کد خبر : 1652705 | 09 آذر 1398 ساعت 19:11 | 172.9K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با خطرناک ترین زوج خط حمله لیگ برتر

آهوی کوچک و گوزن غول پیکر

گلزنی دو مهاجم خط حمله استقلال باز هم نشان داد که این دو مهاجم به درک متقابلی از هم رسیدند و استقلال می تواند با اتکا به این زوج روزهای بهتری را تجربه کند.

آهوی کوچک و گوزن غول پیکر

به گزارش "ورزش سه"، حالا پس از پایان نبرد نقش جهان می توان گفت و یا حتی ادعا کرد که استقلال پس از مدت ها صاحب یک زوج خط حمله خطرناک شده است.


زوجی که شاید فقط رنگ صورتشان تاحدی شبیه به هم است و غیر از آن هیچ شباهتی از لحاظ ظاهری ندارند اما تا دلتان بخواهد با هم ارتباط ذهنی دارند و بازی به بازی برای استقلال می درخشند.


شاید از اولین روزی که دیاباته و قائدی در کنار هم با اختلاف قامتی حدود 25 سانتی متر قرارگرفتند  کمتر کسی پیش بینی می کرد که بتوانند تبدیل به زوجی خطرناک شوند اما حالا در هر بازی می توان رد پایی از این زوج را در  موفقیت های اخیراستقلال مشاهده کرد.


شاید آخرین زوجی که در استقلال شکل گرفت که منجربه قهرمانی این تیم در آن فصل هم شد، در دوران امیر قلعه نوعی بود جایی که  سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی نقش زیادی در کسب عنوان قهرمانی استقلال در آن فصل ایفا کرده بودند .این در حالی است که  بعد از آن مهاجمان خوبی هم به استقلال آمدند و رفتند اما در واقع زوجی به این شکل پس آن در ترکیب استقلال ندیدیم. حالا مهدی قائدی با 6 گل زده و شیخ دیاباته با 5 گل زده علاوه بر اینکه در جایگاه اول و دوم جدول گلزنان لیگ قرار گرفتند استقلال را صاحب بهترین خط حمله لیگ هم کردند و به نظر می رسد اگر شرایط  به همین شکل ادامه پیدا کند، استقلال می تواند روزهای به مراتب شیرین تری از امروز را تجربه کند.


در این دیدار هم بر اساس آمار،قائدی با ۱ گل، ۱ پاس گل و ۲۵ پاس و دیاباته با بردن ۱۰ نبرد هوایی و ۱ گل در بازی با سپاهان نشان دادند یکی از کامل ترین زوج های هجومی لیگ ایران هستند.

 

 

1455177


در پیش بازی این جدال حساس، زوج خط حمله استقلال را با علی دایی و خداد عزیزی محبوب ترین زوج خط حمله تیم ملی ایران بعد از انقلاب مقایسه کردند که این خودش نشان می دهد که تا چه حدی دیاباته و قائدی در ترکیب استقلال این فصل تاثیر گذاربودند. البته آرامش هر دوی این بازیکنان در زدن ضربات آخر را بدون شک باید به  سرمربی ایتالیایی این تیم  ربط دهیم که با تزریق اعتماد به نفس، نقش مهمی در شکل گیری این زوج خط حمله استقلال درفصل نوزدهم لیگ برتر داشت.


البته نکته جالب توجه درخصوص این دو بازیکن وتفاوت آن با زوج های اشاره شده عدم ارتباط کلامی است که تا به این جا نشان داده است که دانستن زبان فوتبالی بالاتر ازهر زبان زنده دنیا به کار این دو بازیکن یکی از ایران و دیگری از مالی آمده است که بازی به بازی تقویت هم می شود.

 

 

1455179


حالا استقلال با داشتن چنین زوج خط حمله ای می تواند به گلزنی در هر دیداری امیدوار باشد و اگر چنین ترکیبی در خط دفاع استقلال هم تشکیل می شد، بدون شک این تیم الان در جایگاه بهتری از سوم قرار داشت.

دیدگاه‌ها