود.

چهار بازی تا کامیابی؛ هشتگ باید ببری!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مارک ویلموتس بعد از دو پیروزی برابر تیم‌های سطح پایین کامبوج و هنگ کنگ، در جدال با عراق و بحرین با شکست زمین را ترک کردند تا شرایط گروه برای ایران سخت شود.


ایران اکنون با شش امتیاز و با توجه به دو شکستی که تجربه کرده، با شش امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. ایران البته در صورت حضور در رده دوم جدول نیز باید امیدوار باشد به عنوان یکی از چهار تیم برتر در جمع تیم‌‎های دوم، جواز صعود را دریافت کند.


برنامه بازی‌های تیم ملی به این شکل خواهد بود که شاگردان ویلموتس در هفتم فروردین در تهران به مصاف هنگ کنگ خواهند رفت و بعد از آن راهی کامبوج خواهند شد تا احتمالا یکی از بازی‌های آسان خود را در جدال مقابل این حریف برگزار کنند. بعد از آن بار دیگر دو تیم مدعی را پیش روی خود خواهند داشت و باید روز 15 خرداد به مصاف بحرین در آزادی بروند و 20 خرداد نیز جدال با عراق را برگزار خواهند کرد.

 

1451786


تیم ملی این شانس را خواهد داشت تا با پیروزی در هر چهار بازی آتی خود در مرحله برگشت، حتی به عنوان تیم اول جواز صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را دریافت کند و این مهم با توجه به انجام دو دیدار برگشت برابر بحرین و عراق در خانه و استادیوم آزادی دور از ذهن نخواهد بود.


در شرایطی که تیم ملی ایران در دور قبلی جام جهانی توانسته بود به عنوان یکی از تیم‌های اول، جواز حضور در روسیه را دریافت کند، شرایط کنونی شاید جو را بر علیه شاگردان مارک ویلموتس بلژیکی کند که حاشیه زیادی را نیز پیش از شروع اردوی تیم ملی پشت سر گذاشته بود.


اکنون تنها راه فرار از چنین شرایطی پیروزی در هر چهار بازی باقیمانده برای ویلموتس و تیم ملی ایران است تا آنها با دستیابی به 18 امتیاز و امیدواری به حذف رقبای قدرتمندی همچون عراق و بحرین بتوانند بار دیگر شرایط را به سود خود کنند. تیم ملی ایران که طی سالیان اخیر در رنکینگ فیفا و در بین تیم‌های ملی در جایگاه نخست قرار داشته، اکنون این جایگاه را نیز به شدت در خطر می‌بیند و بعید نیست در لیست اعلامی برای ماه جدید، جای خود را به ژاپن بدهد تا هجمه و فشار روی سرمربی بلژیکی نیمکت ایران نیز افزایش یابد.
باید دید ویلموتس قادر خواهد بود با فرار از این جو، شرایط را برای دستیابی به 12 امتیاز باقیمانده و صعود به مرحله بعدی به خود اختصاص دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها