کد خبر : 1653048 | 11 آذر 1398 ساعت 11:39 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

برای کیانوش رستمی دنیا به آخر نرسیده

صالحی امیری: پول ویلموتس را ما ندادیم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: سیاست ما استرس دادن به ورزشکاران نیست؛ بلکه وزیر هم با صحبت هایش می خواهد فدراسیون ها را تشویق و ترغیب کند.

صالحی امیری: پول ویلموتس را ما ندادیم

به گزارش "ورزش سه"، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در نشست امروز با رسانه ها صحبت هایی را درباره وضعیت کاروان ایران در المپیک 2020 ارائه کرد.


همه اخراجی ها بد نیستند


ابتدا این را بگویم که میلاد وزیری چند روز قبل در رشته تیراندازی با کمان سهمیه گرفت. او همان ورزشکاری است که مدتی قبل از تیم ملی اخراج شده بود. این نشان می دهد که همه اخراجی ها هم بد نیستند.


2.5 میلیارد خارج از بودجه پرداخت کردیم


ما در ماههای اخیر برای المپیک 2020 در سه سطح برنامه ریزی را انجام دادیم. سطح اول این بود که رییس فدراسیون در هیات اجرایی حاضر می شود و نیازها و مشکلات و پتانسیل ها را مطرح می کند. ما هم هفته ای یک جلسه به فدراسیون ها می رویم. تا الان بیش از 15 فدراسیون در مجموع در هیات اجرایی حاضر شدند و ما هم کمک های لازم را به آن ها کردیم. تا الان حدود 2.5 میلیارد تومان کمک های خارج از سقف بودجه مصوب به فدراسیون ها داشتیم. از بودجه مصوب هم 90 درصد را پرداخت کردیم و 10 درصد نیز به زودی پرداخت می شود. برای المپیکی ها به صورت ویژه کمک های مالی را انجام می دهیم.


تصمیم نهایی در ستاد عالی گرفته می شود


در سطح دوم سجادی سرپرست کاروان به همراه همکارانش ارزیابی را درباره کسب سهمیه و شانس های کسب مدال در المپیک انجام می دهند. در سطح سوم هم ستاد عالی را به ریاست وزیر ورزش داریم که تصمیمات نهایی گرفته می شود. انشالله این روند تا 2020 ادامه پیدا می کند و ما هم حمایت های خود را ادامه خواهیم داد.


تا الان تعداد سهمیه های کسب شده، خوب است


شرایط کاروان ایران از نظر کسب سهمیه نسبت به دوره های قبلی در وضعیت خوبی هست. در المپیک های ریو و لندن نیز در این چنین مقطعی این تعداد سهمیه به دست آمده بود. همه فدراسیون ها درگیر کسب سهمیه هستند و ما هم در حدی که توان داریم به آن ها خدمات می دهیم.


سیاست وزیر استرس دادن به ورزشکاران نیست


سلطانی فر در جلسه با فدراسیون ها و مربیان، آن ها را تشویق و ترغیب می کند. سیاست ما استرس دادن به ورزشکاران نیست. اصولا از مسئول هر فدراسیون ارزیابی خودش از تعداد مدال ها پرسیده می شود. هیچ کس از ستاد عالی به فدراسیون ها برای کسب مدال فشار نمی آورد. روسای فدراسیون ها نیز حرفه ای هستند و از لفظ انشاالله برای کسب مدال استفاده می کنند. هیچ شکافی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود ندارد.

