کد خبر : 1652236 | 07 آذر 1398 ساعت 11:37 | 390.4K بازدید | 0 دیدگاه

ترابیان: مدرسه فرانسوی هم برای فرزندانش پیدا کرده بود

افشاگری جالب درباره توافق ایران با هروه رنار

مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران این روزها که فدراسیون با مارک ویلموتس به مشکل خورده یک مساله جالب را درباره توافق با هروه رنار قبل از حضور مربی بلژیکی افشا می کند.

افشاگری جالب درباره توافق ایران با هروه رنار

به گزارش "ورزش سه"، روزی که تیم ملی ایران مقابل مراکش در جام جهانی به پیروزی رسید آنقدر همه مان غرق در شادی بودیم که فراموش کردیم حریف آفریقایی مان با یک مربی فرانسوی بازی خوبی را به نمایش گذاشته بود. این تیم در مصاف با پرتغال و اسپانیا هم این بازی های خوب را تکرار کرد اما بازهم توجهی از سوی ایرانی ها به هروه رنار و تیمش نشد.


زمان گذشت و با نزدیک شدن به پایان جام ملت های آسیا همه به جایگزین کارلوس کی روش فکر می کردند و گزینه هایی نیز مطرح می شد. در روز بازی ایران و ژاپن در نیمه نهایی اما حضور هروه رنار در جایگاه ویژه باعث شد تا گمانه زنی ها بالا بگیرد و خیلی ها او را سرمربی بعدی تیم ملی بدانند. رنار اما در آن مقطع سرمربی مراکش بود و باید با این تیم در جام ملت های آفریقا شرکت می کرد. به همین خاطر مسئولان فدراسیون فوتبال هم مذاکره با رنار را تکذیب کردند.


رنار با مراکش به جام ملت های آفریقا رفت و جالب اینکه برخلاف تصورات بعد از این مسابقات قاره سیاه را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد. در چنین شرایطی خیلی ها معتقد بودند رنار در آن مقطع گزینه اصلی فدراسیون ایران بود اما هیچ کس به طور رسمی این موضوع را مطرح نکرد و البته دلیل نرسیدن به عقد قرارداد هم کسی نفهمید.


حالا اما عباس ترابیان سرپرست سابق تیم ملی دست به افشاگری در این خصوص می زند.  او در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «من از سوی فدراسیون ماموریت پیدا کردم تا به سنگال بروم و با رنار مذاکره کنم. مذاکرات خیلی خوبی هم انجام دادیم و به نتایج مطلوبی رسیدیم. حتی ایشان با فدراسیون فوتبال مراکش به توافق رسیده بود که بعد از جام ملت های آفریقا قطعا جدا شود، اما یک مساله مانع از عقد قرارداد شد.»


ترابیان ادامه داد: «بازی های جام ملت های آفریقا زمانی به پایان می رسید که ایران دو بازی دوستانه را از دست می داد. رنار از ما خواست تا آن زمان کوتاه صبر کنیم اما با توجه به اینکه فدراسیون برای انتخاب سرمربی خیلی تحت فشار بود، مجبور شدند به سراغ گزینه های دیگری بروند.»


سرپرست سابق تیم ملی همچنین گفت: «جالب است بدانید که رنار خیلی علاقه مند بود که به ایران بیاید. او بسیار درباره کشور ما تحقیق کرده بود و حتی جالب است بدانید همسر او برای تحصیل فرزندان شان در ایران هم برنامه ریزی کرده بود. آنها یک مدرسه فرانسوی در تهران پیدا کرده بودند که پس از حضور در ایران بچه هایشان آنجا تحصیل کنند.»


وی در پاسخ به این پرسش که نمی توانست فدراسیون فوتبال را راضی کند تا چند روز منتظر رنار بمانند، تاکید کرد: «رنار مربی بسیار باکیفیتی است و این مساله را بارها به فدراسیون گفتیم. من در 5 روزی که سنگال بودم، بسیار از هم نشینی با او خوشحال شدم. متاسفانه زمان حضور او در ایران به مذاق مدیران فدراسیون خوش نیامد و عربستان هم از این موضوع نهایت بهره را برد.»

 

1454498


ترابیان درباره توافقات خودش با رنار هم افزود: «هتل من در سنگال نزدیک به خانه رنار بود و بارها درباره مسائل مختلف صحبت کردیم. او قبول کرد که فقط دو دستیار به ایران بیاورد و خانواده اش هم در کشور ما اقامت داشته باشند. مبلغ را هم تعیین کردیم و در واقع همه مسائلی که در قرارداد کی روش ضربه خورده بودیم را می توانستیم جبران کنیم. رنار هم پذیرفته بود اما قسمت نبود سرمربی تیم ملی شود.»


گفتنی است؛ رنار سوابق خوبی در امر مربیگری دارد. او همراه با زامبیا و ساحل عاج موفق شده عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا را به دست آورد. همچنین در سال 2018 همراه با مراکش به جام جهانی رفت و اولین حضور خود در این تورنمنت را به دست آورد.


نکته قابل توجه این است که حالا عربستان با رنار با 8 امتیاز از 4 بازی خود در مقدماتی جام جهانی توانسته شانس خوبی برای صعود به دور بعدی دست و پا کند، اما تیم ملی ایران با مارک ویلموتس دو شکست تلخ مقابل بحرین و عراق داشت و با 6 امتیاز از 4 بازی گرفتار اما و اگر ها برای رسیدن به مرحله بعدی این مسابقات شده است.

دیدگاه‌ها