کد خبر : 1650689 | 29 آبان 1398 ساعت 13:46 | 40.2K بازدید | 0 دیدگاه

کلاف سردرگم پلی‌آف یورو 2020

رقابتهای یورو2020 از بسیاری جهات یکی از پیچیده‌ترین رقابت‌های فوتبال دنیا خواهد بود. از برنامه رقابت‌ها گرفته تا تیم‌های حاضر در پلی‌آف مقدماتی این تورنمنت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کلاف سردرگم پلی‌آف یورو 2020

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های یورو2020 بدون شک یکی از عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین رقابت‌های دنیای فوتبال خواهد بود. رقابت‌های یورو2020 در دوازده کشور برگزار خواهد شد و از بسیاری جنبه‌های دیگر هم تورنمنتی پیچیده، عجیب و جنجالی است. از دخالت سیاست در رقابت‌های مقدماتی این تورنمنت گرفته تا پیچیدگی مشخص شدن تیم‌هایی که باید در مراحل پلی‌آف مقدماتی شرکت کنند.

 

از جمله موارد دخالت سیاست در این رقابت‌ها باید به این نکته اشاره کرد که اوکراین در دور مقدماتی به گونه‌ای در گروه‌های مقدماتی قرار گرفت که نیازی به بازی کردن در خاک روسیه نداشته باشد. اما با پایان دور مقدماتی همچنان مشخص نیست که چه تیم‌هایی در مرحله پلی‌آف شرکت خواهند کرد و تعیین تیمهای پلی آف با توجه به مقررات اعلام شده از سوی یوفا فرایندی بسیار دشوار است.

 

1274692

 

در وهله اول از ده گروه مقدماتی، تیم‌های اول و دوم گروه‌ها مستقیما به تورنمنت نهایی صعود می کنند. تا اینجا کار ساده است. اما از 24 تیم شرکت کننده در مرحله نهایی چهار تیم دیگر باید بعد از رقابتهای پلی آف انتخاب شوند. به این ترتیب شاهد چهار بازی پلی آف خواهیم بود.

 

اما تیم‌های حاضر در پلی‌آف به ترتیبی انتخاب می‌شوند که هیچ ربطی به گروه های ده گانه مرحله مقدماتی یورو2020 ندارد. تیم‌های حاضر در پلی آف از قرار معلوم با توجه به نتایج کسب شده در لیگ ملتهای یوفا که سال گذشته برگزار شد انتخاب خواهند شد.

 

تا اینجا آنچه از بازی‌های پلی‌آف قطعا مشخص شده از این قرار است: از آنجا که هر چهار صدرنشین گروه های دسته A لیگ ملتها یعنی هلند، سوئیس، پرتغال و انگلستان خود به خود به مرحله نهایی یورو راه پیدا کرده اند در این دسته بازی‌های پلی‌آف بین ایسلند و یک تیم دیگر برگزار خواهد شد. بوسنی و هرزگوین در پلی‌آف دسته B شرکت خواهد کرد و اسکاتلند، نروژ و صربستان در پلی‌آف دسته C. تیم‌های حاضر در پلی‌آف دسته D لیگ ملت‌های یوفا نیز تیم‌هایی مثل گرجستان و بلاروس حضور دارند. طبق برنامه قرار است چهار تیم صعود کرده از مراحل پلی آف تا مارس 2020 مشخص شود.

 

برنامه پلی آف یورو 2020:

گروه A: ایسلند/ بلغارستان، رژیم اشغالگر قدس، رومانی، مجارستان

گروه B: بوسنی/ایرلند شمالی، اسلواکی، ایرلند جنوبی

گروه C: نروژ، صربستان/ اسکاتلند، بلغارستان، رومانی، مجارستان

گروه D: گرجستان، بلاروس/ مقدونیه، کوزوزو

 

دیدگاه‌ها