 

1354960


برای کیانوش از دست دادن المپیک آخر دنیا نیست


برخی از ورزشکاران دچار مصدومیت هستند که وظیفه خودمان می دانیم به آن ها کمک کنیم. همچنین برخی دیگر مثل احسان حدادی، حامد حدادی، کیانوش رستمی و... با فدراسیون به مشکل خوردند و بازهم وظیفه ماست که ورود کنیم. مثلا در قضیه حامد حدادی تلاش ما برای آشتی او با فدراسیون به نفع بسکتبال بود یا خیر؟ آیا همراهی میلاد وزیری و تلاش برای بازگشت او مفید بود یا خیر؟ درباره سهراب مرادی هم 3 مرتبه او را به آلمان اعزام کردیم و هر روز در جریان امور درمانی او هستم. چه سهراب به المپیک برسد و چه نرسد، معتقدیم او را کمک کنیم. پزشک او البته وعده داده که سهراب مرادی برای المپیک 2020 آماده می شود. کیانوش رستمی هم از این قاعده مستثنی نیست. به او نیز کمک کردیم، اما اتفاقاتی افتاد که هیچ کدام از ما رضایت نداشتیم. از نظر من کیانوش رستمی قهرمان ملی است و نباید او را تخریب کنیم. الان هم از او حمایت می کنیم و از نظر ما آخر دنیا المپیک 2020 نیست.


امیدوارم تیم امید به انتظار 45 ساله پایان دهد


مسئولیت تیم فوتبال امید را از روز اول به فدراسیون فوتبال واگذار کردیم. وظیفه ما حمایت مالی و معنوی است. طی 2 مرحله 400 میلیون تومان کمک کردیم. درآخرین جلسه ای که با استیلی داشتم، به او گفتم که انتظارات مردم را برآورده کنید. قطعا تا الان نتایج امیدوار کننده نبوده، اما باید همه تلاش کنیم تا با تشویق و ترغیب این تیم را کمک کنیم. شخصا امیدوارم تیم امید ما بتواند از این پیچ سخت عبور کند و به این انتظار 45 ساله پایان دهد.


بیشتر از این نمی توانیم به فدراسیون ها کمک کنیم


ما که نمی توانیم به همه نیازها پاسخ دهیم. وقتی رییس فدراسیونی می خواهد برای انتخابات ثبت نام کند، تعهد کرده که اسپانسر بیاورد. با این حال ما به خیلی از فدراسیون ها از جمله کبدی، بسکتبال، اسکی، هندبال، کاراته، شمشیربازی و... کمک فوق العاده و خارج از سقف مصوب انجام دادیم. ما امکان کمک مستقیم بیش از 32 میلیارد تومان نداریم و حدود 10 میلیارد هم کمک غیرنقدی داشتیم. بودجه مصوب ما 74 میلیارد تومان است و باید خیلی از موارد همچون پرداخت حقوق، هزینه های ارزی و... را با این بودجه تامین کنیم.


شانس من دخالت در انتخابات فدراسیون ها نیست


شان ریاست کمیته ملی المپیک دخالت در انتخابات فدراسیون ها نیست. با این حال در اتاق من باز است و خیلی ها می آیند و می روند. حالا اگر کسی برداشت دیگری دارد، به ما مربوط نیست. سیاست کمیته ملی المپیک برگزاری انتخابات عادلانه است. مداخله در انتخابات، خلاف عدالت و علوم انسانی است. حتی رای ما هم در انتخابات مخفی است و معمولا روزی که سعیدی در انتخابات حاضر می شود، با من مشورت می کند و تصمیم می گیریم. هر کسی در هر مجمعی منتخب باشد، کامل مورد حمایت ماست. ما کمک کردیم بهنام محمودی در انتخابات والیبال حاضر شود. ضمن احترامی که برای داورزنی قائلم، معتقدم زمانی انتخابات معنا پیدا می کند که رقابت وجود داشته باشد.


ما پول ویلموتس را ندادیم


اینکه می گویید پول مارک ویلموتس را ما دادیم، صحت ندارد. ما به تعهداتمان به ژیمناستیک عمل کرده ایم. ما ۵۰۰ میلیون به این فدراسیون کمک کردیم. شنبه یک میلیارد کمک فوق برنامه را برای فدراسیون ها تصویب کرده ایم. بیش از این در توان مان نیست. ژیمناستیک به حمایت جدی نیاز دارد و الان آنها گزینه ای جز اسپانسر ندارند.

دیدگاه‌ها