کد خبر : 1651568 | 04 آذر 1398 ساعت 11:48 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم ناگهانی داورزنی، باشگاهها را شاکی کرد

تعطیلی لیگ والیبال به خاطر تمرین ذخیره‌ها!

تعطیلی ناگهانی لیگ برتر والیبال با تصمیم رییس جدید فدراسیون صدای باشگاهها را درآورد.

تعطیلی لیگ والیبال به خاطر تمرین ذخیره‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، یک سال اداره فدراسیون والیبال با سرپرست خیلی از مسائل را در بلاتکلیفی محض قرار داد و قدرت تصمیم گیری را از مدیران را گرفته بود. با اینکه تصور می شد این روند تا پایان رقابت‌های انتخابی المپیک ادامه خواهد داشت، داورزنی تلاش کرد هر چه سریعتر به فدراسیون والیبال بازگردد تا در آستانه این رویداد مهم و سرنوشت ساز فدراسیون را آنطور که خودش می خواهد اداره کند.


این اتفاق هم چهارشنبه هفته گذشته با برگزاری مجمع انتخاباتی افتاد و داورزنی به صندلی ریاست تکیه زد. این مدیر باتجربه از همان لحظه اول اولویت اصلی خودش را در آغاز کارش در فدراسیون حضور پرقدرت در انتخابی المپیک و کسب سهمیه این رویداد عنوان کرد.

 

1453681


روز شنبه جلسه‌ای با حضور پیمان اکبری و سعید رضایی مربیان تیم ملی و امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی برگزار شد تا در غیاب ایگور کولاکوویچ درباره برنامه‌های تیم ملی تصمیم‌گیری شود.


مهمترین خروجی این جلسه تصمیم به شروع زودهنگام اردوی تیم ملی و تعطیلی موقت لیگ‌برتر بود. بعد از اینکه دیروز خوش‌خبر و اعضای کادرفنی تیم ملی اعلام کردند از یکشنبه هفته آینده لیگ برتر تعطیل می‌شود، شوک بزرگی به باشگاه‌ها وارد شد.


ایگور کولاکوویچ از هفته آینده وارد تهران می‌شود و اردوی تیم ملی را با حضور بازیکنان حاضر در لیگ برتر ایران استارت می‌زند، اما این اتفاق باعث می شود علاوه بر لغو تعدادی از بازی های لیگ در هفته گذشته، مسابقات هفته های یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر هم به تعویق بیفتد.


این در حالی است که هم اکنون برخی از تیم‌ها در جدول نامنظم لیگ برتر والیبال ۵ یا ۶ بازی دارند و لغو ادامه مسابقات نیم فصل اول هم اوضاع را پیچیده‌تر می کند. حداقل ۴۵ تا ۵۰ روز مسابقات لیگ با تصمیم فدراسیون تعطیل خواهد بود و پس از آن بیش از ۲۰ هفته از این مسابقات باقی می ماند که قطعا در ۲ ماه تا قبل از پایان سال امکان برگزاری اش وجود ندارد.


همین مساله باعث شده تا صدای اعتراض مربیان تیم های لیگ برتری بلند شود. مصطفی کارخانه، سرمربی تیم شهرداری ارومیه می گوید: «بی‌توجهی به باشگاه‌ها دلسردی ایجاد می‌کند. اگر تیم ملی خوب می‌خواهیم باید باشگاه‌ها را تقویت کنیم، چراکه بازیکنان در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند. داورزنی از نظر مدیریتی خیلی خوب است، اما من توقع بیشتری از وی دارم. داورزنی به باشگاه‌ها کم‌توجهی می‌کند. مثلاً به نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا یا جهان بازیکنان ملی را نمی‌دهند. این شرایط هر سال در دوران داورزنی رخ داده است؛ باشگاه‌ها برای فدراسیونِ داورزنی همچون بچه سرراهی هستند.»


عباسعلی میرحسینی، سرمربی تیم شهداب یزد دیگر مربی معترض به این تعطیلی به حساب می آید: «شنیده‌ام که لیگ قرار است از هفته یازدهم به مدت 50 روز تعطیل شود. تیم‌ها برای حضور و رسیدن به شرایط ایده‌آل در لیگ برتر، هزینه و وقت صرف کرده‌اند ولی آیا لژیونرهای تیم ملی نیز از همان ابتدا به اردو ملحق می‌شوند؟ اگر این طور است، ما نیز از تصمیم فدراسیون حمایت می‌کنیم.»


بهروز عطایی، سرمربی تیم کاله آمل هم به این تصمیم معترض شده است: « فدراسیون والیبال با تعطیلی 50 روزه لیگ چه کاری برای تیم ملی می‌خواهد انجام دهد؟ آنها دنبال چه هستند؟ اردوی 40 روزه برای تورنمنت 10 روزه منطقی نیست. برنامه‌های تیم ملی باید با تفکر و معقولانه باشد. تعطیلی زیاد لیگ به تیم ملی آسیب می‌زند، همانطور که فشردگی زیاد لیگ می‌تواند باعث مصدومیت بازیکنان شود. البته آسیب دیدگی در جریان تمرینات تیم ملی هم می‌تواند اتفاق بیفتد.»

 

1453682


جدا از اینکه باشگاهها تعطیلی زودهنگام لیگ را به ضرر خود می دانند، نکته مهم اینجاست که با توجه به برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در روزهای ۱۷ تا ۲۲ دی ماه در چین، لژیونرها به این زودی نمی توانند وارد اردوی تیم ملی شوند.


هم اکنون بازیکنانی همچون امیر غفور، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی که تقریبا ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند و خوش‌بینانه ۲ هفته قبل از مسابقات یعنی اوایل دی ماه به اردو اضافه می‌شوند.


این بدین معناست که بازیکنان اصلی تیم ملی در ۲، ۳ هفته اول اردو حضور ندارند و کولاکوویچ باید کارش را با بازیکنان ذخیره در تهران دنبال کند و در انتظار حضور لژیونرها بنشیند!


به هر حال داورزنی تصمیم خودش را گرفته و می خواهد هر طور شده فضا را برای صعود تیم ملی به المپیک ۲۰۲۰ مهیا کند تا ایران بعد از ۴ سال عقبگرد نداشته باشد.

دیدگاه‌ها