کد خبر : 1650708 | 29 آبان 1398 ساعت 15:25 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

داورزنی: درباره بداخلاقی‌ها چیزی نمی‌گویم

می‌خواهیم غرور و عزت‌ملی را به مردم برگردانیم

محمدرضا داورزنی یک بار دیگر نیز توانست خود را به فدراسیون والیبال برساند و پس از آرای لازم از مجمع به عنوان جدیدترین رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شود.

می‌خواهیم غرور و عزت‌ملی را به مردم برگردانیم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی که این روزها به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزرات ورزش مشغول به فعالیت است پس از پایان جلسه امروز در فدراسیون والیبال، یک بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون والیبال معرفی شد. او پس از پایان جلسه امروز گفت:

 

می خواهیم غرور و عزت ملی را به مردم برگردانیم

 

انتخابات در شرایط کاملا آزادانه برگزار شد و اعضا حضور پیدا کردند و نفراتی که نامزد شده بودند حرف شان را زدند و برنامه هایشان را اعلام کردند و همان طور که دیدید هر 41 نفر اعضا آزادانه رای خود را اعلام کردند. در این میان 26 رای به من و 15 رای هم به آقای بهنام محمودی داده شد. دغدغه این است که حال والیبال خوب باشد و الان حال والیبال خوب نیست. اتفاقاتی باید بیفتد تا حالش خوب شود. مردم از این رشته ورزشی انتظار دارند. والیبال برای مردم غرور، لبخند، شادمانی و عزت ملی در جهان به همراه داشته است و انشالله به زودی می تواند باز هم به همان شرایط ایده آل برگردد.

 

درباره بداخلاقی ها حرفی نمی زنم

 

ما نیامدیم اینجا که راجع به فردی خاص و یا بداخلاقی هایی که در این دو سه ساله اتفاق افتاده صحبت کنیم. ما امیدوار هستیم که با توجه به برنامه ریزی و اولویت بندی شرایط را به نفع والیبال کنیم. نزدیک به بازی های المپیک هستیم اما متاسفانه والیبال اکنون شرایط خوبی ندارد و باید با کمک و همت کادرفنی و بازیکنان و همه دست اندرکاران، شرایط را بهبود ببخشیم. ما فرصت زیادی نداریم. تعدادی ازبازیکنان خارج از ایران  و تعدادی هم در داخل ایران هستند.

 

چینی ها برای این بازی ها لیگ خود را تعطیل کردند

 

اکثر کشورها همه هم و غم خود را برای تیم ملی گذاشتند مانند تیم چین که میزبان این بازی هاست اما لیگ خود را تعطیل کرده و اردوهای آماده سازی خود را آغاز کرده است.

 

به خاطر منافع ملی باشگاه ها به بازیکنان فشار نیاورند

 

ما نهایتا 10 روز زمان داریم. اگر الان بخواهیم لیگ داخلی مان را هم تعطیل کنیم 5، 6 بازیکن ما در لیگ های خارجی بازی می کنند. بازیکنان باید 10 روز قبل از آغاز مسابقات در اختیار تیم ملی باشند. در کنار آن باید بگویم که تعدادی از بازیکنان نیز دچار مصدومیت هستند و امیدوارم باشگاه ها به خاطر منافع ملی هم که شده در بازی های خود فشار زیادی روی این بازیکنان نیاورند و تا جایی که می توانند اجازه دهند بازیکنان ریکاوری کنند و از نظر بهبودی وضعیت بهتری پیدا کنند.

 

 

به دنبال این هستیم تا شرایط خوبی برای تیم ملی ایجاد کنیم

 

به هرحال این لیگ و مسابقاتی که برگزار می کنیم در نهایت برای تیم ملی است و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است زمان را از دست بدهیم و همه چیز به ضرر تیم ملی شود. الان مسابقات انتخابی المپیک از خود المپیک برای ما مهمتر است. بعد از المپیک درباره بازی هایی که سال آینده برگزار خواهیم کرد برنامه ریزی می کنیم. ما الان به دنبال این هستیم که شرایط خوبی برای تیم ملی درست کنیم.

 

در کار برخی کمیته ها باید بازنگری شود

 

من به آقای محمودی بابت دریافت 15 رای مثبت تبریک می گویم. ما یکی از برنامه هایی که داریم تربیت نسل جدید است تا در بخش های مختلف والیبال کار کنند. کمیته های مختلفی داریم که باید در نوع کار آنها بازنگری شود. ما می خواهیم کاری کنیم تا در نهایت رضایت مردم را همراه تیم ملی کنیم.

 

باید کلاکوویچ را تا المپیک نگه داریم  

 

قرارداد با آقای کلاکوویچ تا بازی های المپیک است. با توجه به زمان برگزاری این بازی ها، اگر الان بخواهیم تغییراتی در کادرفنی ایجاد کنیم قطعا غیرمنطقی خواهد بود. ما باید نقطه ضعف ها را برطرف کنیم.

 

برای رسیدن به المپیک باید تصمیمات منطقی تری بگیریم

 

قراردادی که در زمان حضور من بسته شده بود قرارداد 2+2 بود و تا پایان بازی های قهرمانی جهان در دو سال پیش تمام می شد اما دوستان دو سال دیگر قرارداد ایشان را تمدید کردند. طبیعی است که در قسمتی از قرارداد به ایشان اجازه دادیم که یک دستیار داشته باشند اما اگر ایشان بخواهند تعداد دستیاران بیشتری به همراه داشته باشند باید جلسه بگذاریم و تصمیمی جدی بگیریم. برای همه ما مهم است که در المپیک حضور داشته باشیم و باید برای رسیدن به این مسابقات تصمیمات منطقی تری بگیریم.

 

15 رای به بهنام محمودی، پیام ویژه ای برای فدراسیون داشت


درباره انتخاب نامطمئن (تعداد آرا) خود باید بگویم که اصلا این طور نیست. قرار نیست شما در هر مجمعی حضور پیدا کنید همه بخواهند به شما رای بدهند. امروز هم 41 نفر در این مراسم حضور داشتند و حالا برخی از دوستان هم می خواستند به نیروی جوانتر رای بدهند. به هرحال آنها معتقد هستند که داورزنی قبلا هم اینجا حضور داشته و حالا بیاییم به نفرات جوانتر رای بدهیم و به همین دلیل رای های خود را به آقای بهنام محمودی دادند. به هرحال این تصمیم آنها برای فدراسیون هم پیامی به دنبال داشته و آن هم اینکه باید از نیروهای جوانتر در مجموعه فدراسیون والیبال و تیم ملی استفاده کنیم.

 

باید همه دپارتمان‌ها از بلاتکلیفی دربیایند

 

در کوتاه‌ترین زمان ممکن چه کمیته داوری و چه سازمان لیگ و چه سایر بخش‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

فدراسیونی بسازیم که از هرگونه وابستگی بی‌نیاز باشد

 

 سعی می‌کنیم که انشاء الله هم از نیروهای والیبالی خودمان و البته در بخش‌هایی مثل حوزه مارکتینگ و بازاریابی نیروهایی را بیاوریم که بتوانند به مجموعه والیبال کمک کنند که درنهایت فدراسیونی بسازیم که از وابستگی به منابع دولتی بی‌نیاز باشد.

 

اکنون زمان پرداخت به حاشیه‌ها نیست

 

ببینید من یک نکته‌ای را به شما بگویم که الآن زمان پرداختن به حاشیه‌ها نیست. به هر ترتیب هر حرف و هر بحثی که مطرح شود ایجاد حاشیه می‌کند، اما در اینکه باید در آینده حتماً شفاف‌سازی شود با شما موافقم و این اتفاق خواهد افتاد، اما الآن زمان مناسبی برای این کار نیست. در درجه اول باید حضور تیم را در المپیک مشخص بکنیم اما به هر ترتیب مجمع، فصل الخطاب همه‌چیز است و تصمیماتش در آینده باید عملی شود که امروز نظر مجمع بر این بود که اعتماد مجددی به بنده بکنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی برای آینده والیبال انجام شود.

