کد خبر : 1652712 | 09 آذر 1398 ساعت 20:20 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول 2-1 برایتون: فرار به سوی قهرمانی

لیورپول با پیروزی 2-1 مقابل برایتون، فاصله اش با منچسترسیتی در صدر جدول را به 11 امتیاز افزایش داد.

لیورپول 2-1 برایتون: فرار به سوی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یورگن کلوپ که در 15 دقیقه پایانی این دیدار 10 نفره شدند، در نهایت توانستند با دو گل ویرژیل فن دایک به پیروزی برسند و فاصله شان با منچسترسیتی را به 11 امتیاز افزایش بدهند.

تیم میهمان بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی  صاحب یکی دو موقعیت نصفه و نیمه هم شد اما نتوانستند از این فرصت ها استفاده کنند. پس از آن بازیکنان لیورپول ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 12 صاحب اولین موقعیت خطرناک شان شدند. صلاح بعد از همکاری با فیرمینو صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او به کنار دروازه برخورد کرد.

چهار دقیقه بعد، حرکت خوب مانه، یک موقعیت بسیار خوب برای فیرمینو ایجاد کرد اما ضربه محکم ستاره برزیلی قرمزها را متئو رایان با یک واکنش دیدنی به بیرون فرستاد.

اما سرانجام در دقیقه 18، قفل دروازه برایتون باز شد. روی یک ضربه آزاد از سمت چپ محوطه جریمه برایتون بود که ارسال ترنت الکساندر آرنولد در مقابل دروازه به ویرژیل فن دایک رسید و او هم با یک ضربه سر دیدنی، کار را تمام کرد.

 

1455202

 

فشار حملات قرمزها بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و تنها شش دقیقه بعد، فن دایک خود و تیمش را دو گله کرد. این بار روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه برایتون بود که باز هم ارسال الکساندر آرنولد بالاتر از مدافعان حریف را به فن دایک رسید و ضربه سر او باز هم متئو رایان را مغلوب کرد.

 

1455201

 

بعد از این گل تیم میهمان تا اندازه ای پیش کشید و چیزی نمانده بود که در دقیقه 36، یکی از گل های خورده را جبران کند اما واکنش خوب آلیسون، مانع از گلزنی پروپر شد.

یک دقیقه بعد، روی ارسال کوتاه برنز، این دانک بود که صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما او در حالی که از سوی مدافعان لیورپول تحت فشار نبود، این فرصت را به راحتی از دست داد.

در دقایق پایانی این نیمه بار دیگر لیورپولی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و چیزی نمانده بود که در آخرین ثانیه های نیمه اول به گل سوم برسند اما ضربه الکس اکسلید چمبرلین را رایان مهار کرد تا نیمه اول با همان دو گل به پایان برسد.

نیمه دوم را لیورپول بهتر آغاز کرد اما این بازیکنان برایتون بودند که در دقیقه 54، صاحب اولین موقعیت خطرناک نیمه دوم شدند اما ضربه سر دانک راهی به چهارچوب دروازه قرمزها پیدا نکرد.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و در دقیقه 62، برایتون صاحب یک موقعیت خوب دیگر شد اما این بار ضربه کانلی را آلیسون به زیبایی دفع کرد. پس از آن نوبت لیورپولی ها بود که صاحب چند موقعیت خوب شوند اما کم دقتی در زدن ضربات آخر باعث شد تا این تیم نتواند به گل سوم برسد.

 

1455203

 

در دقیقه 76، روی یک ضدحمله از برایتون بود که آلیسون در خارج از محوطه جریمه توپ را با دست زد و با کارت قرمز مستقیم داور روبرو شد.

روی همین ضربه آزاد بود که دانک با هوشمندی ای و با استفاده از تعلل آدریان، دروازه لیورپول را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

در دقایق پایانی، بازیکنان برایتون از برتری نفری شان استفاده کردند و برای زدن گل تساوی، فشار زیادی روی دروازه لیورپول وارد کردند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی با برتری 2-1 شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید.

دیدگاه‌ها