کد خبر : 1652087 | 06 آذر 1398 ساعت 16:07 | 33.5K بازدید | 0 دیدگاه

هرچه سرمربی خواست فراهم کردیم

اسلامیان: با این شرایط نمی‌توانیم با ویلموتس کنار بیاییم

محمود اسلامیان نایب رییس فدراسیون فوتبال معتقد است که حق پخش تلویزیونی می تواند بخش مهمی از مشکلات مالی فوتبال ایران را حل کند.

اسلامیان: با این شرایط نمی‌توانیم با ویلموتس کنار بیاییم

به گزارش"ورزش سه" اینروزها فوتبال ایران چه در رده باشگاهی و چه ملی با مشکلات مالی عدیده دست و پنجه نرم می کند. مشکلاتی که حتی روی بازی های تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 تاثیرگذاشت و سرمربی تیم ملی تمرینات را خیلی دیر برای بازی حساس برابر عراق آغاز کرد. محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال همواره تاکید زیادی دارد که حق پخش تلویزیونی مسابقات می تواند بخش مهمی از مشکلات مالی فوتبال ایران را حل کند.


او در این ارتباط گفت:" در فوتبال ایران اکثر تیم ها درگیر مشکلات مالی هستند به جز چند باشگاه که به بنگاه های اقتصادی قوی متصل هستند و اگر مدیران این بنگاه ها به ورزش علاقمند باشند از این تیم ها حمایت مالی می کنند."


اسلامیان همچنین گفت:" تا حق پخش به طور کامل حل نشود وضعیت فوتبال همین است. موضوع این است که مارک ویلموتس پولش را می خواهد، ما مقداری در فیفا پول داشتیم اما چون حق پخشی نمی گیریم نتوانستیم پول او را بدهیم."


نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت:" مشکل فدراسیون و ویلموتس سر پول بود اما این نقد هم به ویلموتس وارد است که وقتی کسی به فوتبال ایران می آید باید با آگاهی از این مسایل بیاید. این مسایل مربوط به دیروز و امروز نبوده و قبل از آمدن ویلموتس هم وجود داشته است. او باید می دانست که ما این مشکل را داریم؛ در زمان کی روش هم همین مشکلات بود اما کی روش با آن کنار می آمد."


او در ارتباط با واگذاری حق پخش اینترنتی مسابقات لیگ برتر و تیم ملی هم گفت:" کلیات این موضوع را می دانم و همانطور که همیشه گفتم حق پخش مهمترین مساله فوتبال ایران است. فیفا 209 عضو دارد و عمده این اعضا دارند حق پخش می گیرند. 70 درصد درآمد فوتبال از حق پخش تلویزیونی است. در انگلستان چند میلیارد پوند هزینه این موضوع می شود. این یک مسیری است که همه رفته اند و یا ما باید همین مسیر را برویم یا یک مسیر جدید خودمان بسازیم. همه دنیا به سمت استفاده از حق پخش رفته اما در ایران زیربار نمی روند و الان می بینیم که چقدر تیم های فوتبال مشکل مالی دارند."


حال فوتبال بدتر می شود


نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره حق پخش تلویزیونی گفت:" همیشه گفته ام تا حق پخش تلویزیونی حل نشود حال فوتبال ایران بدتر می شود. شرایط مالی فوتبال ایران به گونه ای است که بازیکنان خوب به کشورهای دیگر می روند و در همین کشورهای همسایه میلیون دلاری می گیرند، قرارداد دو میلیون دلاری یک بازیکن چیزی حدود 24 میلیارد تومان می شود و این واقعیتی است که نمی توان کتمان کرد. چالش اول فوتبال ایران همیشه حق پخش تلویزیونی بوده است و هرچه این چرخه زودتر به حرکت درنیاید به سمت فوتبال آماتور می رویم و فوتبالمان روز به روز ضعیف تر می شود."


او همچنین گفت:" این یک راه حل است و راه حل دیگری هم وجود دارد،؛ دولت 50 بنگاه اقتصادی دارد که مثل فولادمبارکه که حامی سپاهان است آن ها هم در شهرهای مختلف تیم ها را زیرپوشش بگیرند؛ مگر سالی چقدر هزینه برای یک تیم باید بکنند آن هم در حالی که این بنگاه ها چندهزار میلیارد در سال سود دارند."


ویلموتس جواب نداد؟


اسلامیان در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای مارک ویلموتس پرداخته و گفت:" یک وقت بازیکنی مثل محمد صلاح در چلسی جواب نمی دهد اما همین بازیکن در لیورپول ستاره است."  او افزود:" ویلموتس رزومه خوبی داشت و فدراسیون هم هدفش این بود که یک مربی خوب را به تیم ملی بیاورد.  من فکر می کنم که شرایط حال حاضر و داستان هایی که داریم که به گونه ای است که نمی توانیم با ایشان کنار بیاییم. نکته ای که بازهم باید بگویم این است که ویلموتس به عنوان یک چهره بین المللی فوتبال از شرایط ایران باخبر بود و حتما می دانست که ما ممکن است در زمان پرداخت مشکل داشته باشیم اما در نهایت پول را می دهیم. انتظار داشتیم که او با آگاهی از این مساله به ایران بیاید. فدراسیون هرچه او خواست را فراهم کرد، بیشترین زمان مرخصی را داشته و پول دستمزدش را هم داده است. نمی دانم ویلموتس دیگر چه می خواهد."

دیدگاه‌ها