 

 

نباید مسائل حاشیه‌ای را در هرجایی مطرح کرد

 

این در حالی است که بعضی از بحث‌ها باید در جای دیگری موردبررسی قرار گیرد و من معتقدم مسائلی که ایجاد حاشیه می‌کند را نه در رسانه و نه در کوچه و برزن نباید داد زد و یا از طریق رسانه‌های بیگانه مطرح کرد. اما آن ابهاماتی که وجود دارد مطمئن باشند که مراجع پاسخگویی آن وجود دارد که می‌توانند هم به فدراسیون و هم به سایر نهادهای نظارت مراجعه کنند و پاسخ خود را بگیرند. اتفاقی تا پیش‌ازاین هم وجود داشته است که دوستان مراجعه کردند و پاسخ‌گویی هم انجام شد. الآن هم می‌گویم در فرصتی مناسب حتماً پاسخ گوی ابهامات خواهم بود و نگران این بحث نباشند.

 

یک فدراسیون با کلی بدهی تحویل گرفته‌ام

 

زمانی که این اتفاق افتاد من احساس کردم که می‌توانم در جبهه‌ای موثرتر کمک کنم، اما الآن که برگشته‌ام یک فدراسیون با بدهی زیاد تحویل گرفته‌ام و در حال حاضر می‌طلبد برویم به سمت اینکه والیبال را به ریل موفقیت خودش برگردانیم. اما به هر ترتیب ما نمی‌گوییم که هیچ کاری درگذشته در فدراسیون والیبال انجام‌نشده است و این را هم نمی‌گوییم که وظایفشان را بی‌نقص انجام داده‌اند. اما حتماً باید آسیب‌شناسی هم انجام شود که البته یک مقداری از آن را انجام دادیم که بتوانیم برای آینده شرایط بهتری را داشته باشیم و با اشتباهات کمتر عمل کنیم و البته از همه ظرفیت‌ها نیز استفاده کنیم.

 

تمام اعضای مجمع فقط دنبال بازگشت آرامش به والیبال هستند

 

کمسیون اصل 90 از وزارت ورزش سوالاتی مطرح کرده بود که پاسخ آن‌هم از همان وزارت دریافت کرده بودند. اجازه بدهید دیگر به این موارد ورود نکنیم. امروز همه‌کسانی که در مجمع هستند به دنبال برگشت آرامش و ایجاد یک ثبات نسبی هستند که والیبال بتواند برنامه خودش را پیش ببرد.

 

وقتی ما رفتیم اتفاقاتی افتاد که اهداف را با چالش روبرو کرد

 

ما رفتیم و امیدوار بودیم تا با ادامه روندی که بود والیبال به پیش برود. البته در این سه سال، یک سال آن را به عنوان سرپرست خودم باز هم در فدراسیون بودم و با مسئولیتی که در وزارت ورزش داشتم به ادامه فعالیت پرداختم. اما در دو سال دیگر مسائلی اتفاق افتاد که اهداف پیش بینی شده را با چالش جدی روبرو کرد.

 

حالا هم به خاطر دغدغه والیبال به فدراسیون بازگشتم

 

حالا این دغدغه ما شد که بین فدراسیون والیبال و وزارت ورزش، مجددا فدراسیون را انتخاب کنیم و بیاییم و به عهدی که با مردم داشتیم عمل کنیم. وزارت را هم به شخص دیگری سپردیم. حالا آرزوی ما این است که روی سکو برویم و اما قطعا پیش از آن باید خود را به المپیک برسانیم.

 

دیدگاه‌ها