کد خبر : 1653064 | 11 آذر 1398 ساعت 12:50 | 86.2K بازدید | 2 دیدگاه

جایزه ای که آرزویش را داریم اما...

آخرین گمانه زنی ها قبل از انتخاب مرد سال آسیا

در فاصله دو ساعت تا آغاز مراسم بهترین های آسیا در هنگ کنگ گمانه زنی ها درباره مرد سال آسیا همچنان داغ است.

آخرین گمانه زنی ها قبل از انتخاب مرد سال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتشار توییتی از سوی مازیار ناظمی معاون وزیر ورزش درباره این که توپ طلای امسال آسیا به علیرضا بیرانوند نخواهد رسید، این شایعه در رسانه ها مطرح شد که بیرانوند به محض رسیدن به هنگ کنگ از سوی مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در جریان برنده نشدنش قرار گرفته است.

 

اما این خبر از طرف روابط عمومی فدراسیون فوتبال تکذیب شده است. بیرانوند که در حال حاضر در محل برگزاری مراسم به سر می‌برد، اگرچه سال خوبی را در فوتبال ایران سپری کرده اما شاید مجال درخشش او به اندازه اکرم عفیف ستاره تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا نبوده است. بازیکنی که با ثبت ۱۰ پاس گل در آن تورنمنت رکوردی استثنایی را از خود به جای گذاشت و بعد از آن هم در رقابت های داخلی و لیگ قهرمانان فوق العاده کار کرده و اولین بازیکن قطری است که در زیر ۲۳ سال به رکورد صد بازی ملی رسیده است.

 

در عین حال ماکینو مدافع اوراوا که با تیم ژاپنی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده نیز احتمالا نمرات فنی مثبتی را از سوی کمیته ی اصلی و ناظرین ای اف سی جمع اوری کرده اما با توجه به شکست اوراوا در فینال اسیا وجاهت لازم برای کسب بهترین عنوان سال برخوردار نیست.

 

در این بین موضوع اصلی غیبت احتمالی اکرم عفیف در مراسم بهترین های آسیاست کنفدراسیون را برای اهدای جایزه ای به او مردد کرده است. اگرچه مسئله دیگر نیز انتخاب عبدالکریم حسن قطری در سال گذشته به عنوان مرد سال آسیاست که به صورت تعجب برانگیزی اتفاق افتاد‌، ممکن است باعث شود جایزه به یک قطری نرسد‌.

 

اگرچه ژاوی در محل برگزاری حاضر است و شاید عفیف به روی سن بیاید و جایزه را از آن خود کند.

 

در مورد علیرضا بیرانوند نیز باید گفت با توجه به اینکه او اولین گلر اسیاست که در بین سه نامزد نهایی توپ طلا قرار گرفته افتخار بزرگی را کسب کرده به همین سبب حضور او در محل برگزاری بهترین آسیا جای توجیه دارد. اگرچه بهتر بود آرا مخفی باقی می ماند تا هیجان انتخاب بهترین بازیکن از بین نرود.

 

1455759

 

در سال گذشته سوزوکی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا در حالی که به نظر شانس اول این جایزه بود موفق به کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا نشد و مدافع تیم السد عبدالکریم حسن این جایزه را به خود اختصاص داد. از همین رو ممکن است باز هم مسائل غیرورزشی در انتخاب مرد برتر تاثیرگذار باشد. همانطور که سال گذشته علیرضا بیرانوند با توجه به نمایش های درخشان در جام جهانی و پرسپولیس شایسته حضور در جمع سه نفر و حتی بردن جایزه بود و این جایزه به وی تعلق نگرفت.

 

در حال حاضر با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مرجع انتخاب مرد سال به شمار می‌آید با توجه به ساختار فوتبال در این قاره و نفوذهای سیاسی به نظر این جایزه به مرور وجاهت خود را از دست داده و شاید بهتر باشد رسانه های آسیایی در این زمینه دستی بالا کنند و با برگزاری یک مراسم مناسب برای اولین بار مرد سال آسیا را با روش و آرای مشخص انتخاب کنند. اگرچه وبسایت تیتان اسپورت چین در دو سال گذشته اقدام به انجام این کار کرده که در بین خبرنگاران آسیایی سردبیر سایت ورزش سه نیز در این بین قرار دارد و آنها در سه دوره گذشته سون هیونگ مین را بعنوان مرد سال آسیا انتخاب کردند که البته این جایزه کاملا برازنده او بوده است.

 

1455760

 

امروز در مراسم بهترین های آسیا ایران به جز علیرضا بیرانوند، سردار آزمون را نیز در یک جایزه جنبی بهترین بازیکن شاغل خارج از قاره در بین سه نامزد نهایی دارد که سردار باید برای کسب این جایزه با هاسه‌به و سون هیونگ مین دو بازیکن نامدار تیم های کره و ژاپن رقابت کند همچنین کتایون خسرویار مربی تیم نوجوانان ایران نیز در بین نامزدهای مربی سال زن آسیا قرار دارد که در صورت پیروزی در این بخش او جایزه ای پر اهمیت را برای زنان ایران به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها